Skip to content

Legenda motorových olejů. Odhalte tajemství značky ELF

Více než 50 let spoluvytváří dějiny motorsportu a má na kontě 156 vítězství ve formuli 1. Dnes nabízí nejpokročilejší oleje pro všechny dopravní prostředky. Přečtěte si příběh ikonické značky ELF.

 

Motorové oleje ELF Evolution

Motorové oleje ELF se nyní vyrábějí ve 41 produkčních závodech a prodávají ve více než 90 zemích světa. Šest produktových řad a více než 100 výrobků plní nejnáročnější potřeby automobilů, motocyklů, kamionů i autobusů.

V portfoliu najdete také speciální řadu olejů HTX Racing určenou pro závodní vozidla a motocykly nebo řadu HTX Classic, která je vyvinuta pro veterány.

Prohlédněte si kompletní nabídku olejů ELF.

Fanoušci ELF rádi využívají mezinárodní e-shop MyELFStore plný stylového oblečení a doplňků, které připomínají značku ELF a ikonické momenty z její motoristické historie. Pojďme se do ní ponořit.

Závodní DNA už od svého založení

Píše se rok 1967 a ve Francii se rodí nová značka ELF. K vidění je hlavně na benzinových pumpách, ale už rok po založení se naplno vrhá do světa motorsportu a stává se průkopníkem nových technologií i partnerem vítězů na dalších více než 50 let.

Odkaz na vášeň, s jakou se značka pouští do všech svých aktivit, se skrývá i ve sloganu, který dnes ELF používá: „A brand of passion.“

V roce 1968 začal ELF sponzorovat tým Matra-Elf ve formuli 1. A hned při prvním závodě na okruhu Zandvoort dosáhl dnes už legendární jezdec Jackie Stewart za volantem vozu Matra-Ford MS10 na vítězství ve Velké ceně Nizozemska.

Následovaly další úspěchy. Už o rok později pak Jackie Stewart, tým Matra-Ford i jejich partner ELF získali titul mistra světa i Pohár konstruktérů. Začala tak dlouhá řada vítězství, která bere dech:

  • 156 vítězství Velkých cen
  • 9 Pohárů konstruktérů
  • 10 titulů mistra světa (3x Jackie Stewart, 2x Fernando Alonso, 2x Michael Schumacher, 1x Damon Hill, 1x Nigel Mansell, 1x Alain Prost)

 

Historická formule s logy partnera ELF

 

Sir Jackie Stewart (přezdívaný také jako „Létající Skot“) nedávno ve videu vzpomínal na svou kariéru, podporu značky ELF i snahu udělat z formule 1 bezpečnější sport.

 

 

Podívejte se na další významné milníky motoristické historie ELF:

  • 1970: ELF vstupuje do soutěží společně s Renaultem. Tyto dvě značky podepisují smlouvu o vývoji vysoce výkonného motoru.
  • 1971: Renault a ELF vyhrávají Rallye Monte Carlo, francouzské mistrovství a mezinárodní mistrovství v rallye.
  • 1974: Společnost ELF sponzoruje legendární šestikolový Ford Tyrrell P34.
  • 1977: ELF a Renault jako první přichází do formule 1 s přeplňovaným motorem, do roku 1985 díky němu získají 15 vítězství.
  • 1978: ELF sponzoruje Renault Alpine V6 v barvách značky ELF na závodě 24 hodin Le Mans, kde také zvítězí.
  • 1989: Renault a ELF představují světu formule 1 nový atmosférický motor V10 o objemu 3,5 l.
  • 1992: Trojice Renault–Williams–ELF získává Pohár konstruktérů a titul mistra světa s britským jezdcem Nigelem Mansellem.
  • 2005–2006: Titul mistra světa a Pohár konstruktérů s Fernandem Alonsem.
  • 2010: Motory Renault a technologie ELF zajistily zatím poslední, devátý Pohár konstruktérů s jezdcem Sebastianem Vettelem, který získal titul mistra světa jako nejmladší jezdec v historii.

Od 70. let je ELF také součástí motoristického sportu, kdy pomohl k titulu mistra světa v roce 1974 Philu Readovi v dnes už legendární kategorii 500 cc.

Závodním týmům nabídla značka ELF nejen odborné zázemí, ale i pohonné hmoty a oleje na míru s nejnovějšími inovacemi, které pomáhaly zvýšit výkon motoru, a tím i vítězit.

Věděli jste, že první plně syntetický závodní olej byl vyvinut právě v laboratořích ELF? Ze znalostí a zkušeností v motorsportu čerpají produkty ELF dodnes.

 

Pohled na příď historické formule s logy ELF

Závodní tradice pokračuje

Dnes ELF podporuje řadu různých týmů a automobilových i motocyklových soutěží. Výsledkem jsou další tituly do sbírky a celosvětové povědomí o značce ELF. Podívejte se na krátký přehled:

  • Vytrvalostní závody automobilů WEC – 3 tituly WEC, 13 vítězství v závodech
  • Vytrvalostní závody motocyklů – 1 titul FIM EWC, 11 vítězství v závodech
  • Závody superbiků WSBK/WSS – 5 WSS titulů, 6 WSBK titulů
  • MotoGP
  • Spousty dalších závodů a podniků po celém světě

Speciální pouto váže ELF ke značce Alpine, s níž jako technický partner několikrát vyhrál v legendárním závodě 24 hodin Le Mans v 60. a 70. letech. V současnosti obě značky opět závodí ve vytrvalostních závodech WEC s týmem Alpine ELF Team a uspořádaly již třetí ročník poháru Alpine ELF Europa Cup.

 

Boční pohled na závodní vůz Alpine

 

Inovace ve vývoji a spolupráce s výrobci

Již od začátku se vývojáři ELF řídili jednoduchým pravidlem: vyrábět kvalitní oleje pro motorové vozy. Tato na první pohled jednoduchá premisa postupně vedla ke změně světa olejů. Produkty ELF byly vždy o krok napřed na poli vývoje.

4 inovace značky ELF v průběhu historie

Dnes jsou produkty vyvíjeny ve dvou hlavních laboratořích:

  • CRES (Solaize, Francie)
  • TCAP (Bombaj, Indie)

ELF exkluzivně spolupracuje se značkami Renault, Nissan, Dacia a Alpine. U motocyklů pak s japonskou značkou Kawasaki, kde jsou oleje ELF použity jako první, tzv. tovární náplň do nově vyrobených motocyklů. S vybranými výrobci dokonce ELF vyvíjí produkty na míru, např. oleje R-TECH pro Renault nebo Vent Vert pro Kawasaki.

Hlavní hodnoty značky ELF

  1. Odbornost: Výzkum a vývoj hrají zásadní roli v tom, aby ELF zůstal specialistou a lídrem ve svém oboru. Sází na inovace a odvažuje se být jiný než ostatní.
  2. Špičková kvalita: V mnoha zemích světa si značku ELF spojují s prestiží a elegancí. Špičkové produkty jsou jasným důkazem, který pomáhá vytvářet komunitu nadšených fanoušků.
  3. Vášeň: Vášeň pro motoristický sport se promítá do všech produktů, aby každá jízda stála za to.

Značka ELF je také hrdým partnerem každoroční spanilé jízdy klasických motorek (a stejně stylově oděných jezdců) Gentleman’s Ride, která se koná ve více než 600 městech po celém světě. Výtěžek z akce jde na prevenci a léčbu mužských nemocí ve spolupráci s organizací Movember. Neváhejte se přidat nebo se alespoň přijít podívat – v květnu 2023 pojedou gentlemani i ve vašem městě.

Vývoj loga v čase

Vývoj loga značky ELF

Současnost a udržitelná budoucnost

V roce 2000 ELF spojil síly se značkou Total, čtvrtou největší olejářskou společností na světě. Vznikl tak podnik s bezkonkurenční expertizou a oleje ELF mohly prorazit po celém světě.

Závazek posouvat technologie maziv stále kupředu přetrvává i v dnešní době, kdy se do středu pozornosti dostává udržitelnost. Vybrané oleje s pokročilými technologiemi Fuel Economy a Low SAPS snižují dopady na životní prostředí i provozní náklady.

ELF aktuálně představuje ELF Box, nové a výrazně udržitelnější balení maziv ELF, které obsahuje o 86 % méně plastů, lze ho kompletně recyklovat a je skladnější, takže šetří emise CO2 při transportu.

3 balení ELF Box na paletě

 

Zůstaňte nablízku novinkám ze světa ELF, sledujte oficiální web ELF.com nebo Facebook, případně Instagram či YouTube.

 

Datum vydání: 21. 12. 2022

Sdílet na FacebookSdílet na Facebook

Registrujte se k odběru NEWSLETTERU!

A získejte to nejzajímavější ze světa TotalEnergies

OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ

Všechny informace o ochraně osobních údajů najdete na stránce Zásady správy osobních údajů.

As part of the website and in accordance with the regulations on the protection of personal data, TotalEnergies, as data controller, processes your personal data such as your email address for the purpose of sending you our newsletter on the basis of our legitimate interest. Your data is kept for the duration of your subscription to our newsletter. In order to carry out the processing mentioned above, the data collected is only accessible to the site administrator and IT service providers. In accordance with the regulations in force, you have the right to access, rectify, delete your data, post-mortem directives and may also request the limitation of the processing. You also have the right to exercise your rights and ask us about the processing of your personal data by contacting [email protected] If, after contacting us, you feel that your rights are not being respected, you can submit a complaint to the competent supervisory authority. To find out more about the management of your data and your rights, please refer to the site's personal data and tracker charter.