Motorový a převodový olej nelze zaměňovat.
Motorový a převodový olej nelze zaměňovat.
Nejpopulárnější dotazy
Motorový a převodový olej nelze zaměňovat.
Motorový a převodový olej nelze zaměňovat.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Benzinové a dieselové motory mají různé požadavky na mazání.
Jejich výkonnost pro konkrétní typ paliva určují normy API anebo ACEA, které stanovují minimální požadavky na výkonnost oleje a v žádném případě nenahrazují mnohem přísnější tovární schválení (OEM approval) a specifikace. Výjimkou jsou výrobci vozidel, kteří nepožadují tovární schválení a řídí se pouze požadavky norem ACEA, API atd. (někteří asijští výrobci).
Výkonnostní specifikace ACEA
Číslo za písmenem upravuje výkonnostní a specifické požadavky.
Výkonnostní specifikace API
Další písmena za S a C upravují výkonnostní a specifické požadavky. Čím je písmeno vyšší, tím má olej vyšší výkonnost a je určen pro modernější motory.
Normy CG-4 / CH-4 / CI-4 / CJ-4 / CK-4 upravují požadavky pro dieselové motory nákladních a užitkových vozidel.
Benzinové a dieselové motory mají různé požadavky na mazání.
Jejich výkonnost pro konkrétní typ paliva určují normy API anebo ACEA, které stanovují minimální požadavky na výkonnost oleje a v žádném případě nenahrazují mnohem přísnější tovární schválení (OEM approval) a specifikace. Výjimkou jsou výrobci vozidel, kteří nepožadují tovární schválení a řídí se pouze požadavky norem ACEA, API atd. (někteří asijští výrobci).
Výkonnostní specifikace ACEA
Číslo za písmenem upravuje výkonnostní a specifické požadavky.
Výkonnostní specifikace API
Další písmena za S a C upravují výkonnostní a specifické požadavky. Čím je písmeno vyšší, tím má olej vyšší výkonnost a je určen pro modernější motory.
Normy CG-4 / CH-4 / CI-4 / CJ-4 / CK-4 upravují požadavky pro dieselové motory nákladních a užitkových vozidel.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Pokud je to možné, použijte při doplňování oleje stejný typ, který je aktuálně v motoru.
Někdy se může stát, že nutně potřebujete dolít olej a nemáte k dispozici žádný výrobek, který splňuje požadovanou tovární normu nebo viskozitní rozsah. Co pak?
V tom případě můžete pro dolití použít jakýkoli příbuzný olej a doporučuje se dodržet alespoň požadavek na:
Obecně se doporučuje dolití maximálně 10 % objemu olejové náplně motoru. Pokud opravdu nutně potřebujete doplnit olej do motoru a nejste schopni dodržet požadavek na viskozitní rozsah a na tzv. low saps olej, dolijte motorový olej, který máte k dispozici. Vysvětlení je zde jednoduché: jakýkoli olej v motoru je lepší než žádný olej.
Pokud je to možné, použijte při doplňování oleje stejný typ, který je aktuálně v motoru.
Někdy se může stát, že nutně potřebujete dolít olej a nemáte k dispozici žádný výrobek, který splňuje požadovanou tovární normu nebo viskozitní rozsah. Co pak?
V tom případě můžete pro dolití použít jakýkoli příbuzný olej a doporučuje se dodržet alespoň požadavek na:
Obecně se doporučuje dolití maximálně 10 % objemu olejové náplně motoru. Pokud opravdu nutně potřebujete doplnit olej do motoru a nejste schopni dodržet požadavek na viskozitní rozsah a na tzv. low saps olej, dolijte motorový olej, který máte k dispozici. Vysvětlení je zde jednoduché: jakýkoli olej v motoru je lepší než žádný olej.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Ne, protože motory čtyřtaktních motorů nepracují za stejných podmínek jako ty v osobních automobilech (vyšší otáčky a teplota). Motorový olej může být v motocyklech používán také k mazání převodovky a spojky, což vyžaduje přísady pro odolávání extrémním tlakům.
Na druhé straně maziva pro osobní automobily obsahují detergentní přísady s vysokým obsahem popela. V motocyklových motorech pak v případě použití nesprávného oleje dochází k tvorbě usazenin na ventilech a pístních kroužcích, což může mít za následek spálení ventilů nebo perforaci pístů.
Ne, protože motory čtyřtaktních motorů nepracují za stejných podmínek jako ty v osobních automobilech (vyšší otáčky a teplota). Motorový olej může být v motocyklech používán také k mazání převodovky a spojky, což vyžaduje přísady pro odolávání extrémním tlakům.
Na druhé straně maziva pro osobní automobily obsahují detergentní přísady s vysokým obsahem popela. V motocyklových motorech pak v případě použití nesprávného oleje dochází k tvorbě usazenin na ventilech a pístních kroužcích, což může mít za následek spálení ventilů nebo perforaci pístů.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Každý majitel vozidla ví, že maziva jsou pro správný chod vašeho motoru nezbytná z následujících důvodů:
Každý majitel vozidla ví, že maziva jsou pro správný chod vašeho motoru nezbytná z následujících důvodů:
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Tyto oleje poskytují lepší ochranu motoru při nízkých a vysokých teplotách než monogradové oleje, protože udržují optimální viskozitu v celém rozsahu provozních teplot motoru.
Tyto oleje poskytují lepší ochranu motoru při nízkých a vysokých teplotách než monogradové oleje, protože udržují optimální viskozitu v celém rozsahu provozních teplot motoru.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Všechny motorové oleje TotalEnergies jsou uzpůsobené i pro vozidla vybavená katalyzátorem.
Všechny motorové oleje TotalEnergies jsou uzpůsobené i pro vozidla vybavená katalyzátorem.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Výměny oleje jsou nezbytnou operací pro udržování vozidla ve špičkovém stavu.
Motorové oleje obsahují různé typy aditiv, které například udržují motor v čistotě, zabraňují tvorbě úsad, zlepšují vysokotlaké vlastnosti atd. V průběhu provozu se tato aditiva vyčerpávají a olej ztrácí své původní vlastnosti, stejně tak se v průběhu provozu do oleje dostávají otěrové kovy a nečistoty. Z těchto důvodů je nutné olej pravidelně měnit.
S výměnou oleje se obraťte na autorizovaný servis.
Výměny oleje jsou nezbytnou operací pro udržování vozidla ve špičkovém stavu.
Motorové oleje obsahují různé typy aditiv, které například udržují motor v čistotě, zabraňují tvorbě úsad, zlepšují vysokotlaké vlastnosti atd. V průběhu provozu se tato aditiva vyčerpávají a olej ztrácí své původní vlastnosti, stejně tak se v průběhu provozu do oleje dostávají otěrové kovy a nečistoty. Z těchto důvodů je nutné olej pravidelně měnit.
S výměnou oleje se obraťte na autorizovaný servis.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Délku výměnného intervalu vždy stanoví výrobce konkrétního vozidla.
Olej se obvykle mění v časovém intervalu 1–2 roky nebo po nájezdu 15 000–30 000 km. Výměnný interval je stanoven na základě interních zkoušek a testů výrobce vozidla.
Pokud se rozhodnete vyměnit motorový olej dříve, než je doporučení výrobce, motoru určitě neuškodíte, a pokud provozujete vozidlo v náročných podmínkách, tak většina odborníků doporučuje zkrátit výměnný interval o 30–50 %.
Pokud si nejste jistí, jaký motorový olej použít nebo po kolika kilometrech ho vyměnit, doporučujeme vám navštívit autorizovaný servis, kde vám odborně poradí.
Délku výměnného intervalu vždy stanoví výrobce konkrétního vozidla.
Olej se obvykle mění v časovém intervalu 1–2 roky nebo po nájezdu 15 000–30 000 km. Výměnný interval je stanoven na základě interních zkoušek a testů výrobce vozidla.
Pokud se rozhodnete vyměnit motorový olej dříve, než je doporučení výrobce, motoru určitě neuškodíte, a pokud provozujete vozidlo v náročných podmínkách, tak většina odborníků doporučuje zkrátit výměnný interval o 30–50 %.
Pokud si nejste jistí, jaký motorový olej použít nebo po kolika kilometrech ho vyměnit, doporučujeme vám navštívit autorizovaný servis, kde vám odborně poradí.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Speciální kapaliny jsou velmi čistá uhlovodíková rozpouštědla připravena na míru. Mohou být použity v různých aplikacích, jako jsou kosmetika, ochrana plodin, maziva, nátěry, tiskové barvy atd. Tato rozpouštědla obsahují n-parafin, izo-parafin a cyklické parafíny s přesnou distribucí uhlíku, aby bylo zajištěno správných vlastností potřebných pro každou aplikaci.
Společnost TotalEnergies Fluids vyrábí tato rozpouštědla ve svých nejmodernějších závodech, které se nacházejí v Oudalle ve Francii a v Bayportu v USA.
Speciální kapaliny jsou velmi čistá uhlovodíková rozpouštědla připravena na míru. Mohou být použity v různých aplikacích, jako jsou kosmetika, ochrana plodin, maziva, nátěry, tiskové barvy atd. Tato rozpouštědla obsahují n-parafin, izo-parafin a cyklické parafíny s přesnou distribucí uhlíku, aby bylo zajištěno správných vlastností potřebných pro každou aplikaci.
Společnost TotalEnergies Fluids vyrábí tato rozpouštědla ve svých nejmodernějších závodech, které se nacházejí v Oudalle ve Francii a v Bayportu v USA.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Speciální kapaliny jsou vyráběny naší špičkovou technologií HDA©. Vynakládáme velké úsilí na výzkum a vývoj, abychom vybrali nejlepší surovinu pro proces HDA. Tyto suroviny podléhají řízené katalytické reakci za vysokého tlaku čistého vodíku.
Naše jednotky HDA© spolu se speciálně navrženými destilačními kolonami nám dávají kontrolu nad výrobou vhodných produktů pro naše zákazníky.
Speciální kapaliny jsou vyráběny naší špičkovou technologií HDA©. Vynakládáme velké úsilí na výzkum a vývoj, abychom vybrali nejlepší surovinu pro proces HDA. Tyto suroviny podléhají řízené katalytické reakci za vysokého tlaku čistého vodíku.
Naše jednotky HDA© spolu se speciálně navrženými destilačními kolonami nám dávají kontrolu nad výrobou vhodných produktů pro naše zákazníky.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Speciální kapaliny jsou charakterizovány různými fyzikálními a chemickými vlastnostmi v závislosti na aplikacích. Některé z klíčových vlastností jsou destilační rozsah, kinematická viskozita, hustota, bod vzplanutí, bod tuhnutí, anilinový bod atd. Všechny naše produkty HDA jsou bez aromatických látek s přísnou kontrolou obsahu aromátů v každé výrobní dávce.
Speciální kapaliny jsou charakterizovány různými fyzikálními a chemickými vlastnostmi v závislosti na aplikacích. Některé z klíčových vlastností jsou destilační rozsah, kinematická viskozita, hustota, bod vzplanutí, bod tuhnutí, anilinový bod atd. Všechny naše produkty HDA jsou bez aromatických látek s přísnou kontrolou obsahu aromátů v každé výrobní dávce.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Někteří z vás se mohou divit, co je brzdová kapalina? Nebo k čemu slouží?
V hydraulických brzdových systémech přenáší brzdová kapalina sílu z nohy na pedálu na brzdy. Brzdová kapalina je jednou z nejdůležitějších tekutin v automobilu, je to spojení mezi mechanickým působením brzdového pedálu a brzdovým obložením, jež vytváří tření ke zpomalení rychlosti vozidla.
Pro bezpečnost silničního provozu je důležité používat správnou brzdovou kapalinu a udržovat její hladinu vždy na doporučené úrovni.
Někteří z vás se mohou divit, co je brzdová kapalina? Nebo k čemu slouží?
V hydraulických brzdových systémech přenáší brzdová kapalina sílu z nohy na pedálu na brzdy. Brzdová kapalina je jednou z nejdůležitějších tekutin v automobilu, je to spojení mezi mechanickým působením brzdového pedálu a brzdovým obložením, jež vytváří tření ke zpomalení rychlosti vozidla.
Pro bezpečnost silničního provozu je důležité používat správnou brzdovou kapalinu a udržovat její hladinu vždy na doporučené úrovni.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Kontrola a výměna brzdové kapaliny by měla probíhat pravidelně.
Jak zkontrolujete množství neboli hladinu brzdové kapaliny:
Krok 1: Zaparkujte vozidlo na rovném povrchu a zatáhněte ruční brzdu.
Krok 2: Otevřete kapotu a bezpečně ji zajistěte.
Krok 3: Najděte nádržku s brzdovou kapalinou. Je to snadné: Jedná se o malou poloprůhlednou nádržku v motorovém prostoru, obvykle na straně volantu. Je připojena k hlavnímu brzdovému válci, což je malý kovový blok umístěný blízko brzdového pedálu v prostoru motoru.
Krok 4: Kontrola brzdové kapaliny je poměrně jednoduchá. Zkontrolujte a ujistěte se, že hladina brzdové kapaliny je mezi značkami MIN a MAX na nádržce. Kapalina by měla mít světle zlatohnědou barvu.
Pokud je hladina brzdové kapaliny pod značkou MIN, doporučujeme vyhledat kvalifikovaného mechanika, který posoudí, zda důvodem nízké hladiny je opotřebení brzdového obložení, nebo únik kapaliny z brzdového systému.
Kontrola a výměna brzdové kapaliny by měla probíhat pravidelně.
Jak zkontrolujete množství neboli hladinu brzdové kapaliny:
Krok 1: Zaparkujte vozidlo na rovném povrchu a zatáhněte ruční brzdu.
Krok 2: Otevřete kapotu a bezpečně ji zajistěte.
Krok 3: Najděte nádržku s brzdovou kapalinou. Je to snadné: Jedná se o malou poloprůhlednou nádržku v motorovém prostoru, obvykle na straně volantu. Je připojena k hlavnímu brzdovému válci, což je malý kovový blok umístěný blízko brzdového pedálu v prostoru motoru.
Krok 4: Kontrola brzdové kapaliny je poměrně jednoduchá. Zkontrolujte a ujistěte se, že hladina brzdové kapaliny je mezi značkami MIN a MAX na nádržce. Kapalina by měla mít světle zlatohnědou barvu.
Pokud je hladina brzdové kapaliny pod značkou MIN, doporučujeme vyhledat kvalifikovaného mechanika, který posoudí, zda důvodem nízké hladiny je opotřebení brzdového obložení, nebo únik kapaliny z brzdového systému.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Výměnu chladicí kapaliny doporučujeme svěřit odbornému servisu.
Provést výměnu nemrznoucí kapaliny v odborném servisu je nejlepší z důvodu náročnosti výměny a s ohledem na skutečnost, že chladicí kapalina je škodlivá k životnímu prostředí a živým organismům.
Výměnu chladicí kapaliny doporučujeme svěřit odbornému servisu.
Provést výměnu nemrznoucí kapaliny v odborném servisu je nejlepší z důvodu náročnosti výměny a s ohledem na skutečnost, že chladicí kapalina je škodlivá k životnímu prostředí a živým organismům.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Olej doplníte do motoru nalévacím otvorem (obvykle označen znakem olejničky) na úroveň maxima na olejové měrce – ne více.
Olej pro dolití vybereme podle stejných parametrů a zásad jako při výměně.
Oleje, které mají stejné tovární schválení (OEM approval) a případně odpovídají výrobcem vozidla schváleným viskozitním rozsahům SAE, lze po technické stránce vzájemně doplňovat bez omezení.
Pokud je to možné, použijte při doplňování oleje stejný typ, který je aktuálně v motoru.
Někdy se může stát, že nutně potřebujete dolít olej a nemáte k dispozici žádný výrobek, který splňuje požadovanou tovární normu nebo viskozitní rozsah. Co pak?
V tomto případě můžete pro dolití použít jakýkoli příbuzný olej a doporučuje se dodržet alespoň požadavek na:
Obecně se doporučuje dolití maximálně 10 % objemu olejové náplně motoru. Pokud opravdu nutně potřebujete doplnit olej do motoru a nejste schopni dodržet požadavek na viskozitní rozsah a na tzv. low saps olej, dolijte motorový olej, který máte k dispozici. Vysvětlení je zde jednoduché: jakýkoli olej v motoru je lepší než žádný olej.
Olej doplníte do motoru nalévacím otvorem (obvykle označen znakem olejničky) na úroveň maxima na olejové měrce – ne více.
Olej pro dolití vybereme podle stejných parametrů a zásad jako při výměně.
Oleje, které mají stejné tovární schválení (OEM approval) a případně odpovídají výrobcem vozidla schváleným viskozitním rozsahům SAE, lze po technické stránce vzájemně doplňovat bez omezení.
Pokud je to možné, použijte při doplňování oleje stejný typ, který je aktuálně v motoru.
Někdy se může stát, že nutně potřebujete dolít olej a nemáte k dispozici žádný výrobek, který splňuje požadovanou tovární normu nebo viskozitní rozsah. Co pak?
V tomto případě můžete pro dolití použít jakýkoli příbuzný olej a doporučuje se dodržet alespoň požadavek na:
Obecně se doporučuje dolití maximálně 10 % objemu olejové náplně motoru. Pokud opravdu nutně potřebujete doplnit olej do motoru a nejste schopni dodržet požadavek na viskozitní rozsah a na tzv. low saps olej, dolijte motorový olej, který máte k dispozici. Vysvětlení je zde jednoduché: jakýkoli olej v motoru je lepší než žádný olej.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Vhodné mazivo musí splňovat mezinárodní specifikace (ACEA, API, ILSAC, JASO), stejně jako specifikace příslušného výrobce (např. Renault RN0710, PSA B71 2290, BMW LL-04, ...).
Nejprve tedy zkontrolujte příručku pro údržbu vozidla a zjistěte, jaké specifikace jsou požadované výrobcem vozidla (např. VW504.00/507.00). Dodržujte také doporučený viskozitní rozsah SAE (např.: 0W-20; 5W-30 atd.), pokud je uveden.
TotalEnergies nabízí vysoce výkonná maziva. Dodržujte také požadavek výrobce vozidla na použití tzv. Low SAPS oleje, zejména u vozidel vybavených filtry pevných částic FAP.
Vhodné mazivo musí splňovat mezinárodní specifikace (ACEA, API, ILSAC, JASO), stejně jako specifikace příslušného výrobce (např. Renault RN0710, PSA B71 2290, BMW LL-04, ...).
Nejprve tedy zkontrolujte příručku pro údržbu vozidla a zjistěte, jaké specifikace jsou požadované výrobcem vozidla (např. VW504.00/507.00). Dodržujte také doporučený viskozitní rozsah SAE (např.: 0W-20; 5W-30 atd.), pokud je uveden.
TotalEnergies nabízí vysoce výkonná maziva. Dodržujte také požadavek výrobce vozidla na použití tzv. Low SAPS oleje, zejména u vozidel vybavených filtry pevných částic FAP.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
V současné době existují tři třídy brzdových kapalin:
V současné době existují tři třídy brzdových kapalin:
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Brzdové kapaliny se skládají ze tří hlavních komponentů.
Rozpouštědlo 60 až 90 %
Polyglykoly mají vysokou viskozitu, proto je nutné je ředit produktem o nízké viskozitě (polyglykoletery). Polyglykolové etery plní v tekutině roli rozpouštědla. Musí rozpouštět polyglykoly a všechny ostatní složky tak, aby vznikla jednolitá tekutina, která zajistí uspokojivé vlastnosti při všech teplotách.
Základ maziva 5 až 30 %
Polyglykoly se v brzdových kapalinách používají jako oleje až do 30 % obsahu. Získávají se reakcí alkylenoxidů (etylenu a propylenu) s bifunkčními složkami, jako jsou dioly nebo voda.
Přísady 2 až 5 %
Brzdové kapaliny obvykle obsahují až 5 % přísad. K ochraně kovů brzdového systému proti korozi jsou přidávány inhibitory koroze a antioxidanty potřebné ke snížení oxidativního rozkladu glykoleterových polyglykolů a ke zpomalení tvorby kyselých produktů stárnutí oleje a pryskyřic. Tyto dva typy inhibitorů jsou nezbytné pro zajištění dlouhodobé a uspokojivé životnosti brzdové kapaliny.
Brzdové kapaliny se skládají ze tří hlavních komponentů.
Rozpouštědlo 60 až 90 %
Polyglykoly mají vysokou viskozitu, proto je nutné je ředit produktem o nízké viskozitě (polyglykoletery). Polyglykolové etery plní v tekutině roli rozpouštědla. Musí rozpouštět polyglykoly a všechny ostatní složky tak, aby vznikla jednolitá tekutina, která zajistí uspokojivé vlastnosti při všech teplotách.
Základ maziva 5 až 30 %
Polyglykoly se v brzdových kapalinách používají jako oleje až do 30 % obsahu. Získávají se reakcí alkylenoxidů (etylenu a propylenu) s bifunkčními složkami, jako jsou dioly nebo voda.
Přísady 2 až 5 %
Brzdové kapaliny obvykle obsahují až 5 % přísad. K ochraně kovů brzdového systému proti korozi jsou přidávány inhibitory koroze a antioxidanty potřebné ke snížení oxidativního rozkladu glykoleterových polyglykolů a ke zpomalení tvorby kyselých produktů stárnutí oleje a pryskyřic. Tyto dva typy inhibitorů jsou nezbytné pro zajištění dlouhodobé a uspokojivé životnosti brzdové kapaliny.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Brzdy se aktivují stisknutím brzdového pedálu, obvykle za pomoci posilovače.
Tlak vyvinutý v hlavním válci se přenáší rovnoměrně ve všech směrech brzdovým hydraulickým systémem.
Brzdová kapalina vyvíjí tlak na písty brzdových válců a brzdových třmenů a ty se pohybují podle změn tohoto tlaku. Brzdové písty přitlačí brzdové destičky na kotouče brzd, čímž se zvýší tření mezi destičkami a kotoučem a dojde ke zpomalení otáčení daného kola.
Brzdy se aktivují stisknutím brzdového pedálu, obvykle za pomoci posilovače.
Tlak vyvinutý v hlavním válci se přenáší rovnoměrně ve všech směrech brzdovým hydraulickým systémem.
Brzdová kapalina vyvíjí tlak na písty brzdových válců a brzdových třmenů a ty se pohybují podle změn tohoto tlaku. Brzdové písty přitlačí brzdové destičky na kotouče brzd, čímž se zvýší tření mezi destičkami a kotoučem a dojde ke zpomalení otáčení daného kola.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Nízká stlačitelnost
Nízká stlačitelnost musí být zachována i při změně teplot a tlaku.
Zachování bodu varu („mokrý“ bod varu)
Vlhkost je přítomná téměř ve všech brzdových systémech, a to i přes snahu výrobců vozidel tento jev eliminovat.
Molekuly vody se změnou teplot mohou v brzdové kapalině začít kondenzovat a způsobovat korozi ve vedeních a třmenech. Při intenzivním brzdění a vysoké teplotě brzdové kapaliny se z vlhkosti mohou začít tvořit mikrobubliny, které snižují stlačitelnost brzdové kapaliny a tím snižují účinnost brzd.
Nízký bod tuhnutí
Pro spolehlivý a konzistentní provoz brzdového systému musí brzdová kapalina udržovat konstantní viskozitu v širokém rozmezí teplot, včetně těch extrémně nízkých. To je zvláště důležité u vozidel se systémy ABS, kontroly trakce a řízení stability atd.
Mazání pohyblivých částí
Všechny pohyblivé části v brzdové soustavě, jako např. brzdové válce nebo písty třmenu v bubnových nebo kotoučových brzdách, se musí volně pohybovat. Z těchto důvodů jsou pro snížení tření a opotřebení přidávány polyglykoly.
Kompatibilita materiálů
Brzdové kapaliny musí být kompatibilní s materiály brzdového systému. Zkoušky bobtnání a těsnění se provádějí při různých teplotách na standardizovaných vzorcích pryží typu SBR a EPDM a na specifických elastomerech používaných výrobci OEM. Během těchto zkoušek se měří změny objemu, průměru a tvrdosti vzorků.
Antikorozní ochrana
K ochraně kovu použitého uvnitř součástí, jako jsou třmeny a válce, se používají inhibitory koroze, které se přidávají do brzdové kapaliny.
Oxidační odolnost a tepelná stabilita
Brzdění je přeměna kinetické energie na teplo třením. Výsledné množství tepla je značné a závisí na hmotnosti a rychlosti vozidla.
Přesto za extrémních provozních podmínek dosahují brzdové kapaliny teploty až 200 °C. Tepelnou stabilitu určuje kvalita složek glykolových eterů a množství a povaha antioxidantů, které zlepšují tepelnou stabilitu a také zabraňují stárnutí, resp. oxidaci složek oleje a jejich přeměně na kyselé složky.
Nízká stlačitelnost
Nízká stlačitelnost musí být zachována i při změně teplot a tlaku.
Zachování bodu varu („mokrý“ bod varu)
Vlhkost je přítomná téměř ve všech brzdových systémech, a to i přes snahu výrobců vozidel tento jev eliminovat.
Molekuly vody se změnou teplot mohou v brzdové kapalině začít kondenzovat a způsobovat korozi ve vedeních a třmenech. Při intenzivním brzdění a vysoké teplotě brzdové kapaliny se z vlhkosti mohou začít tvořit mikrobubliny, které snižují stlačitelnost brzdové kapaliny a tím snižují účinnost brzd.
Nízký bod tuhnutí
Pro spolehlivý a konzistentní provoz brzdového systému musí brzdová kapalina udržovat konstantní viskozitu v širokém rozmezí teplot, včetně těch extrémně nízkých. To je zvláště důležité u vozidel se systémy ABS, kontroly trakce a řízení stability atd.
Mazání pohyblivých částí
Všechny pohyblivé části v brzdové soustavě, jako např. brzdové válce nebo písty třmenu v bubnových nebo kotoučových brzdách, se musí volně pohybovat. Z těchto důvodů jsou pro snížení tření a opotřebení přidávány polyglykoly.
Kompatibilita materiálů
Brzdové kapaliny musí být kompatibilní s materiály brzdového systému. Zkoušky bobtnání a těsnění se provádějí při různých teplotách na standardizovaných vzorcích pryží typu SBR a EPDM a na specifických elastomerech používaných výrobci OEM. Během těchto zkoušek se měří změny objemu, průměru a tvrdosti vzorků.
Antikorozní ochrana
K ochraně kovu použitého uvnitř součástí, jako jsou třmeny a válce, se používají inhibitory koroze, které se přidávají do brzdové kapaliny.
Oxidační odolnost a tepelná stabilita
Brzdění je přeměna kinetické energie na teplo třením. Výsledné množství tepla je značné a závisí na hmotnosti a rychlosti vozidla.
Přesto za extrémních provozních podmínek dosahují brzdové kapaliny teploty až 200 °C. Tepelnou stabilitu určuje kvalita složek glykolových eterů a množství a povaha antioxidantů, které zlepšují tepelnou stabilitu a také zabraňují stárnutí, resp. oxidaci složek oleje a jejich přeměně na kyselé složky.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Brzdová kapalina DOT 3
Brzdové kapaliny DOT 3 jsou obvykle založeny na glykoleterech. Předpis FMVSS116 ale neupřesňuje chemické složení brzdových kapalin, jen upravuje fyzikální vlastnosti kapaliny.
Brzdové kapaliny DOT 4
Brzdové kapaliny DOT 4 jsou založeny na glykoleteru, ale navíc obsahují estery kyseliny borité, aby vylepšily některé vlastnosti těchto kapalin včetně zvýšení suchého a mokrého bodu varu.
Brzdové kapaliny DOT 4 jsou stabilnější a mají suchý bod varu (nová nepoužitá kapalina). Jakmile se kapalina naplní do brzdového systému a začne se používat, je zahájena absorpce vzdušné vlhkosti a její teplota varu (mokrý bod varu) začne klesat. Podle standardu FMVSS116 musí mít brzdové kapaliny DOT 4 minimální suchý bod varu 230 °C a minimální mokrý bod varu 155 °C.
Brzdová kapalina DOT 3
Brzdové kapaliny DOT 3 jsou obvykle založeny na glykoleterech. Předpis FMVSS116 ale neupřesňuje chemické složení brzdových kapalin, jen upravuje fyzikální vlastnosti kapaliny.
Brzdové kapaliny DOT 4
Brzdové kapaliny DOT 4 jsou založeny na glykoleteru, ale navíc obsahují estery kyseliny borité, aby vylepšily některé vlastnosti těchto kapalin včetně zvýšení suchého a mokrého bodu varu.
Brzdové kapaliny DOT 4 jsou stabilnější a mají suchý bod varu (nová nepoužitá kapalina). Jakmile se kapalina naplní do brzdového systému a začne se používat, je zahájena absorpce vzdušné vlhkosti a její teplota varu (mokrý bod varu) začne klesat. Podle standardu FMVSS116 musí mít brzdové kapaliny DOT 4 minimální suchý bod varu 230 °C a minimální mokrý bod varu 155 °C.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Neustálé zvyšování požadavků na brzdový systém a současně snižování emisí z brzdového obložení vede výrobce vozidel k přijímání nových a přísnějších požadavků na brzdovou kapalinu.
Příkladem jsou kapaliny označované jako DOT 4+ nebo DOT 4 OEM, které mají mimo jiné vyšší mokrý i suchý bod varu, než vyžaduje předpis DOT 4.
Neustálé zvyšování požadavků na brzdový systém a současně snižování emisí z brzdového obložení vede výrobce vozidel k přijímání nových a přísnějších požadavků na brzdovou kapalinu.
Příkladem jsou kapaliny označované jako DOT 4+ nebo DOT 4 OEM, které mají mimo jiné vyšší mokrý i suchý bod varu, než vyžaduje předpis DOT 4.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Brzdové kapaliny mají omezenou životnost, a to nejen díky absorpci vody, ale i proto, že inhibitory a stabilizátory koroze jsou v průběhu času vyčerpány. Rovněž se mohou vytvářet úsady.
Většina odborníků souhlasí s názorem, že brzdové kapaliny na bázi glykolu (brzdová kapalina DOT 3, brzdová kapalina DOT 4, brzdová kapalina DOT 5.1) by měly být měněny každé 2–3 roky. Údaj koresponduje s doporučením většiny výrobců vozidel, kteří vyžadují periodické výměny brzdové kapaliny, aby byla zajištěna spolehlivost a bezpečnost systému.
Brzdové kapaliny mají omezenou životnost, a to nejen díky absorpci vody, ale i proto, že inhibitory a stabilizátory koroze jsou v průběhu času vyčerpány. Rovněž se mohou vytvářet úsady.
Většina odborníků souhlasí s názorem, že brzdové kapaliny na bázi glykolu (brzdová kapalina DOT 3, brzdová kapalina DOT 4, brzdová kapalina DOT 5.1) by měly být měněny každé 2–3 roky. Údaj koresponduje s doporučením většiny výrobců vozidel, kteří vyžadují periodické výměny brzdové kapaliny, aby byla zajištěna spolehlivost a bezpečnost systému.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Brzdová kapalina není považována za kapalinu, která by se musela doplňovat.
Je-li její hladina nízká, je zde obvykle nějaký problém.
Základní bezpečnostní opatření pro práci s brzdovou kapalinou:
Brzdová kapalina není považována za kapalinu, která by se musela doplňovat.
Je-li její hladina nízká, je zde obvykle nějaký problém.
Základní bezpečnostní opatření pro práci s brzdovou kapalinou:
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Brzdová kapalina by měla být skladována v originálním balení na čistém, suchém místě, optimálně při teplotě 10–30 °C.
Vždy používejte originální obal, který by měl být utěsněný, aby se zabránilo absorpci vody. Za správných podmínek budou mít nové, neporušené a neotevřené obaly s brzdovou kapalinou trvanlivost minimálně 2 roky.
S ohledem na fakt, že brzdové kapaliny jsou silně hydroskopické (pohlcuji vzdušnou vlhkost), nedoporučujeme skladovat již otevřené obaly. Po otevření musí být obsah spotřebován co nejdříve (během několika měsíců). Z těchto důvodů je rozumné zvážit nákupy kapalin ve velkých baleních, jako např. sudy o objemu 208 litrů.
Brzdová kapalina by měla být skladována v originálním balení na čistém, suchém místě, optimálně při teplotě 10–30 °C.
Vždy používejte originální obal, který by měl být utěsněný, aby se zabránilo absorpci vody. Za správných podmínek budou mít nové, neporušené a neotevřené obaly s brzdovou kapalinou trvanlivost minimálně 2 roky.
S ohledem na fakt, že brzdové kapaliny jsou silně hydroskopické (pohlcuji vzdušnou vlhkost), nedoporučujeme skladovat již otevřené obaly. Po otevření musí být obsah spotřebován co nejdříve (během několika měsíců). Z těchto důvodů je rozumné zvážit nákupy kapalin ve velkých baleních, jako např. sudy o objemu 208 litrů.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Brzdové kapaliny standardu DOT 3, DOT 4 a DOT 5.1 mohou být míseny pouze s brzdovými kapalinami stejného standardu.
Důvodem je, že ve výrobcích standardu DOT jsou zahrnuty také testy kompatibility. Nicméně mísení brzdové kapaliny s vysokou teplotou varu s kapalinou s nízkým bodem varu vede ke vzniku směsi s vlastnostmi a výkony sníženými na úroveň méně výkonné brzdové kapaliny.
Brzdové kapaliny standardu DOT 3, DOT 4 a DOT 5.1 mohou být míseny pouze s brzdovými kapalinami stejného standardu.
Důvodem je, že ve výrobcích standardu DOT jsou zahrnuty také testy kompatibility. Nicméně mísení brzdové kapaliny s vysokou teplotou varu s kapalinou s nízkým bodem varu vede ke vzniku směsi s vlastnostmi a výkony sníženými na úroveň méně výkonné brzdové kapaliny.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Použité oleje nevyhazujte do normálního odpadu! Použitý olej, jeho obal a olejový filtr odneste do sběrného dvora.
Použité oleje nevyhazujte do normálního odpadu! Použitý olej, jeho obal a olejový filtr odneste do sběrného dvora.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Spotřeba oleje závisí na výkonu motoru a spotřebě paliva. To znamená, že váš motor spotřebovává více oleje, když jezdíte sportovně nebo dynamicky či když motor zatěžujete například přívěsem na přepravu koní nebo lodí. Kdykoli zjistíte, že vaše vozidlo spotřebovává více oleje než dříve za stejných podmínek, musíte zjistit, proč k tomu dochází. Proto pravidelně kontrolujte množství motorového oleje ve svém vozidle.
Spotřeba oleje závisí na výkonu motoru a spotřebě paliva. To znamená, že váš motor spotřebovává více oleje, když jezdíte sportovně nebo dynamicky či když motor zatěžujete například přívěsem na přepravu koní nebo lodí. Kdykoli zjistíte, že vaše vozidlo spotřebovává více oleje než dříve za stejných podmínek, musíte zjistit, proč k tomu dochází. Proto pravidelně kontrolujte množství motorového oleje ve svém vozidle.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
V optimálních podmínkách (uložení v originálních neotevřených obalech při okolních teplotách v rozmezí cca od 5 °C do 35 °C a bez přímého slunečního záření) je doba použitelnosti minimálně 3 roky od data výroby.
Nevyhazujte starý olej do odpadu. Olej by měl být recyklován.
V optimálních podmínkách (uložení v originálních neotevřených obalech při okolních teplotách v rozmezí cca od 5 °C do 35 °C a bez přímého slunečního záření) je doba použitelnosti minimálně 3 roky od data výroby.
Nevyhazujte starý olej do odpadu. Olej by měl být recyklován.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Jaký použít motorový olej?
Chcete-li zvolit správný typ oleje pro vaše vozidlo, musíte poruzmět významu složení oleje, viskozitě a důležitosti schválení:
Složení oleje:
Oleje jsou buď plně syntetické, na základě syntetické technologie, polosyntetické nebo minerální.
Největší část oleje stvoří základové oleje a zbývající část tvoří aditiva, která pomáhájí chránit motor před opotřebením a korozi a udržují jej čistý
Olej je významně definován jeho viskozitou určující jeho schopnost toku. Na trhu jsou dva typy olejů: standardní oleje a oleje multigrádní. Téměř každé vozidlo je navrženo tak, aby běželo na multigrádním oleji. Například u oleje 10W-30 znamenají tato dvě čísla, že jde o olej multigrádní. Parametr 10W popisuje proudění při nízkých teplotách v zimě; 30 vyjadřuje zase tekutost při vysokých teplotách.
Oleje musí podstoupit mnoho testů, aby byly schváleny mezinárodními organizacemi (viz přehled všech norem).
Navíc každý výrobce OEM vydává vlastní homologaci, proto musíte zkontrolovat návod k obsluze, ve kterém je uvedeno doporučení výrobce z hlediska kvality a homologací. Pravidelná výměna motorového oleje je nezbytná pro zajištění správné a dlouhé funkce motoru.
Jaký použít motorový olej?
Chcete-li zvolit správný typ oleje pro vaše vozidlo, musíte poruzmět významu složení oleje, viskozitě a důležitosti schválení:
Složení oleje:
Oleje jsou buď plně syntetické, na základě syntetické technologie, polosyntetické nebo minerální.
Největší část oleje stvoří základové oleje a zbývající část tvoří aditiva, která pomáhájí chránit motor před opotřebením a korozi a udržují jej čistý
Olej je významně definován jeho viskozitou určující jeho schopnost toku. Na trhu jsou dva typy olejů: standardní oleje a oleje multigrádní. Téměř každé vozidlo je navrženo tak, aby běželo na multigrádním oleji. Například u oleje 10W-30 znamenají tato dvě čísla, že jde o olej multigrádní. Parametr 10W popisuje proudění při nízkých teplotách v zimě; 30 vyjadřuje zase tekutost při vysokých teplotách.
Oleje musí podstoupit mnoho testů, aby byly schváleny mezinárodními organizacemi (viz přehled všech norem).
Navíc každý výrobce OEM vydává vlastní homologaci, proto musíte zkontrolovat návod k obsluze, ve kterém je uvedeno doporučení výrobce z hlediska kvality a homologací. Pravidelná výměna motorového oleje je nezbytná pro zajištění správné a dlouhé funkce motoru.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Viskozita neboli tekutost oleje je míra vnitřního tření kapaliny. Pro motorové oleje se udává ve viskozitních rozsazích podle metodiky SAE (Society of Automotive Engineers).
Viskozita neboli tekutost oleje je míra vnitřního tření kapaliny. Pro motorové oleje se udává ve viskozitních rozsazích podle metodiky SAE (Society of Automotive Engineers).
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Komponenty našich olejů byly navrženy tak, aby finální produkty dosahovaly optimálního výsledku. Přidání aditivace navíc může způsobit nežádoucí reakce a narušení stability stávajících přítomných aditiv. Někteří výrobci vozidel dokonce zakazují přidávat do olejů přísady.
Komponenty našich olejů byly navrženy tak, aby finální produkty dosahovaly optimálního výsledku. Přidání aditivace navíc může způsobit nežádoucí reakce a narušení stability stávajících přítomných aditiv. Někteří výrobci vozidel dokonce zakazují přidávat do olejů přísady.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
AdBlue® je vodný roztok obsahující 32,5 % močoviny vysoké čistoty a 67,5 % deionizované vody, čímž splňuje normu ISO 22241. Močovina se synteticky vyrábí z amoniaku a CO2 (oxidu uhličitého).
AdBlue® se používá u vozidel vybavených technologií SCR (Selective Catalytic Reduction), jako jsou těžké nákladní vozy, autobusy, vozy pro odvoz odpadu a od září 2014 některé osobní automobily se vznětovými motory. Biodegradabilní, ve vodě rozpustný a bezbarvý produkt AdBlue® krystalizuje
při –11 °C a rozkládá se na amoniak při teplotě nad 80 °C.
AdBlue® je registrovaná ochranná známka německé asociace automobilového průmyslu (VDA).
AdBlue® je vodný roztok obsahující 32,5 % močoviny vysoké čistoty a 67,5 % deionizované vody, čímž splňuje normu ISO 22241. Močovina se synteticky vyrábí z amoniaku a CO2 (oxidu uhličitého).
AdBlue® se používá u vozidel vybavených technologií SCR (Selective Catalytic Reduction), jako jsou těžké nákladní vozy, autobusy, vozy pro odvoz odpadu a od září 2014 některé osobní automobily se vznětovými motory. Biodegradabilní, ve vodě rozpustný a bezbarvý produkt AdBlue® krystalizuje
při –11 °C a rozkládá se na amoniak při teplotě nad 80 °C.
AdBlue® je registrovaná ochranná známka německé asociace automobilového průmyslu (VDA).
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
V kombinaci s technologií SCR AdBlue® přeměňuje 85 % NOx (oxidy dusíku ve výfukových plynech vašeho naftového vozidla) na neškodný dusík a vodní páru. Tímto jsou drasticky sníženy NOx, které jsou hlavním zdrojem znečištění ovzduší.
V kombinaci s technologií SCR AdBlue® přeměňuje 85 % NOx (oxidy dusíku ve výfukových plynech vašeho naftového vozidla) na neškodný dusík a vodní páru. Tímto jsou drasticky sníženy NOx, které jsou hlavním zdrojem znečištění ovzduší.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
SCR (Selective Catalytic Reduction) je název technologie zpracování výfukových plynů vozidel s dieselovým motorem, která díky použití AdBlue® přeměňuje oxidy dusíku (NOx) na vodní páru a dusík. Vzduch, který dýcháme, se skládá z 80 % dusíku, jenž je zcela neškodný.
SCR (Selective Catalytic Reduction) je název technologie zpracování výfukových plynů vozidel s dieselovým motorem, která díky použití AdBlue® přeměňuje oxidy dusíku (NOx) na vodní páru a dusík. Vzduch, který dýcháme, se skládá z 80 % dusíku, jenž je zcela neškodný.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Kapacita nádrže AdBlue® závisí také na modelu vašeho vozidla. Obecně se pohybuje od 8 do 25 litrů. Chcete-li získat tyto informace, obraťte se na prodejce nebo si přečtěte návod k použití vozidla.
Kapacita nádrže AdBlue® závisí také na modelu vašeho vozidla. Obecně se pohybuje od 8 do 25 litrů. Chcete-li získat tyto informace, obraťte se na prodejce nebo si přečtěte návod k použití vozidla.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Stejně jako u pohonných hmot je spotřeba ovlivněna několika faktory: typem vozidla, typem motoru, zatížením vozidla, povětrnostními podmínkami (sníh, vítr, déšť atd.) a stylem jízdy. Navíc se velikost nádrže AdBlue® může značně lišit, takže frekvence doplňování závisí zejména na vozidle.
U těžkých nákladních vozidel je hladina indikována vlevo v nádrži. U osobních automobilů se na palubní desce objeví výstražné světlo 2 400 km před prázdnou nádrží.
Stejně jako u pohonných hmot je spotřeba ovlivněna několika faktory: typem vozidla, typem motoru, zatížením vozidla, povětrnostními podmínkami (sníh, vítr, déšť atd.) a stylem jízdy. Navíc se velikost nádrže AdBlue® může značně lišit, takže frekvence doplňování závisí zejména na vozidle.
U těžkých nákladních vozidel je hladina indikována vlevo v nádrži. U osobních automobilů se na palubní desce objeví výstražné světlo 2 400 km před prázdnou nádrží.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Stejně jako u spotřeby paliva se spotřeba AdBlue® liší a závisí na několika faktorech: na typu vozidla (karavan, SUV, osobní automobil atd.), typu motoru, jízdních podmínkách (městský a příměstský provoz, dálniční provoz, jízda v horském terénu, jízda s přívěsem, karavan atd.) a stylu jízdy.
U osobních automobilů prodávaných od roku 2013 do roku 2016 se spotřeba AdBlue® pohybuje kolem 1,5 litru na 100 litrů nafty.
Stejně jako u spotřeby paliva se spotřeba AdBlue® liší a závisí na několika faktorech: na typu vozidla (karavan, SUV, osobní automobil atd.), typu motoru, jízdních podmínkách (městský a příměstský provoz, dálniční provoz, jízda v horském terénu, jízda s přívěsem, karavan atd.) a stylu jízdy.
U osobních automobilů prodávaných od roku 2013 do roku 2016 se spotřeba AdBlue® pohybuje kolem 1,5 litru na 100 litrů nafty.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Technologie SCR je navržena tak, aby spolupracovala s tekutinou splňující požadavky normy ISO 22241. Všechny produkty označené značkou AdBlue® respektují tuto normu ISO a zajišťují řádné fungování SCR bez ohledu na značku vašeho vozu.
Výrobci automobilů doporučují produkty označené značkou AdBlue®, ačkoli jiné produkty mohou být použity bez rizika pro SCR, pokud splňují normu ISO 22241.
Technologie SCR je navržena tak, aby spolupracovala s tekutinou splňující požadavky normy ISO 22241. Všechny produkty označené značkou AdBlue® respektují tuto normu ISO a zajišťují řádné fungování SCR bez ohledu na značku vašeho vozu.
Výrobci automobilů doporučují produkty označené značkou AdBlue®, ačkoli jiné produkty mohou být použity bez rizika pro SCR, pokud splňují normu ISO 22241.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Existují různí dodavatelé roztoku močoviny typu AdBlue. Chcete-li zajistit kvalitu produktu, ujistěte se, že kapalina splňuje normu ISO 22241, jež zaručuje správné fungování systému katalytické redukce SCR.
Existují různí dodavatelé roztoku močoviny typu AdBlue. Chcete-li zajistit kvalitu produktu, ujistěte se, že kapalina splňuje normu ISO 22241, jež zaručuje správné fungování systému katalytické redukce SCR.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
AdBlue® je velmi snadno použitelné a neškodné. Není to ani palivo, ani přísada do paliva, ale vysoce kvalitní roztok močoviny, který musí zůstat ve vyhrazené nádrži na vašem vozidle. Naplňte nádrž AdBlue® podle svých potřeb.
Pozor: Nedávejte AdBlue® do nádrže na naftu nebo naftu do nádrže AdBlue®, to by bylo velmi škodlivé pro motor a katalyzátor.
AdBlue® je velmi snadno použitelné a neškodné. Není to ani palivo, ani přísada do paliva, ale vysoce kvalitní roztok močoviny, který musí zůstat ve vyhrazené nádrži na vašem vozidle. Naplňte nádrž AdBlue® podle svých potřeb.
Pozor: Nedávejte AdBlue® do nádrže na naftu nebo naftu do nádrže AdBlue®, to by bylo velmi škodlivé pro motor a katalyzátor.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
AdBlue® je nehořlavé, nevýbušné a neškodné pro životní prostředí. Není klasifikováno jako nebezpečná látka, jedná se o kapalinu bezpečnou pro přepravu a manipulaci. Pokud si vylijete AdBlue® na ruce nebo na oblečení, jednoduše je opláchněte vodou.
AdBlue® je nehořlavé, nevýbušné a neškodné pro životní prostředí. Není klasifikováno jako nebezpečná látka, jedná se o kapalinu bezpečnou pro přepravu a manipulaci. Pokud si vylijete AdBlue® na ruce nebo na oblečení, jednoduše je opláchněte vodou.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
AdBlue® může zanechat bílé skvrny nebo způsobit klouzání podlahy. Pokud vylijete AdBlue® na podlahu, uvnitř vozidla nebo na lakovaný povrch, důkladně jej opláchněte vodou. Pokud si vylijete AdBlue® na kůži nebo na oblečení, můžete ho rovněž omýt vodou.
AdBlue® může zanechat bílé skvrny nebo způsobit klouzání podlahy. Pokud vylijete AdBlue® na podlahu, uvnitř vozidla nebo na lakovaný povrch, důkladně jej opláchněte vodou. Pokud si vylijete AdBlue® na kůži nebo na oblečení, můžete ho rovněž omýt vodou.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Toto upozornění se zobrazí 2 400 km předtím, než budete muset nádrž opět naplnit (tato úroveň upozornění je společná všem vozidlům a vyžadovaná normou).
Vaše palubní deska má kontrolku, která se rozsvítí při potřebě doplnit nádrž AdBlue®. Po jejím rozsvícení se nemusíte obávat, máte ještě několik stovek nebo tisíc kilometrů, než budete muset naplnit AdBlue®.
Chcete-li vypnout toto kontrolní světlo, musíte zásobník naplnit minimálně 4 litry AdBlue®. Formát kanystrů nabízených společností TotalEnergies je proto zvláště vhodný pro rychlou náplň.
Toto upozornění se zobrazí 2 400 km předtím, než budete muset nádrž opět naplnit (tato úroveň upozornění je společná všem vozidlům a vyžadovaná normou).
Vaše palubní deska má kontrolku, která se rozsvítí při potřebě doplnit nádrž AdBlue®. Po jejím rozsvícení se nemusíte obávat, máte ještě několik stovek nebo tisíc kilometrů, než budete muset naplnit AdBlue®.
Chcete-li vypnout toto kontrolní světlo, musíte zásobník naplnit minimálně 4 litry AdBlue®. Formát kanystrů nabízených společností TotalEnergies je proto zvláště vhodný pro rychlou náplň.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Systém SCR je nainstalován výrobcem a pracuje automaticky, proto ho nemusíte udržovat ani měnit. AdBlue® se automaticky vstřikuje do výfukových plynů podle otáček motoru vašeho vozidla.
Můžete si být jisti, že váš systém SCR pracuje správně pouze s použitím AdBlue® pro zachování účinnosti katalyzátoru SCR.
Systém SCR je nainstalován výrobcem a pracuje automaticky, proto ho nemusíte udržovat ani měnit. AdBlue® se automaticky vstřikuje do výfukových plynů podle otáček motoru vašeho vozidla.
Můžete si být jisti, že váš systém SCR pracuje správně pouze s použitím AdBlue® pro zachování účinnosti katalyzátoru SCR.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Použití technologie SCR a technologie AdBlue® umožňuje optimalizaci spalování, což může v některých vozidlech snížit spotřebu. Toto snížení spotřeby je již zahrnuto do údajů předkládaných výrobci automobilů.
Použití technologie SCR a technologie AdBlue® umožňuje optimalizaci spalování, což může v některých vozidlech snížit spotřebu. Toto snížení spotřeby je již zahrnuto do údajů předkládaných výrobci automobilů.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
První výstraha „doplnit AdBlue®“ se objeví při zbývajícím jízdním výkonu 2 400 km. Tento časový rámec se považuje za dostatečný k tomu, aby umožnil řidiči doplňovat AdBlue®.
Pokud nádrž neplníte, ostatní úrovně výstrah se aktivují v závislosti na ujeté vzdálenosti a počtu startů motoru. Nejprve budou tyto výstrahy vizuální a/nebo zvukové. Potom bude výkon motoru omezen vozidlem. Poslední krok spočívá v nemožnosti nastartovat vozidlo bez doplnění nádrže AdBlue®.
První výstraha „doplnit AdBlue®“ se objeví při zbývajícím jízdním výkonu 2 400 km. Tento časový rámec se považuje za dostatečný k tomu, aby umožnil řidiči doplňovat AdBlue®.
Pokud nádrž neplníte, ostatní úrovně výstrah se aktivují v závislosti na ujeté vzdálenosti a počtu startů motoru. Nejprve budou tyto výstrahy vizuální a/nebo zvukové. Potom bude výkon motoru omezen vozidlem. Poslední krok spočívá v nemožnosti nastartovat vozidlo bez doplnění nádrže AdBlue®.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Doba skladovatelnosti AdBlue® je delší než rok, pokud je skladováno při teplotách v rozmezí –5 °C až +25 °C. Je-li však nájezd kilometrů vzhledem k velikosti nádrže velmi malý, je zapotřebí vzít v úvahu výměnu/obměnu AdBlue® u obchodního zastoupení. V takovém případě se podívejte na návod k použití nebo se obraťte na prodejce.
Doba skladovatelnosti AdBlue® je delší než rok, pokud je skladováno při teplotách v rozmezí –5 °C až +25 °C. Je-li však nájezd kilometrů vzhledem k velikosti nádrže velmi malý, je zapotřebí vzít v úvahu výměnu/obměnu AdBlue® u obchodního zastoupení. V takovém případě se podívejte na návod k použití nebo se obraťte na prodejce.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Žádná z látek uvedených na seznamu látek vzbuzujících mimořádné obavy (SVHC) zveřejněná agenturou ECHA není v produktech TotalEnergies Fluids přítomna v koncentracích vyšších než 0,1 %.
Žádná z látek uvedených na seznamu látek vzbuzujících mimořádné obavy (SVHC) zveřejněná agenturou ECHA není v produktech TotalEnergies Fluids přítomna v koncentracích vyšších než 0,1 %.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Žádná z látek obsažených ve speciálních kapalinách není klasifikována jako PBT nebo vPvB.
Žádná z látek obsažených ve speciálních kapalinách není klasifikována jako PBT nebo vPvB.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Tyto kapaliny nepocházejí z živočišného původu. Z tohoto důvodu nemusí být certifikovány Kosher nebo Halal. S výjimkou řady BioLife produkty nepocházejí z rostlinného původu.
Speciální kapaliny jsou minerálního původu a jsou složeny výlučně z uhlovodíků, které podstoupily intenzivní hydrogenaci a následnou destilaci za vzniku velmi úzkých řezů.
Produkty BioLife pocházejí z rostlinného původu a jsou vyrobeny z hydrogenovaného rostlinného oleje (HVO).
Tyto kapaliny nepocházejí z živočišného původu. Z tohoto důvodu nemusí být certifikovány Kosher nebo Halal. S výjimkou řady BioLife produkty nepocházejí z rostlinného původu.
Speciální kapaliny jsou minerálního původu a jsou složeny výlučně z uhlovodíků, které podstoupily intenzivní hydrogenaci a následnou destilaci za vzniku velmi úzkých řezů.
Produkty BioLife pocházejí z rostlinného původu a jsou vyrobeny z hydrogenovaného rostlinného oleje (HVO).
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Speciální kapaliny včetně produktů BioLife, sestávají výhradně z uhlovodíkových látek. Z tohoto důvodu neobsahují geneticky modifikované organismy (GMO) nebo bovinní spongiformní encefalopatii (BSE).
Speciální kapaliny včetně produktů BioLife, sestávají výhradně z uhlovodíkových látek. Z tohoto důvodu neobsahují geneticky modifikované organismy (GMO) nebo bovinní spongiformní encefalopatii (BSE).
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Elektromobilita je pohon automobilů, motocyklů, kol, autobusů, kamionů a dalších vozidel na elektřinu. V současnosti prochází rychlým rozvojem, především s rozšířením elektromobilů a budováním infrastruktury pro dobíjení baterií.
Elektromobil je osobní automobil na elektrický pohon, vždy vybavený elektromotorem a baterií.
Rozlišujeme 3 hlavní typy:
Elektromobily se nabíjí z:
K výhodám elektromobilů patří nulové lokální emise, tichý pohon, nižší náklady na provoz a údržbu, okamžitá dostupnost nejvyššího výkonu a pohodlí při jízdě.
Mezi nevýhody v současnosti patří vyšší pořizovací náklady, kratší dojezd ve srovnání s auty se spalovacím motorem a omezená infrastruktura dobíjecích stanic.
Elektromobilita je pohon automobilů, motocyklů, kol, autobusů, kamionů a dalších vozidel na elektřinu. V současnosti prochází rychlým rozvojem, především s rozšířením elektromobilů a budováním infrastruktury pro dobíjení baterií.
Elektromobil je osobní automobil na elektrický pohon, vždy vybavený elektromotorem a baterií.
Rozlišujeme 3 hlavní typy:
Elektromobily se nabíjí z:
K výhodám elektromobilů patří nulové lokální emise, tichý pohon, nižší náklady na provoz a údržbu, okamžitá dostupnost nejvyššího výkonu a pohodlí při jízdě.
Mezi nevýhody v současnosti patří vyšší pořizovací náklady, kratší dojezd ve srovnání s auty se spalovacím motorem a omezená infrastruktura dobíjecích stanic.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Baterie elektromobilů potřebují pro svou činnost stejnosměrný (DC) proud. Při nabíjení tak existují
2 možnosti, které se liší rychlostí nabíjení, technikou i náklady:
Nabíječka
Zdroj
Umístění
Typické využití
Dostupnost u elektromobilu
Konektory (Evropa)
Maximální výkon
Dobití baterie
Náklady (platné k 1. 9. 2022)
Baterie elektromobilů potřebují pro svou činnost stejnosměrný (DC) proud. Při nabíjení tak existují
2 možnosti, které se liší rychlostí nabíjení, technikou i náklady:
Nabíječka
Zdroj
Umístění
Typické využití
Dostupnost u elektromobilu
Konektory (Evropa)
Maximální výkon
Dobití baterie
Náklady (platné k 1. 9. 2022)
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Podobně jako u vozidel se spalovacím motorem závisí spotřeba elektromobilu na konkrétním modelu, stylu jízdy a dalších faktorech.
Obecná spotřeba elektromobilů
Spotřeba se od roku 2018 měří podle normy WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure), která má simulovat podmínky reálného provozu. Udává se v jednotkách kWh / 100 km.
Podobně jako u vozidel se spalovacím motorem závisí spotřeba elektromobilu na konkrétním modelu, stylu jízdy a dalších faktorech.
Obecná spotřeba elektromobilů
Spotřeba se od roku 2018 měří podle normy WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure), která má simulovat podmínky reálného provozu. Udává se v jednotkách kWh / 100 km.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Kolik bude stát nabití elektromobilu u veřejné dobíjecí stanice, závisí na dvou hlavních faktorech:
Nejméně zaplatí registrovaní zákazníci u pomalejších AC dobíjecích stanic. Nejdražší bude naopak doplnění energie bez registrace u nejvýkonnějších rychlonabíječek. Přesnou cenu za 1 kWh zjistíte na webových stránkách nebo v aplikaci provozovatele.
Velké energetické společnosti mívají nejširší síť nabíječek. Cena nabíjení se u nich liší podle toho, jestli jste registrovaným zákazníkem, nebo ne. Nabíjení je dostupné pro obě skupiny, řidiči bez registrace si ale připlatí.
O ceně dále rozhoduje rychlost nabíjení. Cena za kWh vychází nejvýhodněji u pomalejších AC stanic (do 22 kW) a zvyšuje se u rychlejších DC nabíječek (do 100 kW). Nejvíce si pak připlatíte za nabíjení u ultrarychlých HPC stanic (přes 100 kW), ceny mohou být oproti AC stanicím až dvojnásobné.
Dejte si pozor, pokud přijedete na DC nabíječku o výkonu 100 kW, ale váš elektromobil podporuje nabíjení nejvýše rychlostí 50 kW. Připlatili byste si za vyšší rychlost, kterou nevyužijete.
Další poplatky mohou naskočit za stání na nabíječce po určitém časovém úseku (i když ještě nemáte dobitou baterii).
K platbě u našich stanic využijete RFID kartu či digitální aplikaci ChargeUp. Za nabíjení lze platit několika způsoby:
Kolik bude stát nabití elektromobilu u veřejné dobíjecí stanice, závisí na dvou hlavních faktorech:
Nejméně zaplatí registrovaní zákazníci u pomalejších AC dobíjecích stanic. Nejdražší bude naopak doplnění energie bez registrace u nejvýkonnějších rychlonabíječek. Přesnou cenu za 1 kWh zjistíte na webových stránkách nebo v aplikaci provozovatele.
Velké energetické společnosti mívají nejširší síť nabíječek. Cena nabíjení se u nich liší podle toho, jestli jste registrovaným zákazníkem, nebo ne. Nabíjení je dostupné pro obě skupiny, řidiči bez registrace si ale připlatí.
O ceně dále rozhoduje rychlost nabíjení. Cena za kWh vychází nejvýhodněji u pomalejších AC stanic (do 22 kW) a zvyšuje se u rychlejších DC nabíječek (do 100 kW). Nejvíce si pak připlatíte za nabíjení u ultrarychlých HPC stanic (přes 100 kW), ceny mohou být oproti AC stanicím až dvojnásobné.
Dejte si pozor, pokud přijedete na DC nabíječku o výkonu 100 kW, ale váš elektromobil podporuje nabíjení nejvýše rychlostí 50 kW. Připlatili byste si za vyšší rychlost, kterou nevyužijete.
Další poplatky mohou naskočit za stání na nabíječce po určitém časovém úseku (i když ještě nemáte dobitou baterii).
K platbě u našich stanic využijete RFID kartu či digitální aplikaci ChargeUp. Za nabíjení lze platit několika způsoby:
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Dobu, za jakou se nabije elektromobil, ovlivňuje několik faktorů:
Výkon nabíječky, k níž je elektromobil připojený.
Nabíjecí výkon, který podporuje váš elektromobil.
Velikost a aktuální stav baterie elektromobilu.
Čas nutný pro dobití baterie elektromobilu se tak může výrazně lišit. Pro co nejrychlejší dobití doporučujeme nabíjet v rozmezí 20–80 % celkové kapacity baterie, poté se výkon zpomaluje.
20–30 min
Nejkratší průměrná
doba dobití baterie do
80 % u DC nabíječky
Rychlost nabíjení se liší podle typu nabíječky, k níž je elektromobil připojený. Typický elektromobil s baterií o kapacitě 60 kWh se na domácí AC nabíječce o výkonu 7 kW nabíjí 8 hodin.
8–12 h
Průměrná doba dobití
baterie do 100 % u AC
nabíječky
1–2 h
Průměrná doba dobití
baterie do 100 % u DC
nabíječky
Rychlost nabíjení a tím i doba, za jakou se elektromobil dobije, závisí také na jeho výbavě a technické kompatibilitě.
Nabíjení střídavým AC proudem: O maximální rychlosti nabíjení rozhoduje výkon palubní nabíječky. Pokud budete nabíjet u stanice o výkonu 11 kW, ale palubní nabíječka vašeho elektromobilu má výkon jen 7,2 kW, bude se nabíjet pouze touto nižší rychlostí.
Nabíjení stejnosměrným DC proudem: Rychlé nabíjení u stanic se stejnosměrným proudem není samozřejmostí. Na rozdíl od nabíjení AC proudem, které je u elektromobilů standardem, bývá kompatibilita s rychlejším DC nabíjením součástí výbavy na přání.
Čím větší je baterie elektromobilu (udávaná v kWh), tím déle potrvá ji nabít. Na dobu, za kterou se elektromobil dobije, je možné se dívat ze 2 pohledů:
Dobu, za jakou se nabije elektromobil, ovlivňuje několik faktorů:
Výkon nabíječky, k níž je elektromobil připojený.
Nabíjecí výkon, který podporuje váš elektromobil.
Velikost a aktuální stav baterie elektromobilu.
Čas nutný pro dobití baterie elektromobilu se tak může výrazně lišit. Pro co nejrychlejší dobití doporučujeme nabíjet v rozmezí 20–80 % celkové kapacity baterie, poté se výkon zpomaluje.
20–30 min
Nejkratší průměrná
doba dobití baterie do
80 % u DC nabíječky
Rychlost nabíjení se liší podle typu nabíječky, k níž je elektromobil připojený. Typický elektromobil s baterií o kapacitě 60 kWh se na domácí AC nabíječce o výkonu 7 kW nabíjí 8 hodin.
8–12 h
Průměrná doba dobití
baterie do 100 % u AC
nabíječky
1–2 h
Průměrná doba dobití
baterie do 100 % u DC
nabíječky
Rychlost nabíjení a tím i doba, za jakou se elektromobil dobije, závisí také na jeho výbavě a technické kompatibilitě.
Nabíjení střídavým AC proudem: O maximální rychlosti nabíjení rozhoduje výkon palubní nabíječky. Pokud budete nabíjet u stanice o výkonu 11 kW, ale palubní nabíječka vašeho elektromobilu má výkon jen 7,2 kW, bude se nabíjet pouze touto nižší rychlostí.
Nabíjení stejnosměrným DC proudem: Rychlé nabíjení u stanic se stejnosměrným proudem není samozřejmostí. Na rozdíl od nabíjení AC proudem, které je u elektromobilů standardem, bývá kompatibilita s rychlejším DC nabíjením součástí výbavy na přání.
Čím větší je baterie elektromobilu (udávaná v kWh), tím déle potrvá ji nabít. Na dobu, za kterou se elektromobil dobije, je možné se dívat ze 2 pohledů:
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Baterii elektromobilu doporučujeme nabíjet, když je na úrovni 20–80 % své kapacity. V tomto optimálním rozmezí se baterie nabije nejrychleji, u veřejné DC nabíječky i za několik desítek minut.
20–80 %
Doporučený rozsah, kdy
nabíjet baterii elektromobilu
Při dosažení hranice přibližně 80 % kapacity dochází k výraznému zpomalení rychlosti nabíjení. Baterie zatím nedokážou udržet stejný výkon po celou dobu nabíjení a zároveň zpomalení přispívá k jejich delší životnosti. Doplnění zbývajících 20 % tak potrvá relativně dlouho a při delších cestách se nevyplatí čekat na dobití do 100 %.
Podobné omezení rychlosti funguje také pro téměř vybitou baterii při stavu nižším než 20 % kapacity.
Baterii elektromobilu doporučujeme nabíjet, když je na úrovni 20–80 % své kapacity. V tomto optimálním rozmezí se baterie nabije nejrychleji, u veřejné DC nabíječky i za několik desítek minut.
20–80 %
Doporučený rozsah, kdy
nabíjet baterii elektromobilu
Při dosažení hranice přibližně 80 % kapacity dochází k výraznému zpomalení rychlosti nabíjení. Baterie zatím nedokážou udržet stejný výkon po celou dobu nabíjení a zároveň zpomalení přispívá k jejich delší životnosti. Doplnění zbývajících 20 % tak potrvá relativně dlouho a při delších cestách se nevyplatí čekat na dobití do 100 %.
Podobné omezení rychlosti funguje také pro téměř vybitou baterii při stavu nižším než 20 % kapacity.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
V Evropské unii jsou látky obsažené ve výrobcích společnosti TotalEnergies Fluids označeny číslem EC („European Community“; viz oddíl 3 bezpečnostního listu). Mimo Evropskou unii se tyto látky označují registračním číslem CAS, které umožňuje mezinárodní obchodování s daným výrobkem prostřednictvím mezinárodních evidencí zásob (viz oddíl 15 bezpečnostního listu).
Jedná se o výrobky, které při požití a vniknutí do dýchacích cest mohou způsobit smrt.
V Evropské unii jsou látky obsažené ve výrobcích společnosti TotalEnergies Fluids označeny číslem EC („European Community“; viz oddíl 3 bezpečnostního listu). Mimo Evropskou unii se tyto látky označují registračním číslem CAS, které umožňuje mezinárodní obchodování s daným výrobkem prostřednictvím mezinárodních evidencí zásob (viz oddíl 15 bezpečnostního listu).
Jedná se o výrobky, které při požití a vniknutí do dýchacích cest mohou způsobit smrt.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
V největší míře se rozpouštědla používají v průmyslu nátěrových hmot a barviv, ve farmaceutickém a chemickém průmyslu a v gumárenství.
Kromě těchto odvětví rozpouštědla nacházejí uplatnění také v některých speciálních oborech, jakými jsou například výroba pesticidů, čisticích prostředků a parfémů.
V největší míře se rozpouštědla používají v průmyslu nátěrových hmot a barviv, ve farmaceutickém a chemickém průmyslu a v gumárenství.
Kromě těchto odvětví rozpouštědla nacházejí uplatnění také v některých speciálních oborech, jakými jsou například výroba pesticidů, čisticích prostředků a parfémů.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
S výjimkou výrobků Isane IP 175 a Isane IP 185, které jsou „potenciálně biologicky rozložitelné“, jsou všechny výrobky společnosti TotalEnergies Fluids „zcela biologicky rozložitelné“.
Veškeré výrobky řady BioLife, včetně řady Isane BioLife, patří do kategorie „zcela biologicky rozložitelných“ výrobků.
S výjimkou výrobků Isane IP 175 a Isane IP 185, které jsou „potenciálně biologicky rozložitelné“, jsou všechny výrobky společnosti TotalEnergies Fluids „zcela biologicky rozložitelné“.
Veškeré výrobky řady BioLife, včetně řady Isane BioLife, patří do kategorie „zcela biologicky rozložitelných“ výrobků.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Až na několik výjimek nejsou výrobky společnosti TotalEnergies Fluids klasifikovány jako CMR látky (podle doporučení GHS, resp. podle pravidel CLP). Mezi výjimky patří například Solane Hexane, Toluene a Solvarex 10A, které jsou klasifikovány jako CMR látky kategorie 2 (látky, u nichž existuje podezření na karcinogenitu, mutagenitu nebo reprodukční toxicitu).
Bližší informace najdete v bezpečnostních listech jednotlivých výrobků.
Až na několik výjimek nejsou výrobky společnosti TotalEnergies Fluids klasifikovány jako CMR látky (podle doporučení GHS, resp. podle pravidel CLP). Mezi výjimky patří například Solane Hexane, Toluene a Solvarex 10A, které jsou klasifikovány jako CMR látky kategorie 2 (látky, u nichž existuje podezření na karcinogenitu, mutagenitu nebo reprodukční toxicitu).
Bližší informace najdete v bezpečnostních listech jednotlivých výrobků.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Bezpečnostní listy (BL) všech výrobků společnosti TotalEnergies Fluids jsou dostupné na stránce
ms-sds.totalenergies.com/totalpullwebsite/.
Bezpečnostní list je k dispozici vždy ve formátu odpovídajícím zemi, kde je výrobek uveden na trh, a v překladu do jednoho z úředních jazyků dané země.
Bezpečnostní listy (BL) všech výrobků společnosti TotalEnergies Fluids jsou dostupné na stránce
ms-sds.totalenergies.com/totalpullwebsite/.
Bezpečnostní list je k dispozici vždy ve formátu odpovídajícím zemi, kde je výrobek uveden na trh, a v překladu do jednoho z úředních jazyků dané země.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Produkt je klasifikován jako VOC z důvodu jeho fyzikálně-chemických vlastností. Obecně platí, že je potřeba vzít v úvahu tlak páry nebo teplotu varu (tyto dvě vlastnosti jsou spojeny). Informace jsou k dispozici v bezpečnostním listu v 9. sekci.
Výrobky řady Solane, Spirdane a Ketrul jsou klasifikovány jako VOC, zatímco řady Hydroseal, Scriptane PW, Berylane, Fluid D a BioLife jsou nejsou klasifikovány jako VOC.
Produkt je klasifikován jako VOC z důvodu jeho fyzikálně-chemických vlastností. Obecně platí, že je potřeba vzít v úvahu tlak páry nebo teplotu varu (tyto dvě vlastnosti jsou spojeny). Informace jsou k dispozici v bezpečnostním listu v 9. sekci.
Výrobky řady Solane, Spirdane a Ketrul jsou klasifikovány jako VOC, zatímco řady Hydroseal, Scriptane PW, Berylane, Fluid D a BioLife jsou nejsou klasifikovány jako VOC.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Doporučujeme pravidelnou kontrolu množství oleje, abyste odhalili jeho případnou vyšší spotřebu.
Při kontrole množství motorového oleje musí auto stát na rovině. V případě, že před kontrolou motor běžel, doporučujeme počkat přibližně 2 minuty, než olej steče do olejové vany. U studeného oleje může stečení oleje do vany trvat déle.
Výška hladiny oleje (množství) se kontroluje ručně nebo elektronicky.
Doporučujeme pravidelnou kontrolu množství oleje, abyste odhalili jeho případnou vyšší spotřebu.
Při kontrole množství motorového oleje musí auto stát na rovině. V případě, že před kontrolou motor běžel, doporučujeme počkat přibližně 2 minuty, než olej steče do olejové vany. U studeného oleje může stečení oleje do vany trvat déle.
Výška hladiny oleje (množství) se kontroluje ručně nebo elektronicky.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Úkolem chladicí kapaliny je chlazení motoru a zabránění jeho přehřátí při extrémní zátěži. Současně musí chladicí kapalina chránit motor a jeho díly před korozí.
Úkolem chladicí kapaliny je chlazení motoru a zabránění jeho přehřátí při extrémní zátěži. Současně musí chladicí kapalina chránit motor a jeho díly před korozí.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
V drtivé většině případů musí být chladicí kapalina i tzv. nemrznoucí a k tomu účelu slouží např. monoethylenglykol nebo ethylenglykol.
Tyto látky zabraňují zamrznutí chladicí směsi (vody) při teplotách pod 0 °C, protože k chlazení a přenosu tepla slouží hlavně voda. Dále jsou v nemrznoucí směsi inhibitory koroze, které zabraňují tvorbě koroze v chladicím systému. A nakonec se chladicí kapalina dobarvuje na požadovanou barvu.
V drtivé většině případů musí být chladicí kapalina i tzv. nemrznoucí a k tomu účelu slouží např. monoethylenglykol nebo ethylenglykol.
Tyto látky zabraňují zamrznutí chladicí směsi (vody) při teplotách pod 0 °C, protože k chlazení a přenosu tepla slouží hlavně voda. Dále jsou v nemrznoucí směsi inhibitory koroze, které zabraňují tvorbě koroze v chladicím systému. A nakonec se chladicí kapalina dobarvuje na požadovanou barvu.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
U chladicích kapalin patří mezi nejdůležitější části inhibitory koroze, kterých je několik druhů dle složení. Např. minerální, lobridní/hybridní a OAT. Každý z těchto typů inhibitorů koroze používá k ochraně chladicího systému jiné látky a chladicí směsi s rozdílnými inhibitory koroze, až na výjimky nejsou mísitelné.
Monoethylenglykol a ethylenglykol, které chrání směs proti zamrznutí, jsou vzájemně plně mísitelné. Výjimkou jsou speciální chladicí směsi na bázi monopropylenglykolu, které nejsou mísitelné s žádným jiným typem chladicích směsí.
U chladicích kapalin patří mezi nejdůležitější části inhibitory koroze, kterých je několik druhů dle složení. Např. minerální, lobridní/hybridní a OAT. Každý z těchto typů inhibitorů koroze používá k ochraně chladicího systému jiné látky a chladicí směsi s rozdílnými inhibitory koroze, až na výjimky nejsou mísitelné.
Monoethylenglykol a ethylenglykol, které chrání směs proti zamrznutí, jsou vzájemně plně mísitelné. Výjimkou jsou speciální chladicí směsi na bázi monopropylenglykolu, které nejsou mísitelné s žádným jiným typem chladicích směsí.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Chladicí směs se plní do motoru naředěná na požadovaný bod tuhnutí (teplota ochrany motoru proti zamrznutí). Chladicí směs se obvykle ředí na teplotu ochrany proti zamrznutí −26 až −37 °C.
Názory, čím ředit chladicí kapaliny, se různí. Obecně doporučovaná je měkká kohoutková voda, destilovaná voda nebo tzv. technická voda. Naopak demineralizovaná voda nemusí být vždy vhodná.
I z tohoto důvodu doporučujeme neředit kapalinu v domácích podmínkách, ale koupit kapalinu již připravenou k naplnění do motoru (ready for use) s požadovanou ochranou proti zamrznutí.
Chladicí směs se plní do motoru naředěná na požadovaný bod tuhnutí (teplota ochrany motoru proti zamrznutí). Chladicí směs se obvykle ředí na teplotu ochrany proti zamrznutí −26 až −37 °C.
Názory, čím ředit chladicí kapaliny, se různí. Obecně doporučovaná je měkká kohoutková voda, destilovaná voda nebo tzv. technická voda. Naopak demineralizovaná voda nemusí být vždy vhodná.
I z tohoto důvodu doporučujeme neředit kapalinu v domácích podmínkách, ale koupit kapalinu již připravenou k naplnění do motoru (ready for use) s požadovanou ochranou proti zamrznutí.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
U moderních osobních aut může být výměnný interval až 5 let nebo 250 tis. km.
Automobilka specifikuje, jak často se má měnit chladicí kapalina. Konkrétní údaje o výměnném intervalu najdete v návodu k obsluze vozidla nebo Vám je sdělí autorizovaný servis.
U moderních osobních aut může být výměnný interval až 5 let nebo 250 tis. km.
Automobilka specifikuje, jak často se má měnit chladicí kapalina. Konkrétní údaje o výměnném intervalu najdete v návodu k obsluze vozidla nebo Vám je sdělí autorizovaný servis.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Kontrola hladiny nemrznoucí kapaliny je velmi snadná.
Kontrola hladiny nemrznoucí kapaliny je velmi snadná.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Mísení různých chladicích kapalin se obvykle nedoporučuje.
Obecně ale lze říct, že je možné míchat:
Například můžete bez obav vzájemně míchat kapaliny splňující tovární schválení VW G12+ i přesto, že každá kapalina má jinou barvu.
Barva totiž neurčuje typ inhibitorů koroze, proto i některé kapaliny se stejnou barvou naopak nelze mísit.
Jako příklad můžeme uvést modrou, modrozelenou kapalinu specifikace VW G11 a modrozelenou kapalinu společnosti PSA specifikace PSA B715110, které i přes stejnou barvu používají odlišné inhibitory koroze a jsou zcela nekompatibilní.
Mísení různých chladicích kapalin se obvykle nedoporučuje.
Obecně ale lze říct, že je možné míchat:
Například můžete bez obav vzájemně míchat kapaliny splňující tovární schválení VW G12+ i přesto, že každá kapalina má jinou barvu.
Barva totiž neurčuje typ inhibitorů koroze, proto i některé kapaliny se stejnou barvou naopak nelze mísit.
Jako příklad můžeme uvést modrou, modrozelenou kapalinu specifikace VW G11 a modrozelenou kapalinu společnosti PSA specifikace PSA B715110, které i přes stejnou barvu používají odlišné inhibitory koroze a jsou zcela nekompatibilní.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.