Motorový a převodový olej nelze zaměňovat.
Motorový a převodový olej nelze zaměňovat.
Nejpopulárnější dotazy
Motorový a převodový olej nelze zaměňovat.
Motorový a převodový olej nelze zaměňovat.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Benzinové a dieselové motory mají různé požadavky na mazání.
Jejich výkonnost pro konkrétní typ paliva určují normy API anebo ACEA, které stanovují minimální požadavky na výkonnost oleje a v žádném případě nenahrazují mnohem přísnější tovární schválení (OEM approval) a specifikace. Výjimkou jsou výrobci vozidel, kteří nepožadují tovární schválení a řídí se pouze požadavky norem ACEA, API atd. (někteří asijští výrobci).
Výkonnostní specifikace ACEA
Číslo za písmenem upravuje výkonnostní a specifické požadavky.
Výkonnostní specifikace API
Další písmena za S a C upravují výkonnostní a specifické požadavky. Čím je písmeno vyšší, tím má olej vyšší výkonnost a je určen pro modernější motory.
Normy CG-4 / CH-4 / CI-4 / CJ-4 / CK-4 upravují požadavky pro dieselové motory nákladních a užitkových vozidel.
Benzinové a dieselové motory mají různé požadavky na mazání.
Jejich výkonnost pro konkrétní typ paliva určují normy API anebo ACEA, které stanovují minimální požadavky na výkonnost oleje a v žádném případě nenahrazují mnohem přísnější tovární schválení (OEM approval) a specifikace. Výjimkou jsou výrobci vozidel, kteří nepožadují tovární schválení a řídí se pouze požadavky norem ACEA, API atd. (někteří asijští výrobci).
Výkonnostní specifikace ACEA
Číslo za písmenem upravuje výkonnostní a specifické požadavky.
Výkonnostní specifikace API
Další písmena za S a C upravují výkonnostní a specifické požadavky. Čím je písmeno vyšší, tím má olej vyšší výkonnost a je určen pro modernější motory.
Normy CG-4 / CH-4 / CI-4 / CJ-4 / CK-4 upravují požadavky pro dieselové motory nákladních a užitkových vozidel.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Pokud je to možné, použijte při doplňování oleje stejný typ, který je aktuálně v motoru.
Někdy se může stát, že nutně potřebujete dolít olej a nemáte k dispozici žádný výrobek, který splňuje požadovanou tovární normu nebo viskozitní rozsah. Co pak?
V tom případě můžete pro dolití použít jakýkoli příbuzný olej a doporučuje se dodržet alespoň požadavek na:
Obecně se doporučuje dolití maximálně 10 % objemu olejové náplně motoru. Pokud opravdu nutně potřebujete doplnit olej do motoru a nejste schopni dodržet požadavek na viskozitní rozsah a na tzv. low saps olej, dolijte motorový olej, který máte k dispozici. Vysvětlení je zde jednoduché: jakýkoli olej v motoru je lepší než žádný olej.
Pokud je to možné, použijte při doplňování oleje stejný typ, který je aktuálně v motoru.
Někdy se může stát, že nutně potřebujete dolít olej a nemáte k dispozici žádný výrobek, který splňuje požadovanou tovární normu nebo viskozitní rozsah. Co pak?
V tom případě můžete pro dolití použít jakýkoli příbuzný olej a doporučuje se dodržet alespoň požadavek na:
Obecně se doporučuje dolití maximálně 10 % objemu olejové náplně motoru. Pokud opravdu nutně potřebujete doplnit olej do motoru a nejste schopni dodržet požadavek na viskozitní rozsah a na tzv. low saps olej, dolijte motorový olej, který máte k dispozici. Vysvětlení je zde jednoduché: jakýkoli olej v motoru je lepší než žádný olej.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Ne, protože motory čtyřtaktních motorů nepracují za stejných podmínek jako ty v osobních automobilech (vyšší otáčky a teplota). Motorový olej může být v motocyklech používán také k mazání převodovky a spojky, což vyžaduje přísady pro odolávání extrémním tlakům.
Na druhé straně maziva pro osobní automobily obsahují detergentní přísady s vysokým obsahem popela. V motocyklových motorech pak v případě použití nesprávného oleje dochází k tvorbě usazenin na ventilech a pístních kroužcích, což může mít za následek spálení ventilů nebo perforaci pístů.
Ne, protože motory čtyřtaktních motorů nepracují za stejných podmínek jako ty v osobních automobilech (vyšší otáčky a teplota). Motorový olej může být v motocyklech používán také k mazání převodovky a spojky, což vyžaduje přísady pro odolávání extrémním tlakům.
Na druhé straně maziva pro osobní automobily obsahují detergentní přísady s vysokým obsahem popela. V motocyklových motorech pak v případě použití nesprávného oleje dochází k tvorbě usazenin na ventilech a pístních kroužcích, což může mít za následek spálení ventilů nebo perforaci pístů.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Každý majitel vozidla ví, že maziva jsou pro správný chod vašeho motoru nezbytná z následujících důvodů:
Každý majitel vozidla ví, že maziva jsou pro správný chod vašeho motoru nezbytná z následujících důvodů:
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Tyto oleje poskytují lepší ochranu motoru při nízkých a vysokých teplotách než monogradové oleje, protože udržují optimální viskozitu v celém rozsahu provozních teplot motoru.
Tyto oleje poskytují lepší ochranu motoru při nízkých a vysokých teplotách než monogradové oleje, protože udržují optimální viskozitu v celém rozsahu provozních teplot motoru.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Všechny motorové oleje TotalEnergies jsou uzpůsobené i pro vozidla vybavená katalyzátorem.
Všechny motorové oleje TotalEnergies jsou uzpůsobené i pro vozidla vybavená katalyzátorem.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Výměny oleje jsou nezbytnou operací pro udržování vozidla ve špičkovém stavu.
Motorové oleje obsahují různé typy aditiv, které například udržují motor v čistotě, zabraňují tvorbě úsad, zlepšují vysokotlaké vlastnosti atd. V průběhu provozu se tato aditiva vyčerpávají a olej ztrácí své původní vlastnosti, stejně tak se v průběhu provozu do oleje dostávají otěrové kovy a nečistoty. Z těchto důvodů je nutné olej pravidelně měnit.
S výměnou oleje se obraťte na autorizovaný servis.
Výměny oleje jsou nezbytnou operací pro udržování vozidla ve špičkovém stavu.
Motorové oleje obsahují různé typy aditiv, které například udržují motor v čistotě, zabraňují tvorbě úsad, zlepšují vysokotlaké vlastnosti atd. V průběhu provozu se tato aditiva vyčerpávají a olej ztrácí své původní vlastnosti, stejně tak se v průběhu provozu do oleje dostávají otěrové kovy a nečistoty. Z těchto důvodů je nutné olej pravidelně měnit.
S výměnou oleje se obraťte na autorizovaný servis.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Délku výměnného intervalu vždy stanoví výrobce konkrétního vozidla.
Olej se obvykle mění v časovém intervalu 1–2 roky nebo po nájezdu 15 000–30 000 km. Výměnný interval je stanoven na základě interních zkoušek a testů výrobce vozidla.
Pokud se rozhodnete vyměnit motorový olej dříve, než je doporučení výrobce, motoru určitě neuškodíte, a pokud provozujete vozidlo v náročných podmínkách, tak většina odborníků doporučuje zkrátit výměnný interval o 30–50 %.
Pokud si nejste jistí, jaký motorový olej použít nebo po kolika kilometrech ho vyměnit, doporučujeme vám navštívit autorizovaný servis, kde vám odborně poradí.
Délku výměnného intervalu vždy stanoví výrobce konkrétního vozidla.
Olej se obvykle mění v časovém intervalu 1–2 roky nebo po nájezdu 15 000–30 000 km. Výměnný interval je stanoven na základě interních zkoušek a testů výrobce vozidla.
Pokud se rozhodnete vyměnit motorový olej dříve, než je doporučení výrobce, motoru určitě neuškodíte, a pokud provozujete vozidlo v náročných podmínkách, tak většina odborníků doporučuje zkrátit výměnný interval o 30–50 %.
Pokud si nejste jistí, jaký motorový olej použít nebo po kolika kilometrech ho vyměnit, doporučujeme vám navštívit autorizovaný servis, kde vám odborně poradí.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Speciální kapaliny jsou velmi čistá uhlovodíková rozpouštědla připravena na míru. Mohou být použity v různých aplikacích, jako jsou kosmetika, ochrana plodin, maziva, nátěry, tiskové barvy atd. Tato rozpouštědla obsahují n-parafin, izo-parafin a cyklické parafíny s přesnou distribucí uhlíku, aby bylo zajištěno správných vlastností potřebných pro každou aplikaci.
Společnost TotalEnergies Fluids vyrábí tato rozpouštědla ve svých nejmodernějších závodech, které se nacházejí v Oudalle ve Francii a v Bayportu v USA.
Speciální kapaliny jsou velmi čistá uhlovodíková rozpouštědla připravena na míru. Mohou být použity v různých aplikacích, jako jsou kosmetika, ochrana plodin, maziva, nátěry, tiskové barvy atd. Tato rozpouštědla obsahují n-parafin, izo-parafin a cyklické parafíny s přesnou distribucí uhlíku, aby bylo zajištěno správných vlastností potřebných pro každou aplikaci.
Společnost TotalEnergies Fluids vyrábí tato rozpouštědla ve svých nejmodernějších závodech, které se nacházejí v Oudalle ve Francii a v Bayportu v USA.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Speciální kapaliny jsou vyráběny naší špičkovou technologií HDA©. Vynakládáme velké úsilí na výzkum a vývoj, abychom vybrali nejlepší surovinu pro proces HDA. Tyto suroviny podléhají řízené katalytické reakci za vysokého tlaku čistého vodíku.
Naše jednotky HDA© spolu se speciálně navrženými destilačními kolonami nám dávají kontrolu nad výrobou vhodných produktů pro naše zákazníky.
Speciální kapaliny jsou vyráběny naší špičkovou technologií HDA©. Vynakládáme velké úsilí na výzkum a vývoj, abychom vybrali nejlepší surovinu pro proces HDA. Tyto suroviny podléhají řízené katalytické reakci za vysokého tlaku čistého vodíku.
Naše jednotky HDA© spolu se speciálně navrženými destilačními kolonami nám dávají kontrolu nad výrobou vhodných produktů pro naše zákazníky.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Speciální kapaliny jsou charakterizovány různými fyzikálními a chemickými vlastnostmi v závislosti na aplikacích. Některé z klíčových vlastností jsou destilační rozsah, kinematická viskozita, hustota, bod vzplanutí, bod tuhnutí, anilinový bod atd. Všechny naše produkty HDA jsou bez aromatických látek s přísnou kontrolou obsahu aromátů v každé výrobní dávce.
Speciální kapaliny jsou charakterizovány různými fyzikálními a chemickými vlastnostmi v závislosti na aplikacích. Některé z klíčových vlastností jsou destilační rozsah, kinematická viskozita, hustota, bod vzplanutí, bod tuhnutí, anilinový bod atd. Všechny naše produkty HDA jsou bez aromatických látek s přísnou kontrolou obsahu aromátů v každé výrobní dávce.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Někteří z vás se mohou divit, co je brzdová kapalina? Nebo k čemu slouží? V hydraulických brzdových systémech přenáší brzdová kapalina sílu z nohy na pedálu na brzdy. Brzdová kapalina je jednou z nejdůležitějších tekutin v automobilu, je to spojení mezi mechanickým působením brzdového pedálu a brzdovým obložením, jež vytváří tření ke zpomalení rychlosti vozidla. Pro bezpečnost silničního provozu je důležité používat správnou brzdovou kapalinu a udržovat ji vždy na doporučené úrovni
Jak zkontrolujete hladinu brzdové kapaliny:
Krok 1: Zaparkujte vozidlo na rovném povrchu a zatáhněte parkovací brzdu.
Krok 2: Otevřete kryt a zajistěte jej bezpečně.
Krok 3: Vyhledejte zásobník. Je snadné jej najít: podívejte se za malou poloprůhlednou nádržku za volantem. Je připojena k hlavnímu brzdovému válci, což je malý kovový blok blízko brzdového pedálu v motorovém prostoru.
Krok 4: Kontrola brzdové kapaliny je poměrně jednoduchá. Zkontrolujte hladinu brzdové kapaliny a ujistěte se, že je mezi značkami MIN a MAX na nádrži. Kapalina by měla mít světle zlatohnědou barvu, pokud je ještě použitelná. Pokud je hladina brzdové kapaliny pod značkou MIN, vyhledejte kvalifikovaného mechanika. Je důležité poznamenat, že opotřebené brzdové obložení nebo únik z hydraulického systému mohou být příčinou nízké úrovně brzdové kapaliny.
Někteří z vás se mohou divit, co je brzdová kapalina? Nebo k čemu slouží? V hydraulických brzdových systémech přenáší brzdová kapalina sílu z nohy na pedálu na brzdy. Brzdová kapalina je jednou z nejdůležitějších tekutin v automobilu, je to spojení mezi mechanickým působením brzdového pedálu a brzdovým obložením, jež vytváří tření ke zpomalení rychlosti vozidla. Pro bezpečnost silničního provozu je důležité používat správnou brzdovou kapalinu a udržovat ji vždy na doporučené úrovni
Jak zkontrolujete hladinu brzdové kapaliny:
Krok 1: Zaparkujte vozidlo na rovném povrchu a zatáhněte parkovací brzdu.
Krok 2: Otevřete kryt a zajistěte jej bezpečně.
Krok 3: Vyhledejte zásobník. Je snadné jej najít: podívejte se za malou poloprůhlednou nádržku za volantem. Je připojena k hlavnímu brzdovému válci, což je malý kovový blok blízko brzdového pedálu v motorovém prostoru.
Krok 4: Kontrola brzdové kapaliny je poměrně jednoduchá. Zkontrolujte hladinu brzdové kapaliny a ujistěte se, že je mezi značkami MIN a MAX na nádrži. Kapalina by měla mít světle zlatohnědou barvu, pokud je ještě použitelná. Pokud je hladina brzdové kapaliny pod značkou MIN, vyhledejte kvalifikovaného mechanika. Je důležité poznamenat, že opotřebené brzdové obložení nebo únik z hydraulického systému mohou být příčinou nízké úrovně brzdové kapaliny.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Výměna brzdové kapaliny by měla probíhat pravidelně.
Brzdová kapalina absorbuje vodu ze vzduchu. To je důvod, proč se teplota varu snižuje po celou dobu její životnosti a tím se snižuje výkon brzd.
Zkontrolujte hladinu brzdové kapaliny, zda je mezi značkami MIN a MAX na nádrži. Pokud je hladina brzdové kapaliny pod značkou MIN, vyhledejte kvalifikovaného mechanika.
Brzdová kapalina by se běžným provozem neměla spotřebovávat. Opotřebená brzdová obložení nebo únik z hydraulického systému mohou být příčinou nízké úrovně brzdové kapaliny. Nedoplňujte brzdovou kapalinu, pokud je zásobník brzdové kapaliny prázdný nebo pokud se brzdový pedál dostane roviny s podlahou - brzdový systém může mít netěsnost. Nepoužívejte automobil dokud nebude problém opraven kvalifikovaným mechanikem.
Výměna brzdové kapaliny by měla probíhat pravidelně.
Brzdová kapalina absorbuje vodu ze vzduchu. To je důvod, proč se teplota varu snižuje po celou dobu její životnosti a tím se snižuje výkon brzd.
Zkontrolujte hladinu brzdové kapaliny, zda je mezi značkami MIN a MAX na nádrži. Pokud je hladina brzdové kapaliny pod značkou MIN, vyhledejte kvalifikovaného mechanika.
Brzdová kapalina by se běžným provozem neměla spotřebovávat. Opotřebená brzdová obložení nebo únik z hydraulického systému mohou být příčinou nízké úrovně brzdové kapaliny. Nedoplňujte brzdovou kapalinu, pokud je zásobník brzdové kapaliny prázdný nebo pokud se brzdový pedál dostane roviny s podlahou - brzdový systém může mít netěsnost. Nepoužívejte automobil dokud nebude problém opraven kvalifikovaným mechanikem.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Předtím, než vám poskytneme všechny potřebné tipy pro výměnu nemrznoucí směsi, podívejme se blíže na to, jakou funkci má nemrznoucí kapalina.
Co je to chladící kapalina?
Chladicí kapalina je kapalina uložená v chladiči vašeho vozu. Hlavními funkcemi jsou: předcházet přehřátí a korozi motoru a mazání jeho součástí, které je v kontaktu, jako je vodní čerpadlo. Jaký je však rozdíl mezi nemrznoucí kapalinou a chladivem?
Chladicí kapalina vs. nemrznoucí směs:
Chladicí kapalina by měla být vždy nemrznoucí kapalinou. Tyto kapaliny udržují tekutiny před mrazem při nízkých teplotách a před varem při teplotách nad 100 ° C, které jsou v letním období v městské dopravě běžné. Pouze správný mixážní poměr mezi nemrznoucí směsí a vodou poskytuje požadovanou ochranu vašeho chladicího systému.
Kolik typů nemrznoucí kapaliny existuje?
Existují dvě hlavní skupiny, kapaliny na bázi monoethylenglykolu a monopropylenglykolu. Doporučujeme vám si zjistit kterou pro svůj motor potřebujete, a správný poměr nemrznoucí směsi (nemrznoucí směs musí být smíchána s vodou). Každá nemrznoucí směs obsahuje speciální přísady zabraňující korozi kovových povrchů v chladicím systému. Nemíchejte různé nemrznoucí kapaliny, to by mohlo ovlivnit výkon aditiv.
Jak často měnit nemrznoucí směs?
Automobilka specifikuje, jak často se má měnit chladicí kapalina. Přečtěte si prosím návod k obsluze nebo se obraťte na prodejce.
Jak zkontrolovat nemrznoucí kapalinu?
Kontrola nemrznoucí kapaliny je velmi snadná.
Není třeba demontovat uzávěr na chladiči. Stačí zkontrolovat, jestli kapalina dosáhne značky "plné" na straně zásobníku. Pokud tomu tak není, přidejte 50/50 směsi vody a nemrznoucí kapaliny. Některé chladicí kapaliny jsou předem smíchány, proto si přečtěte pokyny na obalu, abyste zjistili, zda potřebujete přidat vodu nebo jej můžete použít tak jak je.
V případě nouze přidejte do systému chladicí kapaliny pouze vodu. Pokud k tomu dojde, budete muset provést kompletní vypláchnutí a výměnu chladicí kapaliny v případě,že je koncentrace vody v chladicí kapalině po doplňování nad 60%.
Jak vypláchnout nemrznoucí kapalinu / jak vypouštět chladicí kapalinu motoru, měnit chladicí kapalinu?
Každý model automobilu je jiný, pokud jde o změnu nemrznoucí kapaliny. Někdy může být trochu složité odstranit veškerou kapalinu, někdy stačí povolení pár šroubů. Doplňování systému může být ještě obtížnější, pokud je vzduch v horních částech motoru. Doporučujeme proto, aby chladicí kapalinu vyměnil servis nebo prodejce.
Předtím, než vám poskytneme všechny potřebné tipy pro výměnu nemrznoucí směsi, podívejme se blíže na to, jakou funkci má nemrznoucí kapalina.
Co je to chladící kapalina?
Chladicí kapalina je kapalina uložená v chladiči vašeho vozu. Hlavními funkcemi jsou: předcházet přehřátí a korozi motoru a mazání jeho součástí, které je v kontaktu, jako je vodní čerpadlo. Jaký je však rozdíl mezi nemrznoucí kapalinou a chladivem?
Chladicí kapalina vs. nemrznoucí směs:
Chladicí kapalina by měla být vždy nemrznoucí kapalinou. Tyto kapaliny udržují tekutiny před mrazem při nízkých teplotách a před varem při teplotách nad 100 ° C, které jsou v letním období v městské dopravě běžné. Pouze správný mixážní poměr mezi nemrznoucí směsí a vodou poskytuje požadovanou ochranu vašeho chladicího systému.
Kolik typů nemrznoucí kapaliny existuje?
Existují dvě hlavní skupiny, kapaliny na bázi monoethylenglykolu a monopropylenglykolu. Doporučujeme vám si zjistit kterou pro svůj motor potřebujete, a správný poměr nemrznoucí směsi (nemrznoucí směs musí být smíchána s vodou). Každá nemrznoucí směs obsahuje speciální přísady zabraňující korozi kovových povrchů v chladicím systému. Nemíchejte různé nemrznoucí kapaliny, to by mohlo ovlivnit výkon aditiv.
Jak často měnit nemrznoucí směs?
Automobilka specifikuje, jak často se má měnit chladicí kapalina. Přečtěte si prosím návod k obsluze nebo se obraťte na prodejce.
Jak zkontrolovat nemrznoucí kapalinu?
Kontrola nemrznoucí kapaliny je velmi snadná.
Není třeba demontovat uzávěr na chladiči. Stačí zkontrolovat, jestli kapalina dosáhne značky "plné" na straně zásobníku. Pokud tomu tak není, přidejte 50/50 směsi vody a nemrznoucí kapaliny. Některé chladicí kapaliny jsou předem smíchány, proto si přečtěte pokyny na obalu, abyste zjistili, zda potřebujete přidat vodu nebo jej můžete použít tak jak je.
V případě nouze přidejte do systému chladicí kapaliny pouze vodu. Pokud k tomu dojde, budete muset provést kompletní vypláchnutí a výměnu chladicí kapaliny v případě,že je koncentrace vody v chladicí kapalině po doplňování nad 60%.
Jak vypláchnout nemrznoucí kapalinu / jak vypouštět chladicí kapalinu motoru, měnit chladicí kapalinu?
Každý model automobilu je jiný, pokud jde o změnu nemrznoucí kapaliny. Někdy může být trochu složité odstranit veškerou kapalinu, někdy stačí povolení pár šroubů. Doplňování systému může být ještě obtížnější, pokud je vzduch v horních částech motoru. Doporučujeme proto, aby chladicí kapalinu vyměnil servis nebo prodejce.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Olej doplníte do motoru nalévacím otvorem (obvykle označen znakem olejničky) na úroveň maxima na olejové měrce – ne více.
Olej pro dolití vybereme podle stejných parametrů a zásad jako při výměně.
Oleje, které mají stejné tovární schválení (OEM approval) a případně odpovídají výrobcem vozidla schváleným viskozitním rozsahům SAE, lze po technické stránce vzájemně doplňovat bez omezení.
Pokud je to možné, použijte při doplňování oleje stejný typ, který je aktuálně v motoru.
Někdy se může stát, že nutně potřebujete dolít olej a nemáte k dispozici žádný výrobek, který splňuje požadovanou tovární normu nebo viskozitní rozsah. Co pak?
V tomto případě můžete pro dolití použít jakýkoli příbuzný olej a doporučuje se dodržet alespoň požadavek na:
Obecně se doporučuje dolití maximálně 10 % objemu olejové náplně motoru. Pokud opravdu nutně potřebujete doplnit olej do motoru a nejste schopni dodržet požadavek na viskozitní rozsah a na tzv. low saps olej, dolijte motorový olej, který máte k dispozici. Vysvětlení je zde jednoduché: jakýkoli olej v motoru je lepší než žádný olej.
Olej doplníte do motoru nalévacím otvorem (obvykle označen znakem olejničky) na úroveň maxima na olejové měrce – ne více.
Olej pro dolití vybereme podle stejných parametrů a zásad jako při výměně.
Oleje, které mají stejné tovární schválení (OEM approval) a případně odpovídají výrobcem vozidla schváleným viskozitním rozsahům SAE, lze po technické stránce vzájemně doplňovat bez omezení.
Pokud je to možné, použijte při doplňování oleje stejný typ, který je aktuálně v motoru.
Někdy se může stát, že nutně potřebujete dolít olej a nemáte k dispozici žádný výrobek, který splňuje požadovanou tovární normu nebo viskozitní rozsah. Co pak?
V tomto případě můžete pro dolití použít jakýkoli příbuzný olej a doporučuje se dodržet alespoň požadavek na:
Obecně se doporučuje dolití maximálně 10 % objemu olejové náplně motoru. Pokud opravdu nutně potřebujete doplnit olej do motoru a nejste schopni dodržet požadavek na viskozitní rozsah a na tzv. low saps olej, dolijte motorový olej, který máte k dispozici. Vysvětlení je zde jednoduché: jakýkoli olej v motoru je lepší než žádný olej.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Vhodné mazivo musí splňovat mezinárodní specifikace (ACEA, API, ILSAC, JASO), stejně jako specifikace příslušného výrobce (např. Renault RN0710, PSA B71 2290, BMW LL-04, ...).
Nejprve tedy zkontrolujte příručku pro údržbu vozidla a zjistěte, jaké specifikace jsou požadované výrobcem vozidla (např. VW504.00/507.00). Dodržujte také doporučený viskozitní rozsah SAE (např.: 0W-20; 5W-30 atd.), pokud je uveden.
TotalEnergies nabízí vysoce výkonná maziva. Dodržujte také požadavek výrobce vozidla na použití tzv. Low SAPS oleje, zejména u vozidel vybavených filtry pevných částic FAP.
Vhodné mazivo musí splňovat mezinárodní specifikace (ACEA, API, ILSAC, JASO), stejně jako specifikace příslušného výrobce (např. Renault RN0710, PSA B71 2290, BMW LL-04, ...).
Nejprve tedy zkontrolujte příručku pro údržbu vozidla a zjistěte, jaké specifikace jsou požadované výrobcem vozidla (např. VW504.00/507.00). Dodržujte také doporučený viskozitní rozsah SAE (např.: 0W-20; 5W-30 atd.), pokud je uveden.
TotalEnergies nabízí vysoce výkonná maziva. Dodržujte také požadavek výrobce vozidla na použití tzv. Low SAPS oleje, zejména u vozidel vybavených filtry pevných částic FAP.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
První vozidla vybavená hydraulickými brzdovými systémy byla uvedena do provozu v roce 1924. Jako hydraulické kapaliny byly použity alkoholy, zejména vícemocné alkoholy, jako glycerol, a směsi glycerolu a vody. Tyto výrobky neodpovídají požadavkům dnešní technologie a jsou pouze historickým zájmem.
V současné době existují převážně tři třídy brzdových kapalin.
Dnes se používá glykolether, ale minerální oleje (CITROËN Hydraulic Mineral Liquid LHM) a silikonové (DOT 5) kapaliny jsou také k dispozici. Silikonové oleje se používají především ve vojenských vozidlech ve Spojených státech a minerální oleje se používají pro některé specifické aplikace (Citroen, Rolls Royce ...).
První vozidla vybavená hydraulickými brzdovými systémy byla uvedena do provozu v roce 1924. Jako hydraulické kapaliny byly použity alkoholy, zejména vícemocné alkoholy, jako glycerol, a směsi glycerolu a vody. Tyto výrobky neodpovídají požadavkům dnešní technologie a jsou pouze historickým zájmem.
V současné době existují převážně tři třídy brzdových kapalin.
Dnes se používá glykolether, ale minerální oleje (CITROËN Hydraulic Mineral Liquid LHM) a silikonové (DOT 5) kapaliny jsou také k dispozici. Silikonové oleje se používají především ve vojenských vozidlech ve Spojených státech a minerální oleje se používají pro některé specifické aplikace (Citroen, Rolls Royce ...).
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Brzdové kapaliny se skládají ze tří hlavních komponentů
ROZPOUŠTĚDLO 60 až 90%
Polyglykoly mají vysokou viskozitu, proto je nutné je ředit produktem s nízkou viskozitou (polyglykolethery).
Polyglykolové ethery zajišťují roli rozpouštědla v tekutině. Musí rozpouštět polyglykoly a všechny ostatní složky tak, aby se získala jednofázová tekutina, která zajistí uspokojivé mazání při všech teplotách.
ZÁKLAD MAZIVA 5 až 30%
Polyglykoly se v brzdových kapalinách používají jako oleje v až do 30 % obsahu.
Získávají se reakcí alkylenoxidů (ethylenu a propylenu) s bifunkčními složkami, jako jsou dioly nebo voda.
PŘÍSADY 2 až 5%
Brzdové kapaliny obvykle obsahují až 5 % přísad.
K ochraně kovů brzdového systému proti korozi jsou přidány inhibitory koroze a antioxidanty potřebné ke snížení oxidativního rozkladu glykoleterových polyglykolů a ke zpomalení tvorby kyselých produktů stárnutí oleje a pryskyřic.
Tyto dva typy inhibitorů jsou nezbytné pro zajištění dlouhodobé a uspokojivé životnosti brzdové kapaliny.
Brzdové kapaliny se skládají ze tří hlavních komponentů
ROZPOUŠTĚDLO 60 až 90%
Polyglykoly mají vysokou viskozitu, proto je nutné je ředit produktem s nízkou viskozitou (polyglykolethery).
Polyglykolové ethery zajišťují roli rozpouštědla v tekutině. Musí rozpouštět polyglykoly a všechny ostatní složky tak, aby se získala jednofázová tekutina, která zajistí uspokojivé mazání při všech teplotách.
ZÁKLAD MAZIVA 5 až 30%
Polyglykoly se v brzdových kapalinách používají jako oleje v až do 30 % obsahu.
Získávají se reakcí alkylenoxidů (ethylenu a propylenu) s bifunkčními složkami, jako jsou dioly nebo voda.
PŘÍSADY 2 až 5%
Brzdové kapaliny obvykle obsahují až 5 % přísad.
K ochraně kovů brzdového systému proti korozi jsou přidány inhibitory koroze a antioxidanty potřebné ke snížení oxidativního rozkladu glykoleterových polyglykolů a ke zpomalení tvorby kyselých produktů stárnutí oleje a pryskyřic.
Tyto dva typy inhibitorů jsou nezbytné pro zajištění dlouhodobé a uspokojivé životnosti brzdové kapaliny.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Brzdy se aktivují stisknutím brzdového pedálu, obvykle s pomocí servomotoru.
Tlak vyvinutý v hlavním válci se přenáší rovnoměrně ve všech směrech brzdovým hydraulickým systémem.
Písty v brzdových pomocných válcích kotoučových brzd (nebo bubnových brzd) se pohybují tlakem v kapalině.
Poté písty zatlačí brzdové destičky na disky. Tření mezi destičkami a disky zpomaluje připojená kola.
Brzdy se aktivují stisknutím brzdového pedálu, obvykle s pomocí servomotoru.
Tlak vyvinutý v hlavním válci se přenáší rovnoměrně ve všech směrech brzdovým hydraulickým systémem.
Písty v brzdových pomocných válcích kotoučových brzd (nebo bubnových brzd) se pohybují tlakem v kapalině.
Poté písty zatlačí brzdové destičky na disky. Tření mezi destičkami a disky zpomaluje připojená kola.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Nízká stlačitelnost
Brzdové kapaliny musí udržovat nízkou stlačitelnost i když se mění teploty a tlak.
Stálý bod varu (= vysoký "mokrý" bod varu)
Voda a vlhkost se nachází téměř ve všech brzdových systémech. Vlhkost vstupuje do brzdového systému několika způsoby.
Například kondenzace se může tvořit ve vedeních a třmenech. Jakmile se jejich teploty zvyšují a opakovaně snižují, dochází ke kondenzaci. Postupně se vlhkost zachycuje ve vnitřních částech třmenů a hlavních válců.
Nízký bod mrazu
Pro spolehlivý a konzistentní provoz brzdového systému musí brzdová kapalina udržovat konstantní viskozitu v širokém rozmezí teplot, včetně těch extrémně nízkých. To je zvláště důležité u systémů se systémy ABS, kontroly trakce a řízením stability.
Mazání pohyblivých částí
Oba válce typu master a slave v bubnových a kotoučových brzdových systémech obsahují písty, které se musí volně pohybovat.Pro snížení tření a opotřebení jsou přidávány polyglykoly.
Kompatibilita materiálů
Brzdové kapaliny musí být kompatibilní s materiály brzdového systému. Zkoušky bobtnání těsnění se provádějí při teplotě 70 ° C a 120 ° C na standardizovaných vzorcích SBR a EPDM a na specifických elastomerech používaných výrobci OEM. Během těchto zkoušek se měří změny objemu, průměru a tvrdosti vzorků.
Antikorozní ochrana
Aditiva (inhibitory koroze) se přidávají k ochraně kovu použitého uvnitř součástí, jako jsou třmeny a válce.
Oxidační odolnost a tepelná stabilita
Brzdění je přeměna kinetické energie na teplo třením. Výsledné množství tepla je značné a závisí na hmotnosti a rychlosti vozidla.
Přesto za extrémních provozních podmínek dosahují brzdové kapaliny teploty vyšší než 150 ° C. Tepelnou stabilitu určuje kvalita složek glykolových etherů a množství a povaha antioxidantů.
Antioxidanty zlepšují tepelnou stabilitu a také zabraňují stárnutí, resp. oxidaci složek oleje na kyselé složky.
Nízká stlačitelnost
Brzdové kapaliny musí udržovat nízkou stlačitelnost i když se mění teploty a tlak.
Stálý bod varu (= vysoký "mokrý" bod varu)
Voda a vlhkost se nachází téměř ve všech brzdových systémech. Vlhkost vstupuje do brzdového systému několika způsoby.
Například kondenzace se může tvořit ve vedeních a třmenech. Jakmile se jejich teploty zvyšují a opakovaně snižují, dochází ke kondenzaci. Postupně se vlhkost zachycuje ve vnitřních částech třmenů a hlavních válců.
Nízký bod mrazu
Pro spolehlivý a konzistentní provoz brzdového systému musí brzdová kapalina udržovat konstantní viskozitu v širokém rozmezí teplot, včetně těch extrémně nízkých. To je zvláště důležité u systémů se systémy ABS, kontroly trakce a řízením stability.
Mazání pohyblivých částí
Oba válce typu master a slave v bubnových a kotoučových brzdových systémech obsahují písty, které se musí volně pohybovat.Pro snížení tření a opotřebení jsou přidávány polyglykoly.
Kompatibilita materiálů
Brzdové kapaliny musí být kompatibilní s materiály brzdového systému. Zkoušky bobtnání těsnění se provádějí při teplotě 70 ° C a 120 ° C na standardizovaných vzorcích SBR a EPDM a na specifických elastomerech používaných výrobci OEM. Během těchto zkoušek se měří změny objemu, průměru a tvrdosti vzorků.
Antikorozní ochrana
Aditiva (inhibitory koroze) se přidávají k ochraně kovu použitého uvnitř součástí, jako jsou třmeny a válce.
Oxidační odolnost a tepelná stabilita
Brzdění je přeměna kinetické energie na teplo třením. Výsledné množství tepla je značné a závisí na hmotnosti a rychlosti vozidla.
Přesto za extrémních provozních podmínek dosahují brzdové kapaliny teploty vyšší než 150 ° C. Tepelnou stabilitu určuje kvalita složek glykolových etherů a množství a povaha antioxidantů.
Antioxidanty zlepšují tepelnou stabilitu a také zabraňují stárnutí, resp. oxidaci složek oleje na kyselé složky.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Brzdová kapalina DOT 3
Brzdové kapaliny DOT 3 jsou obvykle založeny na glykoleterech. Předpis FMVSS116 ale neupřesňuje chemické složení brzdových kapalin. Jednoduše diktuje fyzikální vlastnosti kapaliny.
Brzdové kapaliny DOT 4
Brzdové kapaliny DOT 4 jsou založeny na glykoleteru, ale navíc obsahují estery kyseliny borité, aby zlepšily některé vlastnosti včetně zvýšených bodů varu v suchém a mokrém stavu. Brzdové kapaliny DOT 4 mají stabilnější a vyšší teplotu varu v časné době svého života, ale jakmile kapalina skutečně začne absorbovat vodu, její teplota varu typicky spadne rychleji než klasická brzdová kapalina DOT 3. Dle standardu FMVSS116 musí mít brzdové kapaliny DOT 4 minimální suchý bod varu 230 ° C a minimální mokrý bod varu 155 ° C.Brzdová kapalina.
Brzdová kapalina DOT 3
Brzdové kapaliny DOT 3 jsou obvykle založeny na glykoleterech. Předpis FMVSS116 ale neupřesňuje chemické složení brzdových kapalin. Jednoduše diktuje fyzikální vlastnosti kapaliny.
Brzdové kapaliny DOT 4
Brzdové kapaliny DOT 4 jsou založeny na glykoleteru, ale navíc obsahují estery kyseliny borité, aby zlepšily některé vlastnosti včetně zvýšených bodů varu v suchém a mokrém stavu. Brzdové kapaliny DOT 4 mají stabilnější a vyšší teplotu varu v časné době svého života, ale jakmile kapalina skutečně začne absorbovat vodu, její teplota varu typicky spadne rychleji než klasická brzdová kapalina DOT 3. Dle standardu FMVSS116 musí mít brzdové kapaliny DOT 4 minimální suchý bod varu 230 ° C a minimální mokrý bod varu 155 ° C.Brzdová kapalina.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Neustálé snižování spotřeby paliva a emisí výfukových plynů vedlo k silnějším a méně znečišťujícím vozidlům, ale také ke zvýšení teploty pod kapotou.
V současné době standardní organizace nepracují na nové specifikaci.
Nicméně každý výrobce OEM uvádí na trh své vlastní specifikace založené na brzdové kapalině DOT 3 nebo DOT 4 s dalšími přidanými zkouškami a přísnějšími limity.Příkladem jsou kapaliny DOT 4 + nebo Super DOT 4.
Neustálé snižování spotřeby paliva a emisí výfukových plynů vedlo k silnějším a méně znečišťujícím vozidlům, ale také ke zvýšení teploty pod kapotou.
V současné době standardní organizace nepracují na nové specifikaci.
Nicméně každý výrobce OEM uvádí na trh své vlastní specifikace založené na brzdové kapalině DOT 3 nebo DOT 4 s dalšími přidanými zkouškami a přísnějšími limity.Příkladem jsou kapaliny DOT 4 + nebo Super DOT 4.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Brzdové kapaliny mají omezenou životnost, a to nejen díky absorpci vody, ale i proto, že inhibitory a stabilizátory koroze jsou v průběhu času vyčerpány. Rovněž se pomalu vytvářejí úsady.
Většina automobilových profesionálů souhlasí s tím, že brzdové kapaliny na bázi glykolu (brzdová kapalina DOT 3, brzdová kapalina DOT 4, brzdová kapalina DOT 5.1) by měly být propláchnuty nebo měněny každých 1-2 let. Mnoho výrobců také vyžaduje periodické výměny kapalin, aby byla zajištěna spolehlivost a bezpečnos systému.
Pro měření vlhkosti jsou na trhu dostupné elektronické testy a zkušební proužky.
Brzdové kapaliny mají omezenou životnost, a to nejen díky absorpci vody, ale i proto, že inhibitory a stabilizátory koroze jsou v průběhu času vyčerpány. Rovněž se pomalu vytvářejí úsady.
Většina automobilových profesionálů souhlasí s tím, že brzdové kapaliny na bázi glykolu (brzdová kapalina DOT 3, brzdová kapalina DOT 4, brzdová kapalina DOT 5.1) by měly být propláchnuty nebo měněny každých 1-2 let. Mnoho výrobců také vyžaduje periodické výměny kapalin, aby byla zajištěna spolehlivost a bezpečnos systému.
Pro měření vlhkosti jsou na trhu dostupné elektronické testy a zkušební proužky.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Brzdová kapalina není považována za kapalinu, která by se musela doplňovat. Je-li její hladina nízká, je zde obvykle nějaký problém.
Hladina brzdové kapaliny v hlavním válci poklesne, když se obložení opotřebovávají a třmeny nebo válce kol se roztahují. Taková kapalina musí být při servisu brzdového systému vyměněna.
Hladina brzdové kapaliny může být také nízká z důvodu úniku, což by mohlo vést ke ztrátě hydraulického tlaku a následně k výrazné ztrátě brzdné schopnosti. Moderní vozy mají rozdělené hydraulické okruhy, aby se zajistily proti celkovému hydraulickému selhání.
Pro každou brzdovou kapalinu je k dispozici technický list, nicméně je třeba věnovat zvláštní pozornost těmto bodům:
Udržujte mimo dosah dětí.
Zabraňte kontaktu s pokožkou a očima.
Při zasažení očí okamžitě důkladně vypláchněte velkým množstvím vody a vyhledejte lékařskou pomoc
Při požití okamžitě vyhledejte lékařskou pomoc a ukažte obal nebo označení produktu.
Brzdová kapalina není považována za kapalinu, která by se musela doplňovat. Je-li její hladina nízká, je zde obvykle nějaký problém.
Hladina brzdové kapaliny v hlavním válci poklesne, když se obložení opotřebovávají a třmeny nebo válce kol se roztahují. Taková kapalina musí být při servisu brzdového systému vyměněna.
Hladina brzdové kapaliny může být také nízká z důvodu úniku, což by mohlo vést ke ztrátě hydraulického tlaku a následně k výrazné ztrátě brzdné schopnosti. Moderní vozy mají rozdělené hydraulické okruhy, aby se zajistily proti celkovému hydraulickému selhání.
Pro každou brzdovou kapalinu je k dispozici technický list, nicméně je třeba věnovat zvláštní pozornost těmto bodům:
Udržujte mimo dosah dětí.
Zabraňte kontaktu s pokožkou a očima.
Při zasažení očí okamžitě důkladně vypláchněte velkým množstvím vody a vyhledejte lékařskou pomoc
Při požití okamžitě vyhledejte lékařskou pomoc a ukažte obal nebo označení produktu.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Brzdová kapalina by měla být skladována v originálním balení na čistém, suchém místě při pokojové teplotě nebo mírně pod ní, pokud možno odděleně od podobných ropných produktů nebo tekutých materiálů používaných pro účely údržby.
Vždy používejte originální obal, který by měl být těsně utěsněn, aby se zabránilo absorpci vody. Za správných podmínek budou mít nové, neporušené a neotevřené obaly s brzdovou kapalinou následující trvanlivost:
Malé balení
=> doba použitelnosti 2 roky
Sudy (chráněné před světlem a povětrnostními podmínkami, uložené na bok)
=> doba použitelnosti 3 roky
Jiné (uložené v nádrži z nerezové oceli s dusíkem)
=> doba použitelnosti 2 roky
Po otevření musí být obsah spotřebován co nejdříve (během několika měsíců).
Brzdová kapalina by měla být skladována v originálním balení na čistém, suchém místě při pokojové teplotě nebo mírně pod ní, pokud možno odděleně od podobných ropných produktů nebo tekutých materiálů používaných pro účely údržby.
Vždy používejte originální obal, který by měl být těsně utěsněn, aby se zabránilo absorpci vody. Za správných podmínek budou mít nové, neporušené a neotevřené obaly s brzdovou kapalinou následující trvanlivost:
Malé balení
=> doba použitelnosti 2 roky
Sudy (chráněné před světlem a povětrnostními podmínkami, uložené na bok)
=> doba použitelnosti 3 roky
Jiné (uložené v nádrži z nerezové oceli s dusíkem)
=> doba použitelnosti 2 roky
Po otevření musí být obsah spotřebován co nejdříve (během několika měsíců).
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Brzdové kapaliny Brzdové kapaliny DOT 3, 4 a 5.1 mohou být smíchány s jinými brzdovými kapalinami, které patří do stejné kategorie, protože ve standardech DOT jsou zahrnuty také testy kompatibility.
Nicméně míchání brzdové kapaliny s vysokou teplotou varu s kapalinou s nízkým bodem varu vede ke směsi s vlastnostmi a výkony sníženými na úroveň méně výkonější brzdové kapaliny.
Brzdové kapaliny Brzdové kapaliny DOT 3, 4 a 5.1 mohou být smíchány s jinými brzdovými kapalinami, které patří do stejné kategorie, protože ve standardech DOT jsou zahrnuty také testy kompatibility.
Nicméně míchání brzdové kapaliny s vysokou teplotou varu s kapalinou s nízkým bodem varu vede ke směsi s vlastnostmi a výkony sníženými na úroveň méně výkonější brzdové kapaliny.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Použité oleje nevyhazujte do normálního odpadu! Použitý olej, jeho obal a olejový filtr odneste do sběrného dvora.
Použité oleje nevyhazujte do normálního odpadu! Použitý olej, jeho obal a olejový filtr odneste do sběrného dvora.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Spotřeba oleje závisí na výkonu motoru a spotřebě paliva. To znamená, že váš motor spotřebovává více oleje, když jezdíte sportovně nebo dynamicky či když motor zatěžujete například přívěsem na přepravu koní nebo lodí. Kdykoli zjistíte, že vaše vozidlo spotřebovává více oleje než dříve za stejných podmínek, musíte zjistit, proč k tomu dochází. Proto pravidelně kontrolujte množství motorového oleje ve svém vozidle.
Spotřeba oleje závisí na výkonu motoru a spotřebě paliva. To znamená, že váš motor spotřebovává více oleje, když jezdíte sportovně nebo dynamicky či když motor zatěžujete například přívěsem na přepravu koní nebo lodí. Kdykoli zjistíte, že vaše vozidlo spotřebovává více oleje než dříve za stejných podmínek, musíte zjistit, proč k tomu dochází. Proto pravidelně kontrolujte množství motorového oleje ve svém vozidle.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
V optimálních podmínkách (uložení v originálních neotevřených obalech při okolních teplotách v rozmezí cca od 5 °C do 35 °C a bez přímého slunečního záření) je doba použitelnosti minimálně 3 roky od data výroby.
Nevyhazujte starý olej do odpadu. Olej by měl být recyklován.
V optimálních podmínkách (uložení v originálních neotevřených obalech při okolních teplotách v rozmezí cca od 5 °C do 35 °C a bez přímého slunečního záření) je doba použitelnosti minimálně 3 roky od data výroby.
Nevyhazujte starý olej do odpadu. Olej by měl být recyklován.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Viskozita neboli tekutost oleje je míra vnitřního tření kapaliny. Pro motorové oleje se udává ve viskozitních rozsazích podle metodiky SAE (Society of Automotive Engineers).
Viskozita neboli tekutost oleje je míra vnitřního tření kapaliny. Pro motorové oleje se udává ve viskozitních rozsazích podle metodiky SAE (Society of Automotive Engineers).
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Komponenty našich olejů byly navrženy tak, aby finální produkty dosahovaly optimálního výsledku. Přidání aditivace navíc může způsobit nežádoucí reakce a narušení stability stávajících přítomných aditiv. Někteří výrobci vozidel dokonce zakazují přidávat do olejů přísady.
Komponenty našich olejů byly navrženy tak, aby finální produkty dosahovaly optimálního výsledku. Přidání aditivace navíc může způsobit nežádoucí reakce a narušení stability stávajících přítomných aditiv. Někteří výrobci vozidel dokonce zakazují přidávat do olejů přísady.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
AdBlue® je vodný roztok obsahující 32,5 % močoviny vysoké čistoty a 67,5 % deionizované vody, čímž splňuje normu ISO 22241. Močovina se synteticky vyrábí z amoniaku a CO2 (oxidu uhličitého).
AdBlue® se používá u vozidel vybavených technologií SCR (Selective Catalytic Reduction), jako jsou těžké nákladní vozy, autobusy, vozy pro odvoz odpadu a od září 2014 některé osobní automobily se vznětovými motory. Biodegradabilní, ve vodě rozpustný a bezbarvý produkt AdBlue® krystalizuje
při –11 °C a rozkládá se na amoniak při teplotě nad 80 °C.
AdBlue® je registrovaná ochranná známka německé asociace automobilového průmyslu (VDA).
AdBlue® je vodný roztok obsahující 32,5 % močoviny vysoké čistoty a 67,5 % deionizované vody, čímž splňuje normu ISO 22241. Močovina se synteticky vyrábí z amoniaku a CO2 (oxidu uhličitého).
AdBlue® se používá u vozidel vybavených technologií SCR (Selective Catalytic Reduction), jako jsou těžké nákladní vozy, autobusy, vozy pro odvoz odpadu a od září 2014 některé osobní automobily se vznětovými motory. Biodegradabilní, ve vodě rozpustný a bezbarvý produkt AdBlue® krystalizuje
při –11 °C a rozkládá se na amoniak při teplotě nad 80 °C.
AdBlue® je registrovaná ochranná známka německé asociace automobilového průmyslu (VDA).
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
V kombinaci s technologií SCR AdBlue® přeměňuje 85 % NOx (oxidy dusíku ve výfukových plynech vašeho naftového vozidla) na neškodný dusík a vodní páru. Tímto jsou drasticky sníženy NOx, které jsou hlavním zdrojem znečištění ovzduší.
V kombinaci s technologií SCR AdBlue® přeměňuje 85 % NOx (oxidy dusíku ve výfukových plynech vašeho naftového vozidla) na neškodný dusík a vodní páru. Tímto jsou drasticky sníženy NOx, které jsou hlavním zdrojem znečištění ovzduší.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
SCR (Selective Catalytic Reduction) je název technologie zpracování výfukových plynů vozidel s dieselovým motorem, která díky použití AdBlue® přeměňuje oxidy dusíku (NOx) na vodní páru a dusík. Vzduch, který dýcháme, se skládá z 80 % dusíku, jenž je zcela neškodný.
SCR (Selective Catalytic Reduction) je název technologie zpracování výfukových plynů vozidel s dieselovým motorem, která díky použití AdBlue® přeměňuje oxidy dusíku (NOx) na vodní páru a dusík. Vzduch, který dýcháme, se skládá z 80 % dusíku, jenž je zcela neškodný.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Kapacita nádrže AdBlue® závisí také na modelu vašeho vozidla. Obecně se pohybuje od 8 do 25 litrů. Chcete-li získat tyto informace, obraťte se na prodejce nebo si přečtěte návod k použití vozidla.
Kapacita nádrže AdBlue® závisí také na modelu vašeho vozidla. Obecně se pohybuje od 8 do 25 litrů. Chcete-li získat tyto informace, obraťte se na prodejce nebo si přečtěte návod k použití vozidla.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Stejně jako u pohonných hmot je spotřeba ovlivněna několika faktory: typem vozidla, typem motoru, zatížením vozidla, povětrnostními podmínkami (sníh, vítr, déšť atd.) a stylem jízdy. Navíc se velikost nádrže AdBlue® může značně lišit, takže frekvence doplňování závisí zejména na vozidle.
U těžkých nákladních vozidel je hladina indikována vlevo v nádrži. U osobních automobilů se na palubní desce objeví výstražné světlo 2 400 km před prázdnou nádrží.
Stejně jako u pohonných hmot je spotřeba ovlivněna několika faktory: typem vozidla, typem motoru, zatížením vozidla, povětrnostními podmínkami (sníh, vítr, déšť atd.) a stylem jízdy. Navíc se velikost nádrže AdBlue® může značně lišit, takže frekvence doplňování závisí zejména na vozidle.
U těžkých nákladních vozidel je hladina indikována vlevo v nádrži. U osobních automobilů se na palubní desce objeví výstražné světlo 2 400 km před prázdnou nádrží.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Stejně jako u spotřeby paliva se spotřeba AdBlue® liší a závisí na několika faktorech: na typu vozidla (karavan, SUV, osobní automobil atd.), typu motoru, jízdních podmínkách (městský a příměstský provoz, dálniční provoz, jízda v horském terénu, jízda s přívěsem, karavan atd.) a stylu jízdy.
U osobních automobilů prodávaných od roku 2013 do roku 2016 se spotřeba AdBlue® pohybuje kolem 1,5 litru na 100 litrů nafty.
Stejně jako u spotřeby paliva se spotřeba AdBlue® liší a závisí na několika faktorech: na typu vozidla (karavan, SUV, osobní automobil atd.), typu motoru, jízdních podmínkách (městský a příměstský provoz, dálniční provoz, jízda v horském terénu, jízda s přívěsem, karavan atd.) a stylu jízdy.
U osobních automobilů prodávaných od roku 2013 do roku 2016 se spotřeba AdBlue® pohybuje kolem 1,5 litru na 100 litrů nafty.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Technologie SCR je navržena tak, aby spolupracovala s tekutinou splňující požadavky normy ISO 22241. Všechny produkty označené značkou AdBlue® respektují tuto normu ISO a zajišťují řádné fungování SCR bez ohledu na značku vašeho vozu.
Výrobci automobilů doporučují produkty označené značkou AdBlue®, ačkoli jiné produkty mohou být použity bez rizika pro SCR, pokud splňují normu ISO 22241.
Technologie SCR je navržena tak, aby spolupracovala s tekutinou splňující požadavky normy ISO 22241. Všechny produkty označené značkou AdBlue® respektují tuto normu ISO a zajišťují řádné fungování SCR bez ohledu na značku vašeho vozu.
Výrobci automobilů doporučují produkty označené značkou AdBlue®, ačkoli jiné produkty mohou být použity bez rizika pro SCR, pokud splňují normu ISO 22241.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Existují různí dodavatelé roztoku močoviny typu AdBlue. Chcete-li zajistit kvalitu produktu, ujistěte se, že kapalina splňuje normu ISO 22241, jež zaručuje správné fungování systému katalytické redukce SCR.
Existují různí dodavatelé roztoku močoviny typu AdBlue. Chcete-li zajistit kvalitu produktu, ujistěte se, že kapalina splňuje normu ISO 22241, jež zaručuje správné fungování systému katalytické redukce SCR.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
AdBlue® je velmi snadno použitelné a neškodné. Není to ani palivo, ani přísada do paliva, ale vysoce kvalitní roztok močoviny, který musí zůstat ve vyhrazené nádrži na vašem vozidle. Naplňte nádrž AdBlue® podle svých potřeb.
Pozor: Nedávejte AdBlue® do nádrže na naftu nebo naftu do nádrže AdBlue®, to by bylo velmi škodlivé pro motor a katalyzátor.
AdBlue® je velmi snadno použitelné a neškodné. Není to ani palivo, ani přísada do paliva, ale vysoce kvalitní roztok močoviny, který musí zůstat ve vyhrazené nádrži na vašem vozidle. Naplňte nádrž AdBlue® podle svých potřeb.
Pozor: Nedávejte AdBlue® do nádrže na naftu nebo naftu do nádrže AdBlue®, to by bylo velmi škodlivé pro motor a katalyzátor.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
AdBlue® je nehořlavé, nevýbušné a neškodné pro životní prostředí. Není klasifikováno jako nebezpečná látka, jedná se o kapalinu bezpečnou pro přepravu a manipulaci. Pokud si vylijete AdBlue® na ruce nebo na oblečení, jednoduše je opláchněte vodou.
AdBlue® je nehořlavé, nevýbušné a neškodné pro životní prostředí. Není klasifikováno jako nebezpečná látka, jedná se o kapalinu bezpečnou pro přepravu a manipulaci. Pokud si vylijete AdBlue® na ruce nebo na oblečení, jednoduše je opláchněte vodou.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
AdBlue® může zanechat bílé skvrny nebo způsobit klouzání podlahy. Pokud vylijete AdBlue® na podlahu, uvnitř vozidla nebo na lakovaný povrch, důkladně jej opláchněte vodou. Pokud si vylijete AdBlue® na kůži nebo na oblečení, můžete ho rovněž omýt vodou.
AdBlue® může zanechat bílé skvrny nebo způsobit klouzání podlahy. Pokud vylijete AdBlue® na podlahu, uvnitř vozidla nebo na lakovaný povrch, důkladně jej opláchněte vodou. Pokud si vylijete AdBlue® na kůži nebo na oblečení, můžete ho rovněž omýt vodou.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Toto upozornění se zobrazí 2 400 km předtím, než budete muset nádrž opět naplnit (tato úroveň upozornění je společná všem vozidlům a vyžadovaná normou).
Vaše palubní deska má kontrolku, která se rozsvítí při potřebě doplnit nádrž AdBlue®. Po jejím rozsvícení se nemusíte obávat, máte ještě několik stovek nebo tisíc kilometrů, než budete muset naplnit AdBlue®.
Chcete-li vypnout toto kontrolní světlo, musíte zásobník naplnit minimálně 4 litry AdBlue®. Formát kanystrů nabízených společností TotalEnergies je proto zvláště vhodný pro rychlou náplň.
Toto upozornění se zobrazí 2 400 km předtím, než budete muset nádrž opět naplnit (tato úroveň upozornění je společná všem vozidlům a vyžadovaná normou).
Vaše palubní deska má kontrolku, která se rozsvítí při potřebě doplnit nádrž AdBlue®. Po jejím rozsvícení se nemusíte obávat, máte ještě několik stovek nebo tisíc kilometrů, než budete muset naplnit AdBlue®.
Chcete-li vypnout toto kontrolní světlo, musíte zásobník naplnit minimálně 4 litry AdBlue®. Formát kanystrů nabízených společností TotalEnergies je proto zvláště vhodný pro rychlou náplň.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Systém SCR je nainstalován výrobcem a pracuje automaticky, proto ho nemusíte udržovat ani měnit. AdBlue® se automaticky vstřikuje do výfukových plynů podle otáček motoru vašeho vozidla.
Můžete si být jisti, že váš systém SCR pracuje správně pouze s použitím AdBlue® pro zachování účinnosti katalyzátoru SCR.
Systém SCR je nainstalován výrobcem a pracuje automaticky, proto ho nemusíte udržovat ani měnit. AdBlue® se automaticky vstřikuje do výfukových plynů podle otáček motoru vašeho vozidla.
Můžete si být jisti, že váš systém SCR pracuje správně pouze s použitím AdBlue® pro zachování účinnosti katalyzátoru SCR.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Použití technologie SCR a technologie AdBlue® umožňuje optimalizaci spalování, což může v některých vozidlech snížit spotřebu. Toto snížení spotřeby je již zahrnuto do údajů předkládaných výrobci automobilů.
Použití technologie SCR a technologie AdBlue® umožňuje optimalizaci spalování, což může v některých vozidlech snížit spotřebu. Toto snížení spotřeby je již zahrnuto do údajů předkládaných výrobci automobilů.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
První výstraha „doplnit AdBlue®“ se objeví při zbývajícím jízdním výkonu 2 400 km. Tento časový rámec se považuje za dostatečný k tomu, aby umožnil řidiči doplňovat AdBlue®.
Pokud nádrž neplníte, ostatní úrovně výstrah se aktivují v závislosti na ujeté vzdálenosti a počtu startů motoru. Nejprve budou tyto výstrahy vizuální a/nebo zvukové. Potom bude výkon motoru omezen vozidlem. Poslední krok spočívá v nemožnosti nastartovat vozidlo bez doplnění nádrže AdBlue®.
První výstraha „doplnit AdBlue®“ se objeví při zbývajícím jízdním výkonu 2 400 km. Tento časový rámec se považuje za dostatečný k tomu, aby umožnil řidiči doplňovat AdBlue®.
Pokud nádrž neplníte, ostatní úrovně výstrah se aktivují v závislosti na ujeté vzdálenosti a počtu startů motoru. Nejprve budou tyto výstrahy vizuální a/nebo zvukové. Potom bude výkon motoru omezen vozidlem. Poslední krok spočívá v nemožnosti nastartovat vozidlo bez doplnění nádrže AdBlue®.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Doba skladovatelnosti AdBlue® je delší než rok, pokud je skladováno při teplotách v rozmezí –5 °C až +25 °C. Je-li však nájezd kilometrů vzhledem k velikosti nádrže velmi malý, je zapotřebí vzít v úvahu výměnu/obměnu AdBlue® u obchodního zastoupení. V takovém případě se podívejte na návod k použití nebo se obraťte na prodejce.
Doba skladovatelnosti AdBlue® je delší než rok, pokud je skladováno při teplotách v rozmezí –5 °C až +25 °C. Je-li však nájezd kilometrů vzhledem k velikosti nádrže velmi malý, je zapotřebí vzít v úvahu výměnu/obměnu AdBlue® u obchodního zastoupení. V takovém případě se podívejte na návod k použití nebo se obraťte na prodejce.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Žádná z látek uvedených na seznamu látek vzbuzujících mimořádné obavy (SVHC) zveřejněná agenturou ECHA není v produktech TotalEnergies Fluids přítomna v koncentracích vyšších než 0,1 %.
Žádná z látek uvedených na seznamu látek vzbuzujících mimořádné obavy (SVHC) zveřejněná agenturou ECHA není v produktech TotalEnergies Fluids přítomna v koncentracích vyšších než 0,1 %.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Žádná z látek obsažených ve speciálních kapalinách není klasifikována jako PBT nebo vPvB.
Žádná z látek obsažených ve speciálních kapalinách není klasifikována jako PBT nebo vPvB.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Tyto kapaliny nepocházejí z živočišného původu. Z tohoto důvodu nemusí být certifikovány Kosher nebo Halal. S výjimkou řady BioLife produkty nepocházejí z rostlinného původu.
Speciální kapaliny jsou minerálního původu a jsou složeny výlučně z uhlovodíků, které podstoupily intenzivní hydrogenaci a následnou destilaci za vzniku velmi úzkých řezů.
Produkty BioLife pocházejí z rostlinného původu a jsou vyrobeny z hydrogenovaného rostlinného oleje (HVO).
Tyto kapaliny nepocházejí z živočišného původu. Z tohoto důvodu nemusí být certifikovány Kosher nebo Halal. S výjimkou řady BioLife produkty nepocházejí z rostlinného původu.
Speciální kapaliny jsou minerálního původu a jsou složeny výlučně z uhlovodíků, které podstoupily intenzivní hydrogenaci a následnou destilaci za vzniku velmi úzkých řezů.
Produkty BioLife pocházejí z rostlinného původu a jsou vyrobeny z hydrogenovaného rostlinného oleje (HVO).
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Speciální kapaliny včetně produktů BioLife, sestávají výhradně z uhlovodíkových látek. Z tohoto důvodu neobsahují geneticky modifikované organismy (GMO) nebo bovinní spongiformní encefalopatii (BSE).
Speciální kapaliny včetně produktů BioLife, sestávají výhradně z uhlovodíkových látek. Z tohoto důvodu neobsahují geneticky modifikované organismy (GMO) nebo bovinní spongiformní encefalopatii (BSE).
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Elektromobilita je pohon automobilů, motocyklů, kol, autobusů, kamionů a dalších vozidel na elektřinu. V současnosti prochází rychlým rozvojem, především s rozšířením elektromobilů a budováním infrastruktury pro dobíjení baterií.
Elektromobil je osobní automobil na elektrický pohon, vždy vybavený elektromotorem a baterií.
Rozlišujeme 3 hlavní typy:
Elektromobily se nabíjí z:
K výhodám elektromobilů patří nulové lokální emise, tichý pohon, nižší náklady na provoz a údržbu, okamžitá dostupnost nejvyššího výkonu a pohodlí při jízdě.
Mezi nevýhody v současnosti patří vyšší pořizovací náklady, kratší dojezd ve srovnání s auty se spalovacím motorem a omezená infrastruktura dobíjecích stanic.
Elektromobilita je pohon automobilů, motocyklů, kol, autobusů, kamionů a dalších vozidel na elektřinu. V současnosti prochází rychlým rozvojem, především s rozšířením elektromobilů a budováním infrastruktury pro dobíjení baterií.
Elektromobil je osobní automobil na elektrický pohon, vždy vybavený elektromotorem a baterií.
Rozlišujeme 3 hlavní typy:
Elektromobily se nabíjí z:
K výhodám elektromobilů patří nulové lokální emise, tichý pohon, nižší náklady na provoz a údržbu, okamžitá dostupnost nejvyššího výkonu a pohodlí při jízdě.
Mezi nevýhody v současnosti patří vyšší pořizovací náklady, kratší dojezd ve srovnání s auty se spalovacím motorem a omezená infrastruktura dobíjecích stanic.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Baterie elektromobilů potřebují pro svou činnost stejnosměrný (DC) proud. Při nabíjení tak existují
2 možnosti, které se liší rychlostí nabíjení, technikou i náklady:
Nabíječka
Zdroj
Umístění
Typické využití
Dostupnost u elektromobilu
Konektory (Evropa)
Maximální výkon
Dobití baterie
Náklady (platné k 1. 9. 2022)
Baterie elektromobilů potřebují pro svou činnost stejnosměrný (DC) proud. Při nabíjení tak existují
2 možnosti, které se liší rychlostí nabíjení, technikou i náklady:
Nabíječka
Zdroj
Umístění
Typické využití
Dostupnost u elektromobilu
Konektory (Evropa)
Maximální výkon
Dobití baterie
Náklady (platné k 1. 9. 2022)
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Podobně jako u vozidel se spalovacím motorem závisí spotřeba elektromobilu na konkrétním modelu, stylu jízdy a dalších faktorech.
Obecná spotřeba elektromobilů
Spotřeba se od roku 2018 měří podle normy WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure), která má simulovat podmínky reálného provozu. Udává se v jednotkách kWh / 100 km.
Podobně jako u vozidel se spalovacím motorem závisí spotřeba elektromobilu na konkrétním modelu, stylu jízdy a dalších faktorech.
Obecná spotřeba elektromobilů
Spotřeba se od roku 2018 měří podle normy WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure), která má simulovat podmínky reálného provozu. Udává se v jednotkách kWh / 100 km.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Kolik bude stát nabití elektromobilu u veřejné dobíjecí stanice, závisí na dvou hlavních faktorech:
Nejméně zaplatí registrovaní zákazníci u pomalejších AC dobíjecích stanic. Nejdražší bude naopak doplnění energie bez registrace u nejvýkonnějších rychlonabíječek. Přesnou cenu za 1 kWh zjistíte na webových stránkách nebo v aplikaci provozovatele.
Velké energetické společnosti mívají nejširší síť nabíječek. Cena nabíjení se u nich liší podle toho, jestli jste registrovaným zákazníkem, nebo ne. Nabíjení je dostupné pro obě skupiny, řidiči bez registrace si ale připlatí.
O ceně dále rozhoduje rychlost nabíjení. Cena za kWh vychází nejvýhodněji u pomalejších AC stanic (do 22 kW) a zvyšuje se u rychlejších DC nabíječek (do 100 kW). Nejvíce si pak připlatíte za nabíjení u ultrarychlých HPC stanic (přes 100 kW), ceny mohou být oproti AC stanicím až dvojnásobné.
Dejte si pozor, pokud přijedete na DC nabíječku o výkonu 100 kW, ale váš elektromobil podporuje nabíjení nejvýše rychlostí 50 kW. Připlatili byste si za vyšší rychlost, kterou nevyužijete.
Další poplatky mohou naskočit za stání na nabíječce po určitém časovém úseku (i když ještě nemáte dobitou baterii).
K platbě u našich stanic využijete RFID kartu či digitální aplikaci ChargeUp. Za nabíjení lze platit několika způsoby:
Kolik bude stát nabití elektromobilu u veřejné dobíjecí stanice, závisí na dvou hlavních faktorech:
Nejméně zaplatí registrovaní zákazníci u pomalejších AC dobíjecích stanic. Nejdražší bude naopak doplnění energie bez registrace u nejvýkonnějších rychlonabíječek. Přesnou cenu za 1 kWh zjistíte na webových stránkách nebo v aplikaci provozovatele.
Velké energetické společnosti mívají nejširší síť nabíječek. Cena nabíjení se u nich liší podle toho, jestli jste registrovaným zákazníkem, nebo ne. Nabíjení je dostupné pro obě skupiny, řidiči bez registrace si ale připlatí.
O ceně dále rozhoduje rychlost nabíjení. Cena za kWh vychází nejvýhodněji u pomalejších AC stanic (do 22 kW) a zvyšuje se u rychlejších DC nabíječek (do 100 kW). Nejvíce si pak připlatíte za nabíjení u ultrarychlých HPC stanic (přes 100 kW), ceny mohou být oproti AC stanicím až dvojnásobné.
Dejte si pozor, pokud přijedete na DC nabíječku o výkonu 100 kW, ale váš elektromobil podporuje nabíjení nejvýše rychlostí 50 kW. Připlatili byste si za vyšší rychlost, kterou nevyužijete.
Další poplatky mohou naskočit za stání na nabíječce po určitém časovém úseku (i když ještě nemáte dobitou baterii).
K platbě u našich stanic využijete RFID kartu či digitální aplikaci ChargeUp. Za nabíjení lze platit několika způsoby:
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Dobu, za jakou se nabije elektromobil, ovlivňuje několik faktorů:
Výkon nabíječky, k níž je elektromobil připojený.
Nabíjecí výkon, který podporuje váš elektromobil.
Velikost a aktuální stav baterie elektromobilu.
Čas nutný pro dobití baterie elektromobilu se tak může výrazně lišit. Pro co nejrychlejší dobití doporučujeme nabíjet v rozmezí 20–80 % celkové kapacity baterie, poté se výkon zpomaluje.
20–30 min
Nejkratší průměrná
doba dobití baterie do
80 % u DC nabíječky
Rychlost nabíjení se liší podle typu nabíječky, k níž je elektromobil připojený. Typický elektromobil s baterií o kapacitě 60 kWh se na domácí AC nabíječce o výkonu 7 kW nabíjí 8 hodin.
8–12 h
Průměrná doba dobití
baterie do 100 % u AC
nabíječky
1–2 h
Průměrná doba dobití
baterie do 100 % u DC
nabíječky
Rychlost nabíjení a tím i doba, za jakou se elektromobil dobije, závisí také na jeho výbavě a technické kompatibilitě.
Nabíjení střídavým AC proudem: O maximální rychlosti nabíjení rozhoduje výkon palubní nabíječky. Pokud budete nabíjet u stanice o výkonu 11 kW, ale palubní nabíječka vašeho elektromobilu má výkon jen 7,2 kW, bude se nabíjet pouze touto nižší rychlostí.
Nabíjení stejnosměrným DC proudem: Rychlé nabíjení u stanic se stejnosměrným proudem není samozřejmostí. Na rozdíl od nabíjení AC proudem, které je u elektromobilů standardem, bývá kompatibilita s rychlejším DC nabíjením součástí výbavy na přání.
Čím větší je baterie elektromobilu (udávaná v kWh), tím déle potrvá ji nabít. Na dobu, za kterou se elektromobil dobije, je možné se dívat ze 2 pohledů:
Dobu, za jakou se nabije elektromobil, ovlivňuje několik faktorů:
Výkon nabíječky, k níž je elektromobil připojený.
Nabíjecí výkon, který podporuje váš elektromobil.
Velikost a aktuální stav baterie elektromobilu.
Čas nutný pro dobití baterie elektromobilu se tak může výrazně lišit. Pro co nejrychlejší dobití doporučujeme nabíjet v rozmezí 20–80 % celkové kapacity baterie, poté se výkon zpomaluje.
20–30 min
Nejkratší průměrná
doba dobití baterie do
80 % u DC nabíječky
Rychlost nabíjení se liší podle typu nabíječky, k níž je elektromobil připojený. Typický elektromobil s baterií o kapacitě 60 kWh se na domácí AC nabíječce o výkonu 7 kW nabíjí 8 hodin.
8–12 h
Průměrná doba dobití
baterie do 100 % u AC
nabíječky
1–2 h
Průměrná doba dobití
baterie do 100 % u DC
nabíječky
Rychlost nabíjení a tím i doba, za jakou se elektromobil dobije, závisí také na jeho výbavě a technické kompatibilitě.
Nabíjení střídavým AC proudem: O maximální rychlosti nabíjení rozhoduje výkon palubní nabíječky. Pokud budete nabíjet u stanice o výkonu 11 kW, ale palubní nabíječka vašeho elektromobilu má výkon jen 7,2 kW, bude se nabíjet pouze touto nižší rychlostí.
Nabíjení stejnosměrným DC proudem: Rychlé nabíjení u stanic se stejnosměrným proudem není samozřejmostí. Na rozdíl od nabíjení AC proudem, které je u elektromobilů standardem, bývá kompatibilita s rychlejším DC nabíjením součástí výbavy na přání.
Čím větší je baterie elektromobilu (udávaná v kWh), tím déle potrvá ji nabít. Na dobu, za kterou se elektromobil dobije, je možné se dívat ze 2 pohledů:
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Baterii elektromobilu doporučujeme nabíjet, když je na úrovni 20–80 % své kapacity. V tomto optimálním rozmezí se baterie nabije nejrychleji, u veřejné DC nabíječky i za několik desítek minut.
20–80 %
Doporučený rozsah, kdy
nabíjet baterii elektromobilu
Při dosažení hranice přibližně 80 % kapacity dochází k výraznému zpomalení rychlosti nabíjení. Baterie zatím nedokážou udržet stejný výkon po celou dobu nabíjení a zároveň zpomalení přispívá k jejich delší životnosti. Doplnění zbývajících 20 % tak potrvá relativně dlouho a při delších cestách se nevyplatí čekat na dobití do 100 %.
Podobné omezení rychlosti funguje také pro téměř vybitou baterii při stavu nižším než 20 % kapacity.
Baterii elektromobilu doporučujeme nabíjet, když je na úrovni 20–80 % své kapacity. V tomto optimálním rozmezí se baterie nabije nejrychleji, u veřejné DC nabíječky i za několik desítek minut.
20–80 %
Doporučený rozsah, kdy
nabíjet baterii elektromobilu
Při dosažení hranice přibližně 80 % kapacity dochází k výraznému zpomalení rychlosti nabíjení. Baterie zatím nedokážou udržet stejný výkon po celou dobu nabíjení a zároveň zpomalení přispívá k jejich delší životnosti. Doplnění zbývajících 20 % tak potrvá relativně dlouho a při delších cestách se nevyplatí čekat na dobití do 100 %.
Podobné omezení rychlosti funguje také pro téměř vybitou baterii při stavu nižším než 20 % kapacity.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
V Evropské unii jsou látky obsažené ve výrobcích společnosti TotalEnergies Fluids označeny číslem EC („European Community“; viz oddíl 3 bezpečnostního listu). Mimo Evropskou unii se tyto látky označují registračním číslem CAS, které umožňuje mezinárodní obchodování s daným výrobkem prostřednictvím mezinárodních evidencí zásob (viz oddíl 15 bezpečnostního listu).
Jedná se o výrobky, které při požití a vniknutí do dýchacích cest mohou způsobit smrt.
V Evropské unii jsou látky obsažené ve výrobcích společnosti TotalEnergies Fluids označeny číslem EC („European Community“; viz oddíl 3 bezpečnostního listu). Mimo Evropskou unii se tyto látky označují registračním číslem CAS, které umožňuje mezinárodní obchodování s daným výrobkem prostřednictvím mezinárodních evidencí zásob (viz oddíl 15 bezpečnostního listu).
Jedná se o výrobky, které při požití a vniknutí do dýchacích cest mohou způsobit smrt.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
V největší míře se rozpouštědla používají v průmyslu nátěrových hmot a barviv, ve farmaceutickém a chemickém průmyslu a v gumárenství.
Kromě těchto odvětví rozpouštědla nacházejí uplatnění také v některých speciálních oborech, jakými jsou například výroba pesticidů, čisticích prostředků a parfémů.
V největší míře se rozpouštědla používají v průmyslu nátěrových hmot a barviv, ve farmaceutickém a chemickém průmyslu a v gumárenství.
Kromě těchto odvětví rozpouštědla nacházejí uplatnění také v některých speciálních oborech, jakými jsou například výroba pesticidů, čisticích prostředků a parfémů.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
S výjimkou výrobků Isane IP 175 a Isane IP 185, které jsou „potenciálně biologicky rozložitelné“, jsou všechny výrobky společnosti TotalEnergies Fluids „zcela biologicky rozložitelné“.
Veškeré výrobky řady BioLife, včetně řady Isane BioLife, patří do kategorie „zcela biologicky rozložitelných“ výrobků.
S výjimkou výrobků Isane IP 175 a Isane IP 185, které jsou „potenciálně biologicky rozložitelné“, jsou všechny výrobky společnosti TotalEnergies Fluids „zcela biologicky rozložitelné“.
Veškeré výrobky řady BioLife, včetně řady Isane BioLife, patří do kategorie „zcela biologicky rozložitelných“ výrobků.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Až na několik výjimek nejsou výrobky společnosti TotalEnergies Fluids klasifikovány jako CMR látky (podle doporučení GHS, resp. podle pravidel CLP). Mezi výjimky patří například Solane Hexane, Toluene a Solvarex 10A, které jsou klasifikovány jako CMR látky kategorie 2 (látky, u nichž existuje podezření na karcinogenitu, mutagenitu nebo reprodukční toxicitu).
Bližší informace najdete v bezpečnostních listech jednotlivých výrobků.
Až na několik výjimek nejsou výrobky společnosti TotalEnergies Fluids klasifikovány jako CMR látky (podle doporučení GHS, resp. podle pravidel CLP). Mezi výjimky patří například Solane Hexane, Toluene a Solvarex 10A, které jsou klasifikovány jako CMR látky kategorie 2 (látky, u nichž existuje podezření na karcinogenitu, mutagenitu nebo reprodukční toxicitu).
Bližší informace najdete v bezpečnostních listech jednotlivých výrobků.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Bezpečnostní listy (BL) všech výrobků společnosti TotalEnergies Fluids jsou dostupné na stránce
ms-sds.totalenergies.com/totalpullwebsite/.
Bezpečnostní list je k dispozici vždy ve formátu odpovídajícím zemi, kde je výrobek uveden na trh, a v překladu do jednoho z úředních jazyků dané země.
Bezpečnostní listy (BL) všech výrobků společnosti TotalEnergies Fluids jsou dostupné na stránce
ms-sds.totalenergies.com/totalpullwebsite/.
Bezpečnostní list je k dispozici vždy ve formátu odpovídajícím zemi, kde je výrobek uveden na trh, a v překladu do jednoho z úředních jazyků dané země.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Produkt je klasifikován jako VOC z důvodu jeho fyzikálně-chemických vlastností. Obecně platí, že je potřeba vzít v úvahu tlak páry nebo teplotu varu (tyto dvě vlastnosti jsou spojeny). Informace jsou k dispozici v bezpečnostním listu v 9. sekci.
Výrobky řady Solane, Spirdane a Ketrul jsou klasifikovány jako VOC, zatímco řady Hydroseal, Scriptane PW, Berylane, Fluid D a BioLife jsou nejsou klasifikovány jako VOC.
Produkt je klasifikován jako VOC z důvodu jeho fyzikálně-chemických vlastností. Obecně platí, že je potřeba vzít v úvahu tlak páry nebo teplotu varu (tyto dvě vlastnosti jsou spojeny). Informace jsou k dispozici v bezpečnostním listu v 9. sekci.
Výrobky řady Solane, Spirdane a Ketrul jsou klasifikovány jako VOC, zatímco řady Hydroseal, Scriptane PW, Berylane, Fluid D a BioLife jsou nejsou klasifikovány jako VOC.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Doporučujeme pravidelnou kontrolu množství oleje, abyste odhalili jeho případnou vyšší spotřebu.
Při kontrole množství motorového oleje musí auto stát na rovině. V případě, že před kontrolou motor běžel, doporučujeme počkat přibližně 2 minuty, než olej steče do olejové vany. U studeného oleje může stečení oleje do vany trvat déle.
Výška hladiny oleje (množství) se kontroluje ručně nebo elektronicky.
Doporučujeme pravidelnou kontrolu množství oleje, abyste odhalili jeho případnou vyšší spotřebu.
Při kontrole množství motorového oleje musí auto stát na rovině. V případě, že před kontrolou motor běžel, doporučujeme počkat přibližně 2 minuty, než olej steče do olejové vany. U studeného oleje může stečení oleje do vany trvat déle.
Výška hladiny oleje (množství) se kontroluje ručně nebo elektronicky.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.