Často kladené dotazy
Vlastnosti brzdových kapalin
Nízká stlačitelnost
Brzdové kapaliny musí udržovat nízkou stlačitelnost i když se mění teploty a tlak.
Stálý bod varu (= vysoký "mokrý" bod varu)
Voda a vlhkost se nachází téměř ve všech brzdových systémech. Vlhkost vstupuje do brzdového systému několika způsoby.
Například kondenzace se může tvořit ve vedeních a třmenech. Jakmile se jejich teploty zvyšují a opakovaně snižují, dochází ke kondenzaci. Postupně se vlhkost zachycuje ve vnitřních částech třmenů a hlavních válců.
Nízký bod mrazu
Pro spolehlivý a konzistentní provoz brzdového systému musí brzdová kapalina udržovat konstantní viskozitu v širokém rozmezí teplot, včetně těch extrémně nízkých. To je zvláště důležité u systémů se systémy ABS, kontroly trakce a řízením stability.
Mazání pohyblivých částí
Oba válce typu master a slave v bubnových a kotoučových brzdových systémech obsahují písty, které se musí volně pohybovat.Pro snížení tření a opotřebení jsou přidávány polyglykoly.
Kompatibilita materiálů
Brzdové kapaliny musí být kompatibilní s materiály brzdového systému. Zkoušky bobtnání těsnění se provádějí při teplotě 70 ° C a 120 ° C na standardizovaných vzorcích SBR a EPDM a na specifických elastomerech používaných výrobci OEM. Během těchto zkoušek se měří změny objemu, průměru a tvrdosti vzorků.
Antikorozní ochrana
Aditiva (inhibitory koroze) se přidávají k ochraně kovu použitého uvnitř součástí, jako jsou třmeny a válce.
Oxidační odolnost a tepelná stabilita
Brzdění je přeměna kinetické energie na teplo třením. Výsledné množství tepla je značné a závisí na hmotnosti a rychlosti vozidla.
Přesto za extrémních provozních podmínek dosahují brzdové kapaliny teploty vyšší než 150 ° C. Tepelnou stabilitu určuje kvalita složek glykolových etherů a množství a povaha antioxidantů.
Antioxidanty zlepšují tepelnou stabilitu a také zabraňují stárnutí, resp. oxidaci složek oleje na kyselé složky.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.