Motorový a převodový olej nelze zaměňovat.
Motorový a převodový olej nelze zaměňovat.
Motorový a převodový olej nelze zaměňovat.
Motorový a převodový olej nelze zaměňovat.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Benzinové a dieselové motory mají různé požadavky na mazání.
Jejich výkonnost pro konkrétní typ paliva určují normy API anebo ACEA, které stanovují minimální požadavky na výkonnost oleje a v žádném případě nenahrazují mnohem přísnější tovární schválení (OEM approval) a specifikace. Výjimkou jsou výrobci vozidel, kteří nepožadují tovární schválení a řídí se pouze požadavky norem ACEA, API atd. (někteří asijští výrobci).
Výkonnostní specifikace ACEA
Číslo za písmenem upravuje výkonnostní a specifické požadavky.
Výkonnostní specifikace API
Další písmena za S a C upravují výkonnostní a specifické požadavky. Čím je písmeno vyšší, tím má olej vyšší výkonnost a je určen pro modernější motory.
Normy CG-4 / CH-4 / CI-4 / CJ-4 / CK-4 upravují požadavky pro dieselové motory nákladních a užitkových vozidel.
Benzinové a dieselové motory mají různé požadavky na mazání.
Jejich výkonnost pro konkrétní typ paliva určují normy API anebo ACEA, které stanovují minimální požadavky na výkonnost oleje a v žádném případě nenahrazují mnohem přísnější tovární schválení (OEM approval) a specifikace. Výjimkou jsou výrobci vozidel, kteří nepožadují tovární schválení a řídí se pouze požadavky norem ACEA, API atd. (někteří asijští výrobci).
Výkonnostní specifikace ACEA
Číslo za písmenem upravuje výkonnostní a specifické požadavky.
Výkonnostní specifikace API
Další písmena za S a C upravují výkonnostní a specifické požadavky. Čím je písmeno vyšší, tím má olej vyšší výkonnost a je určen pro modernější motory.
Normy CG-4 / CH-4 / CI-4 / CJ-4 / CK-4 upravují požadavky pro dieselové motory nákladních a užitkových vozidel.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Pokud je to možné, použijte při doplňování oleje stejný typ, který je aktuálně v motoru.
Někdy se může stát, že nutně potřebujete dolít olej a nemáte k dispozici žádný výrobek, který splňuje požadovanou tovární normu nebo viskozitní rozsah. Co pak?
V tom případě můžete pro dolití použít jakýkoli příbuzný olej a doporučuje se dodržet alespoň požadavek na:
Obecně se doporučuje dolití maximálně 10 % objemu olejové náplně motoru. Pokud opravdu nutně potřebujete doplnit olej do motoru a nejste schopni dodržet požadavek na viskozitní rozsah a na tzv. low saps olej, dolijte motorový olej, který máte k dispozici. Vysvětlení je zde jednoduché: jakýkoli olej v motoru je lepší než žádný olej.
Pokud je to možné, použijte při doplňování oleje stejný typ, který je aktuálně v motoru.
Někdy se může stát, že nutně potřebujete dolít olej a nemáte k dispozici žádný výrobek, který splňuje požadovanou tovární normu nebo viskozitní rozsah. Co pak?
V tom případě můžete pro dolití použít jakýkoli příbuzný olej a doporučuje se dodržet alespoň požadavek na:
Obecně se doporučuje dolití maximálně 10 % objemu olejové náplně motoru. Pokud opravdu nutně potřebujete doplnit olej do motoru a nejste schopni dodržet požadavek na viskozitní rozsah a na tzv. low saps olej, dolijte motorový olej, který máte k dispozici. Vysvětlení je zde jednoduché: jakýkoli olej v motoru je lepší než žádný olej.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Ne, protože motory čtyřtaktních motorů nepracují za stejných podmínek jako ty v osobních automobilech (vyšší otáčky a teplota). Motorový olej může být v motocyklech používán také k mazání převodovky a spojky, což vyžaduje přísady pro odolávání extrémním tlakům.
Na druhé straně maziva pro osobní automobily obsahují detergentní přísady s vysokým obsahem popela. V motocyklových motorech pak v případě použití nesprávného oleje dochází k tvorbě usazenin na ventilech a pístních kroužcích, což může mít za následek spálení ventilů nebo perforaci pístů.
Ne, protože motory čtyřtaktních motorů nepracují za stejných podmínek jako ty v osobních automobilech (vyšší otáčky a teplota). Motorový olej může být v motocyklech používán také k mazání převodovky a spojky, což vyžaduje přísady pro odolávání extrémním tlakům.
Na druhé straně maziva pro osobní automobily obsahují detergentní přísady s vysokým obsahem popela. V motocyklových motorech pak v případě použití nesprávného oleje dochází k tvorbě usazenin na ventilech a pístních kroužcích, což může mít za následek spálení ventilů nebo perforaci pístů.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Každý majitel vozidla ví, že maziva jsou pro správný chod vašeho motoru nezbytná z následujících důvodů:
Každý majitel vozidla ví, že maziva jsou pro správný chod vašeho motoru nezbytná z následujících důvodů:
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Tyto oleje poskytují lepší ochranu motoru při nízkých a vysokých teplotách než monogradové oleje, protože udržují optimální viskozitu v celém rozsahu provozních teplot motoru.
Tyto oleje poskytují lepší ochranu motoru při nízkých a vysokých teplotách než monogradové oleje, protože udržují optimální viskozitu v celém rozsahu provozních teplot motoru.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Všechny motorové oleje TotalEnergies jsou uzpůsobené i pro vozidla vybavená katalyzátorem.
Všechny motorové oleje TotalEnergies jsou uzpůsobené i pro vozidla vybavená katalyzátorem.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Výměny oleje jsou nezbytnou operací pro udržování vozidla ve špičkovém stavu.
Motorové oleje obsahují různé typy aditiv, které například udržují motor v čistotě, zabraňují tvorbě úsad, zlepšují vysokotlaké vlastnosti atd. V průběhu provozu se tato aditiva vyčerpávají a olej ztrácí své původní vlastnosti, stejně tak se v průběhu provozu do oleje dostávají otěrové kovy a nečistoty. Z těchto důvodů je nutné olej pravidelně měnit.
S výměnou oleje se obraťte na autorizovaný servis.
Výměny oleje jsou nezbytnou operací pro udržování vozidla ve špičkovém stavu.
Motorové oleje obsahují různé typy aditiv, které například udržují motor v čistotě, zabraňují tvorbě úsad, zlepšují vysokotlaké vlastnosti atd. V průběhu provozu se tato aditiva vyčerpávají a olej ztrácí své původní vlastnosti, stejně tak se v průběhu provozu do oleje dostávají otěrové kovy a nečistoty. Z těchto důvodů je nutné olej pravidelně měnit.
S výměnou oleje se obraťte na autorizovaný servis.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Délku výměnného intervalu vždy stanoví výrobce konkrétního vozidla.
Olej se obvykle mění v časovém intervalu 1–2 roky nebo po nájezdu 15 000–30 000 km. Výměnný interval je stanoven na základě interních zkoušek a testů výrobce vozidla.
Pokud se rozhodnete vyměnit motorový olej dříve, než je doporučení výrobce, motoru určitě neuškodíte, a pokud provozujete vozidlo v náročných podmínkách, tak většina odborníků doporučuje zkrátit výměnný interval o 30–50 %.
Pokud si nejste jistí, jaký motorový olej použít nebo po kolika kilometrech ho vyměnit, doporučujeme vám navštívit autorizovaný servis, kde vám odborně poradí.
Délku výměnného intervalu vždy stanoví výrobce konkrétního vozidla.
Olej se obvykle mění v časovém intervalu 1–2 roky nebo po nájezdu 15 000–30 000 km. Výměnný interval je stanoven na základě interních zkoušek a testů výrobce vozidla.
Pokud se rozhodnete vyměnit motorový olej dříve, než je doporučení výrobce, motoru určitě neuškodíte, a pokud provozujete vozidlo v náročných podmínkách, tak většina odborníků doporučuje zkrátit výměnný interval o 30–50 %.
Pokud si nejste jistí, jaký motorový olej použít nebo po kolika kilometrech ho vyměnit, doporučujeme vám navštívit autorizovaný servis, kde vám odborně poradí.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Olej doplníte do motoru nalévacím otvorem (obvykle označen znakem olejničky) na úroveň maxima na olejové měrce – ne více.
Olej pro dolití vybereme podle stejných parametrů a zásad jako při výměně.
Oleje, které mají stejné tovární schválení (OEM approval) a případně odpovídají výrobcem vozidla schváleným viskozitním rozsahům SAE, lze po technické stránce vzájemně doplňovat bez omezení.
Pokud je to možné, použijte při doplňování oleje stejný typ, který je aktuálně v motoru.
Někdy se může stát, že nutně potřebujete dolít olej a nemáte k dispozici žádný výrobek, který splňuje požadovanou tovární normu nebo viskozitní rozsah. Co pak?
V tomto případě můžete pro dolití použít jakýkoli příbuzný olej a doporučuje se dodržet alespoň požadavek na:
Obecně se doporučuje dolití maximálně 10 % objemu olejové náplně motoru. Pokud opravdu nutně potřebujete doplnit olej do motoru a nejste schopni dodržet požadavek na viskozitní rozsah a na tzv. low saps olej, dolijte motorový olej, který máte k dispozici. Vysvětlení je zde jednoduché: jakýkoli olej v motoru je lepší než žádný olej.
Olej doplníte do motoru nalévacím otvorem (obvykle označen znakem olejničky) na úroveň maxima na olejové měrce – ne více.
Olej pro dolití vybereme podle stejných parametrů a zásad jako při výměně.
Oleje, které mají stejné tovární schválení (OEM approval) a případně odpovídají výrobcem vozidla schváleným viskozitním rozsahům SAE, lze po technické stránce vzájemně doplňovat bez omezení.
Pokud je to možné, použijte při doplňování oleje stejný typ, který je aktuálně v motoru.
Někdy se může stát, že nutně potřebujete dolít olej a nemáte k dispozici žádný výrobek, který splňuje požadovanou tovární normu nebo viskozitní rozsah. Co pak?
V tomto případě můžete pro dolití použít jakýkoli příbuzný olej a doporučuje se dodržet alespoň požadavek na:
Obecně se doporučuje dolití maximálně 10 % objemu olejové náplně motoru. Pokud opravdu nutně potřebujete doplnit olej do motoru a nejste schopni dodržet požadavek na viskozitní rozsah a na tzv. low saps olej, dolijte motorový olej, který máte k dispozici. Vysvětlení je zde jednoduché: jakýkoli olej v motoru je lepší než žádný olej.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Vhodné mazivo musí splňovat mezinárodní specifikace (ACEA, API, ILSAC, JASO), stejně jako specifikace příslušného výrobce (např. Renault RN0710, PSA B71 2290, BMW LL-04, ...).
Nejprve tedy zkontrolujte příručku pro údržbu vozidla a zjistěte, jaké specifikace jsou požadované výrobcem vozidla (např. VW504.00/507.00). Dodržujte také doporučený viskozitní rozsah SAE (např.: 0W-20; 5W-30 atd.), pokud je uveden.
TotalEnergies nabízí vysoce výkonná maziva. Dodržujte také požadavek výrobce vozidla na použití tzv. Low SAPS oleje, zejména u vozidel vybavených filtry pevných částic FAP.
Vhodné mazivo musí splňovat mezinárodní specifikace (ACEA, API, ILSAC, JASO), stejně jako specifikace příslušného výrobce (např. Renault RN0710, PSA B71 2290, BMW LL-04, ...).
Nejprve tedy zkontrolujte příručku pro údržbu vozidla a zjistěte, jaké specifikace jsou požadované výrobcem vozidla (např. VW504.00/507.00). Dodržujte také doporučený viskozitní rozsah SAE (např.: 0W-20; 5W-30 atd.), pokud je uveden.
TotalEnergies nabízí vysoce výkonná maziva. Dodržujte také požadavek výrobce vozidla na použití tzv. Low SAPS oleje, zejména u vozidel vybavených filtry pevných částic FAP.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Použité oleje nevyhazujte do normálního odpadu! Použitý olej, jeho obal a olejový filtr odneste do sběrného dvora.
Použité oleje nevyhazujte do normálního odpadu! Použitý olej, jeho obal a olejový filtr odneste do sběrného dvora.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Spotřeba oleje závisí na výkonu motoru a spotřebě paliva. To znamená, že váš motor spotřebovává více oleje, když jezdíte sportovně nebo dynamicky či když motor zatěžujete například přívěsem na přepravu koní nebo lodí. Kdykoli zjistíte, že vaše vozidlo spotřebovává více oleje než dříve za stejných podmínek, musíte zjistit, proč k tomu dochází. Proto pravidelně kontrolujte množství motorového oleje ve svém vozidle.
Spotřeba oleje závisí na výkonu motoru a spotřebě paliva. To znamená, že váš motor spotřebovává více oleje, když jezdíte sportovně nebo dynamicky či když motor zatěžujete například přívěsem na přepravu koní nebo lodí. Kdykoli zjistíte, že vaše vozidlo spotřebovává více oleje než dříve za stejných podmínek, musíte zjistit, proč k tomu dochází. Proto pravidelně kontrolujte množství motorového oleje ve svém vozidle.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
V optimálních podmínkách (uložení v originálních neotevřených obalech při okolních teplotách v rozmezí cca od 5 °C do 35 °C a bez přímého slunečního záření) je doba použitelnosti minimálně 3 roky od data výroby.
Nevyhazujte starý olej do odpadu. Olej by měl být recyklován.
V optimálních podmínkách (uložení v originálních neotevřených obalech při okolních teplotách v rozmezí cca od 5 °C do 35 °C a bez přímého slunečního záření) je doba použitelnosti minimálně 3 roky od data výroby.
Nevyhazujte starý olej do odpadu. Olej by měl být recyklován.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Jaký použít motorový olej?
Chcete-li zvolit správný typ oleje pro vaše vozidlo, musíte poruzmět významu složení oleje, viskozitě a důležitosti schválení:
Složení oleje:
Oleje jsou buď plně syntetické, na základě syntetické technologie, polosyntetické nebo minerální.
Největší část oleje stvoří základové oleje a zbývající část tvoří aditiva, která pomáhájí chránit motor před opotřebením a korozi a udržují jej čistý
Olej je významně definován jeho viskozitou určující jeho schopnost toku. Na trhu jsou dva typy olejů: standardní oleje a oleje multigrádní. Téměř každé vozidlo je navrženo tak, aby běželo na multigrádním oleji. Například u oleje 10W-30 znamenají tato dvě čísla, že jde o olej multigrádní. Parametr 10W popisuje proudění při nízkých teplotách v zimě; 30 vyjadřuje zase tekutost při vysokých teplotách.
Oleje musí podstoupit mnoho testů, aby byly schváleny mezinárodními organizacemi (viz přehled všech norem).
Navíc každý výrobce OEM vydává vlastní homologaci, proto musíte zkontrolovat návod k obsluze, ve kterém je uvedeno doporučení výrobce z hlediska kvality a homologací. Pravidelná výměna motorového oleje je nezbytná pro zajištění správné a dlouhé funkce motoru.
Jaký použít motorový olej?
Chcete-li zvolit správný typ oleje pro vaše vozidlo, musíte poruzmět významu složení oleje, viskozitě a důležitosti schválení:
Složení oleje:
Oleje jsou buď plně syntetické, na základě syntetické technologie, polosyntetické nebo minerální.
Největší část oleje stvoří základové oleje a zbývající část tvoří aditiva, která pomáhájí chránit motor před opotřebením a korozi a udržují jej čistý
Olej je významně definován jeho viskozitou určující jeho schopnost toku. Na trhu jsou dva typy olejů: standardní oleje a oleje multigrádní. Téměř každé vozidlo je navrženo tak, aby běželo na multigrádním oleji. Například u oleje 10W-30 znamenají tato dvě čísla, že jde o olej multigrádní. Parametr 10W popisuje proudění při nízkých teplotách v zimě; 30 vyjadřuje zase tekutost při vysokých teplotách.
Oleje musí podstoupit mnoho testů, aby byly schváleny mezinárodními organizacemi (viz přehled všech norem).
Navíc každý výrobce OEM vydává vlastní homologaci, proto musíte zkontrolovat návod k obsluze, ve kterém je uvedeno doporučení výrobce z hlediska kvality a homologací. Pravidelná výměna motorového oleje je nezbytná pro zajištění správné a dlouhé funkce motoru.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Viskozita neboli tekutost oleje je míra vnitřního tření kapaliny. Pro motorové oleje se udává ve viskozitních rozsazích podle metodiky SAE (Society of Automotive Engineers).
Viskozita neboli tekutost oleje je míra vnitřního tření kapaliny. Pro motorové oleje se udává ve viskozitních rozsazích podle metodiky SAE (Society of Automotive Engineers).
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Komponenty našich olejů byly navrženy tak, aby finální produkty dosahovaly optimálního výsledku. Přidání aditivace navíc může způsobit nežádoucí reakce a narušení stability stávajících přítomných aditiv. Někteří výrobci vozidel dokonce zakazují přidávat do olejů přísady.
Komponenty našich olejů byly navrženy tak, aby finální produkty dosahovaly optimálního výsledku. Přidání aditivace navíc může způsobit nežádoucí reakce a narušení stability stávajících přítomných aditiv. Někteří výrobci vozidel dokonce zakazují přidávat do olejů přísady.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Doporučujeme pravidelnou kontrolu množství oleje, abyste odhalili jeho případnou vyšší spotřebu.
Při kontrole množství motorového oleje musí auto stát na rovině. V případě, že před kontrolou motor běžel, doporučujeme počkat přibližně 2 minuty, než olej steče do olejové vany. U studeného oleje může stečení oleje do vany trvat déle.
Výška hladiny oleje (množství) se kontroluje ručně nebo elektronicky.
Doporučujeme pravidelnou kontrolu množství oleje, abyste odhalili jeho případnou vyšší spotřebu.
Při kontrole množství motorového oleje musí auto stát na rovině. V případě, že před kontrolou motor běžel, doporučujeme počkat přibližně 2 minuty, než olej steče do olejové vany. U studeného oleje může stečení oleje do vany trvat déle.
Výška hladiny oleje (množství) se kontroluje ručně nebo elektronicky.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.