Ano, musíte upravit viskozitu podle podmínek použití vozidla, prostředí a klimatických podmínek.
Ano, musíte upravit viskozitu podle podmínek použití vozidla, prostředí a klimatických podmínek.
Ano, musíte upravit viskozitu podle podmínek použití vozidla, prostředí a klimatických podmínek.
Ano, musíte upravit viskozitu podle podmínek použití vozidla, prostředí a klimatických podmínek.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Výměna oleje je proces odstranění starého oleje a olejových filtrů a nalití nového oleje (a nasazení nového olejového filtru) zpět do motoru. Pravidelná výměna oleje je jedním z nejdůležitějších kroků, které musíte podniknout, abyste udrželi své vozidlo stále v dobrém stavu
Výměna oleje je proces odstranění starého oleje a olejových filtrů a nalití nového oleje (a nasazení nového olejového filtru) zpět do motoru. Pravidelná výměna oleje je jedním z nejdůležitějších kroků, které musíte podniknout, abyste udrželi své vozidlo stále v dobrém stavu
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Ačkoli některé starší vozidla umožňují používat stejné mazivo pro motor i převodovku, nové vozy vyžadují rozdílné produkty. Dodržujte doporučení výrobce.
Ačkoli některé starší vozidla umožňují používat stejné mazivo pro motor i převodovku, nové vozy vyžadují rozdílné produkty. Dodržujte doporučení výrobce.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Pokud provádíte výměnu oleje, budete potřebovat pětilitrové balení, protože průměrná kapacita olejové nádrže je 4,5 litru.
Pokud pouze doplňujete náplň mezi výměnami oleje, stačí 1 litr: je praktický a levnější.
Pokud provádíte výměnu oleje, budete potřebovat pětilitrové balení, protože průměrná kapacita olejové nádrže je 4,5 litru.
Pokud pouze doplňujete náplň mezi výměnami oleje, stačí 1 litr: je praktický a levnější.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Jaký použít motorový olej?
Chcete-li zvolit správný typ oleje pro vaše vozidlo, musíte poruzmět významu složení oleje, viskozitě a důležitosti schválení:
Složení oleje:
Oleje jsou buď plně syntetické, na základě syntetické technologie, polosyntetické nebo minerální.
Největší část oleje stvoří základové oleje a zbývající část tvoří aditiva, která pomáhájí chránit motor před opotřebením a korozi a udržují jej čistý
Olej je významně definován jeho viskozitou určující jeho schopnost toku. Na trhu jsou dva typy olejů: standardní oleje a oleje multigrádní. Téměř každé vozidlo je navrženo tak, aby běželo na multigrádním oleji. Například u oleje 10W-30 znamenají tato dvě čísla, že jde o olej multigrádní. Parametr 10W popisuje proudění při nízkých teplotách v zimě; 30 vyjadřuje zase tekutost při vysokých teplotách.
Oleje musí podstoupit mnoho testů, aby byly schváleny mezinárodními organizacemi (viz přehled všech norem).
Navíc každý výrobce OEM vydává vlastní homologaci, proto musíte zkontrolovat návod k obsluze, ve kterém je uvedeno doporučení výrobce z hlediska kvality a homologací. Pravidelná výměna motorového oleje je nezbytná pro zajištění správné a dlouhé funkce motoru.
Jaký použít motorový olej?
Chcete-li zvolit správný typ oleje pro vaše vozidlo, musíte poruzmět významu složení oleje, viskozitě a důležitosti schválení:
Složení oleje:
Oleje jsou buď plně syntetické, na základě syntetické technologie, polosyntetické nebo minerální.
Největší část oleje stvoří základové oleje a zbývající část tvoří aditiva, která pomáhájí chránit motor před opotřebením a korozi a udržují jej čistý
Olej je významně definován jeho viskozitou určující jeho schopnost toku. Na trhu jsou dva typy olejů: standardní oleje a oleje multigrádní. Téměř každé vozidlo je navrženo tak, aby běželo na multigrádním oleji. Například u oleje 10W-30 znamenají tato dvě čísla, že jde o olej multigrádní. Parametr 10W popisuje proudění při nízkých teplotách v zimě; 30 vyjadřuje zase tekutost při vysokých teplotách.
Oleje musí podstoupit mnoho testů, aby byly schváleny mezinárodními organizacemi (viz přehled všech norem).
Navíc každý výrobce OEM vydává vlastní homologaci, proto musíte zkontrolovat návod k obsluze, ve kterém je uvedeno doporučení výrobce z hlediska kvality a homologací. Pravidelná výměna motorového oleje je nezbytná pro zajištění správné a dlouhé funkce motoru.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Benzínové a dieselové motory mají různé požadavky na mazání. Během vývoje se maziva podrobí řadě zkoušek, které kategorizují jejich výkon. Někdy jsou společné pro vznětové a benzinové motory a někdy specifické pouze pro jeden nebo druhý typ. Na konci tohoto procesu jim je udělena norma API nebo ACEA / CCMC. Tyto specifikace charakterizují funkci oleje v každém typu benzinového nebo naftového motoru. Oleje pro čtyřtaktní motory obvykle vyhovují specifikacím benzinu i nafty. Například olej API SJ / CF splňuje specifikace benzinu SJ a specifikaci dieselového motoru CF. To však nutně neznamená, že bude fungovat stejným způsobem jak u benzinových, tak naftových motorů. To je důvod, proč společnost Elf vyvinula specializované řady, optimalizované buď pro benzin nebo na naftu.
Benzínové a dieselové motory mají různé požadavky na mazání. Během vývoje se maziva podrobí řadě zkoušek, které kategorizují jejich výkon. Někdy jsou společné pro vznětové a benzinové motory a někdy specifické pouze pro jeden nebo druhý typ. Na konci tohoto procesu jim je udělena norma API nebo ACEA / CCMC. Tyto specifikace charakterizují funkci oleje v každém typu benzinového nebo naftového motoru. Oleje pro čtyřtaktní motory obvykle vyhovují specifikacím benzinu i nafty. Například olej API SJ / CF splňuje specifikace benzinu SJ a specifikaci dieselového motoru CF. To však nutně neznamená, že bude fungovat stejným způsobem jak u benzinových, tak naftových motorů. To je důvod, proč společnost Elf vyvinula specializované řady, optimalizované buď pro benzin nebo na naftu.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
V uzavřených obalech skladovaných při teplotě nad 0 ° C si váš olej zachová všechny své vlastnosti. Po jejich otevření doporučujeme, aby byly obaly opět důkladně uzavřeny, aby se zabránilo kontaminaci vodou.
V uzavřených obalech skladovaných při teplotě nad 0 ° C si váš olej zachová všechny své vlastnosti. Po jejich otevření doporučujeme, aby byly obaly opět důkladně uzavřeny, aby se zabránilo kontaminaci vodou.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Syntetický olej je mazivo skládající se z chemických látek vyráběných uměle (jsou syntetizovány). Syntetická maziva mohou být vyráběna s použitím chemicky upravených ropných složek, ale mohou být také syntetizována z jiných surovin. Syntetický olej je používán jako náhrada za mazivo rafinované z ropy do provozu v extrémních teplotách, protože obecně poskytuje lepší mechanické a chemické vlastnosti jako u tradičních minerálních olejů
Více informací o našich syntetických motorových olejích QUARTZ 9000 naleznete v našem katalogu
Co je polosyntetický olej?
Částečně syntetické nebo také nazývané jako syntetické směsi, semisyntetické oleje nebo polosyntetické oleje jsou směs konvenčního minerálního oleje a syntetického základového oleje.
Tyto oleje umožňují kombinovat lepší celkový výkon syntetických olejů s dobrým poměrem kvalita / cena.
Syntetický olej je mazivo skládající se z chemických látek vyráběných uměle (jsou syntetizovány). Syntetická maziva mohou být vyráběna s použitím chemicky upravených ropných složek, ale mohou být také syntetizována z jiných surovin. Syntetický olej je používán jako náhrada za mazivo rafinované z ropy do provozu v extrémních teplotách, protože obecně poskytuje lepší mechanické a chemické vlastnosti jako u tradičních minerálních olejů
Více informací o našich syntetických motorových olejích QUARTZ 9000 naleznete v našem katalogu
Co je polosyntetický olej?
Částečně syntetické nebo také nazývané jako syntetické směsi, semisyntetické oleje nebo polosyntetické oleje jsou směs konvenčního minerálního oleje a syntetického základového oleje.
Tyto oleje umožňují kombinovat lepší celkový výkon syntetických olejů s dobrým poměrem kvalita / cena.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Oleje jsou vždy optimalizovány pro splnění požadavků mezinárodních klasifikací (API, ACEA). Existuje však mnoho způsobů formulování konkrétního typu oleje. Míchání dvou olejů, které mají stejné vlastnosti, nepředstavuje problém, ale konečný výkon nelze zaručit. Všechny oleje dostupné na trhu (pro benzínový či dieselový motor, minerální nebo syntetické) jsou mísitelné. Smíchání dvou olejů různých vlastností však snižuje očekávanou špičkovou kvalitu.
Oleje jsou vždy optimalizovány pro splnění požadavků mezinárodních klasifikací (API, ACEA). Existuje však mnoho způsobů formulování konkrétního typu oleje. Míchání dvou olejů, které mají stejné vlastnosti, nepředstavuje problém, ale konečný výkon nelze zaručit. Všechny oleje dostupné na trhu (pro benzínový či dieselový motor, minerální nebo syntetické) jsou mísitelné. Smíchání dvou olejů různých vlastností však snižuje očekávanou špičkovou kvalitu.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Kvalita olejů a jejich biologická rozložitelnost se sice výrazně zlepšila, tyto produkty ale stále obsahují částice, které mohou být škodlivé pro životní prostředí. Olej můžete odevzdal do speciálních kontejnerů nacházejících se na parkovištích supermarketů či v lokálním sběrném dvoru.
Kvalita olejů a jejich biologická rozložitelnost se sice výrazně zlepšila, tyto produkty ale stále obsahují částice, které mohou být škodlivé pro životní prostředí. Olej můžete odevzdal do speciálních kontejnerů nacházejících se na parkovištích supermarketů či v lokálním sběrném dvoru.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Viskozita motorového oleje vyjadřuje, jak snadno olej teče při určené teplotě. Málo viskózní oleje mají konzistenci podobnou vodě a snadněji se nalévají při nízkých teplotách než viskóznější oleje, které mají tužší konzistenci podobnou medu. Oleje s nižší viskozitou jsou vhodné pro snadnější startování za studena a snížení tření, zatímco vyšší viskozita je lepší pro udržení pevnosti filmu a tlaku oleje při vysokých teplotách a zatížení.
Viskozita motorového oleje vyjadřuje, jak snadno olej teče při určené teplotě. Málo viskózní oleje mají konzistenci podobnou vodě a snadněji se nalévají při nízkých teplotách než viskóznější oleje, které mají tužší konzistenci podobnou medu. Oleje s nižší viskozitou jsou vhodné pro snadnější startování za studena a snížení tření, zatímco vyšší viskozita je lepší pro udržení pevnosti filmu a tlaku oleje při vysokých teplotách a zatížení.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Ne, protože motory čtyřtaktních motorů nepracují za stejných podmínek jako ty v osobních automobilech (vyšší otáčky a teplota). Motorový olej může být v motocyklech používán také k mazání převodovky a spojky, což vyžaduje přísady pro odolávání extrémním tlakům. Na druhé straně maziva pro osobní automobily obsahují detergentní přísady s vysokým obsahem popela. V motocyklových motorech pak v případě použití nesprávného oleje dochází k tvorbě usazenin na ventilech a pístních kroužcích, to může mít za následek spálení ventilů nebo perforaci pístů.
Ne, protože motory čtyřtaktních motorů nepracují za stejných podmínek jako ty v osobních automobilech (vyšší otáčky a teplota). Motorový olej může být v motocyklech používán také k mazání převodovky a spojky, což vyžaduje přísady pro odolávání extrémním tlakům. Na druhé straně maziva pro osobní automobily obsahují detergentní přísady s vysokým obsahem popela. V motocyklových motorech pak v případě použití nesprávného oleje dochází k tvorbě usazenin na ventilech a pístních kroužcích, to může mít za následek spálení ventilů nebo perforaci pístů.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Výměna motorového oleje musí být dobře připravena.
Před naučením výměny oleje vás musíme upozornit, že barva motorového oleje vám nedává žádné informace o jeho degradaci.
V některých případech může být výměna automobilového oleje snadná, v jiných případech potřebujete speciální nástroje. Nezapomeňte, že v moderních vozidlech jsou elektronické indikátory, které musí být znovu nastaveny.
Motor by měl být před vypuštěním stávající náplně zahřátý po pár minutách provozu.
Poté zvedněte vůz s vypnutým motorem a zataženou ruční brzdou na vodorovném povrchu na heveru a zajistěte podpěrami.
Odšroubujte víčko pro dopouštění oleje. Pod výpustní zátku si umístěte nádobu pro použitý olej a odšroubujte ji.
Vypouštění použitého oleje může pár minut trvat.
Poté uvolněte olejový filtr (někdy je zapotřebí klíče na filtr) a vyjměte. Před instalací nového filtru místo očistěte. Používejte pouze filtr schválený výrobcem.
Po našroubování výpustní zátky zpět můžete nalít nový olej. Po pár litrech vždy zkontrolujte olej měrkou.
Po naplnění oleje zašroubujte zpět víčko a nastartujte motor. Po pár minutách ho vypněte a opět zkontrolujte hladinu oleje a případně olej doplňte. Zkontrolujte také, zda výpustní zátka neprosakuje.
Použitý motorový olej a olejový filtr nechte ekologicky zlikvidovat.
Výměna motorového oleje musí být dobře připravena.
Před naučením výměny oleje vás musíme upozornit, že barva motorového oleje vám nedává žádné informace o jeho degradaci.
V některých případech může být výměna automobilového oleje snadná, v jiných případech potřebujete speciální nástroje. Nezapomeňte, že v moderních vozidlech jsou elektronické indikátory, které musí být znovu nastaveny.
Motor by měl být před vypuštěním stávající náplně zahřátý po pár minutách provozu.
Poté zvedněte vůz s vypnutým motorem a zataženou ruční brzdou na vodorovném povrchu na heveru a zajistěte podpěrami.
Odšroubujte víčko pro dopouštění oleje. Pod výpustní zátku si umístěte nádobu pro použitý olej a odšroubujte ji.
Vypouštění použitého oleje může pár minut trvat.
Poté uvolněte olejový filtr (někdy je zapotřebí klíče na filtr) a vyjměte. Před instalací nového filtru místo očistěte. Používejte pouze filtr schválený výrobcem.
Po našroubování výpustní zátky zpět můžete nalít nový olej. Po pár litrech vždy zkontrolujte olej měrkou.
Po naplnění oleje zašroubujte zpět víčko a nastartujte motor. Po pár minutách ho vypněte a opět zkontrolujte hladinu oleje a případně olej doplňte. Zkontrolujte také, zda výpustní zátka neprosakuje.
Použitý motorový olej a olejový filtr nechte ekologicky zlikvidovat.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Jak se hodnotí viskozita? Společnost "Society of Automotive Engineers (SAE) vyvinula třídy viskozity jak pro motory (třídy motorových olejů), tak pro převodové oleje.
Viskozita je označena společným "XW-XX". Číslo před hodnotou "W" popisuje tok oleje při teplotě 0 stupňů Fahrenheita (-17,8 stupňů Celsia). "W" znamená zimu (Winter). Čím nižší je číslo, tím méně za studena tuhne. Takže motorový olej s viskozitou 5W-30 se za studena zahušťuje méně než 10W-30, ale více než 0W-30. Motor v chladnějším klimatu, kde má motorový olej tendenci se zahušťovat kvůli nižším teplotám je vhodné používat viskozity 0W nebo 5W. Auto v ve vysokých teplotách zase potřebuje vyšší číslo (resp. viskozitu), aby nebyl olej příliš tekutý.
Druhé číslo za "W" označuje viskozitu oleje měřenou při 212 stupních Fahrenheita (100 stupňů Celsia). Toto číslo představuje odolnost oleje proti přílišné tekutosti při vysokých teplotách. Například vrstva oleje 10W-30 se ztenčí při vyšších teplotách rychleji než 10W-40.
Monogradové oleje, jako jsou SAE 30, 40 nebo 50, již nejsou používány v nejnovějších automobilových motorech, ale mohou být vyžadovány pro použití v některých starších motorech. Olej SAE 30 je často určen pro malé vzduchem chlazené motory v sekačkách, zahradních traktorech, přenosných generátorech a plynových řetězových pilách.
Jak se hodnotí viskozita? Společnost "Society of Automotive Engineers (SAE) vyvinula třídy viskozity jak pro motory (třídy motorových olejů), tak pro převodové oleje.
Viskozita je označena společným "XW-XX". Číslo před hodnotou "W" popisuje tok oleje při teplotě 0 stupňů Fahrenheita (-17,8 stupňů Celsia). "W" znamená zimu (Winter). Čím nižší je číslo, tím méně za studena tuhne. Takže motorový olej s viskozitou 5W-30 se za studena zahušťuje méně než 10W-30, ale více než 0W-30. Motor v chladnějším klimatu, kde má motorový olej tendenci se zahušťovat kvůli nižším teplotám je vhodné používat viskozity 0W nebo 5W. Auto v ve vysokých teplotách zase potřebuje vyšší číslo (resp. viskozitu), aby nebyl olej příliš tekutý.
Druhé číslo za "W" označuje viskozitu oleje měřenou při 212 stupních Fahrenheita (100 stupňů Celsia). Toto číslo představuje odolnost oleje proti přílišné tekutosti při vysokých teplotách. Například vrstva oleje 10W-30 se ztenčí při vyšších teplotách rychleji než 10W-40.
Monogradové oleje, jako jsou SAE 30, 40 nebo 50, již nejsou používány v nejnovějších automobilových motorech, ale mohou být vyžadovány pro použití v některých starších motorech. Olej SAE 30 je často určen pro malé vzduchem chlazené motory v sekačkách, zahradních traktorech, přenosných generátorech a plynových řetězových pilách.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Během běžného provozu vozidla je olej nezbytný k zajištění těsnosti mezi spalovací komorou a klikovou skříní a indikátor tlaku oleje ukazuje, jaký je tento. Neobvyklý pokles tlaku oleje může vyplývat z nižší viskozity motorového oleje v důsledku zředění palivem (problém se vstřikováním nebo při nízkém zatížení); příliš málo oleje v mazacím systému (kvůli úniku oleje, nadměrné spotřebě oleje nebo poruše čerpadla); nebo dokonce kvůli opotřebení mechanických dílů.
Během běžného provozu vozidla je olej nezbytný k zajištění těsnosti mezi spalovací komorou a klikovou skříní a indikátor tlaku oleje ukazuje, jaký je tento. Neobvyklý pokles tlaku oleje může vyplývat z nižší viskozity motorového oleje v důsledku zředění palivem (problém se vstřikováním nebo při nízkém zatížení); příliš málo oleje v mazacím systému (kvůli úniku oleje, nadměrné spotřebě oleje nebo poruše čerpadla); nebo dokonce kvůli opotřebení mechanických dílů.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Většina lidí podceňuje důležitost kontroly motorového oleje. Opomíjení kontrol může způsobit velké škody vyžadujícívelmi drahé opravy. Před dlouhou cestou je proto zapotření motorový olej zkontrolovat.
Kontrola oleje pro automobily je poměrně snadná
Doporučujeme zkontrolovat hladinu oleje ráno, když je motor chladný a většina oleje dotekla do olejové vany motoru. Budete potřebovat čistou látku nebo papírové utěrky, olej a nálevku. Doporučujeme také používat jednorázové rukavice. Používejte pouze olej doporučený pro váš motor.
Většina lidí podceňuje důležitost kontroly motorového oleje. Opomíjení kontrol může způsobit velké škody vyžadujícívelmi drahé opravy. Před dlouhou cestou je proto zapotření motorový olej zkontrolovat.
Kontrola oleje pro automobily je poměrně snadná
Doporučujeme zkontrolovat hladinu oleje ráno, když je motor chladný a většina oleje dotekla do olejové vany motoru. Budete potřebovat čistou látku nebo papírové utěrky, olej a nálevku. Doporučujeme také používat jednorázové rukavice. Používejte pouze olej doporučený pro váš motor.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Viskozita určuje, jak snadno je olej čerpán do pracovních komponent, jak snadno prochází filtrem a jak rychle se vrací zpět do motoru. Čím nižší je viskozita, tím jednodušší to vše je. To je důvod, proč jsou studené starty pro motor tak kritické, neboť olej je ještě studený a relativně tuhý.
Viskozita kapaliny je velmi důležitá, protože přímo souvisí s jejími schopnostmi přenášet zatížení. Čím vyšší je viskozita kapaliny, tím větší je zatížení, kterému může odolat. Viskozita kapaliny musí být dostatečná pro oddělení pohyblivých částí za normálních provozních podmínek (teplota a rychlost).
Přestože viskozita přímo souvisí se schopností snášet zatížení, použití vysoké viskozity může být stejně škodlivé jako použití příliš nízké viskozity.
Viskozita určuje, jak snadno je olej čerpán do pracovních komponent, jak snadno prochází filtrem a jak rychle se vrací zpět do motoru. Čím nižší je viskozita, tím jednodušší to vše je. To je důvod, proč jsou studené starty pro motor tak kritické, neboť olej je ještě studený a relativně tuhý.
Viskozita kapaliny je velmi důležitá, protože přímo souvisí s jejími schopnostmi přenášet zatížení. Čím vyšší je viskozita kapaliny, tím větší je zatížení, kterému může odolat. Viskozita kapaliny musí být dostatečná pro oddělení pohyblivých částí za normálních provozních podmínek (teplota a rychlost).
Přestože viskozita přímo souvisí se schopností snášet zatížení, použití vysoké viskozity může být stejně škodlivé jako použití příliš nízké viskozity.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Hladina motorového oleje by měla být pravidelně kontrolována, aby nedošlo k technickým problémům. Malé množství oleje cirkulujícího v motoru se spaluje (motor v dobrém stavu spotřebuje 0,2 až 0,5 litru oleje každých 1000 km), ale postupné doplnění není náhradou za výměnu oleje. Proto je přirozené, že motor spotřebovává malé množství oleje, které může být kompenzováno doplněním mezi výměnami oleje; nadměrná spotřeba však může být známkou mechanických problémů (úniky atd.).
Hladina motorového oleje by měla být pravidelně kontrolována, aby nedošlo k technickým problémům. Malé množství oleje cirkulujícího v motoru se spaluje (motor v dobrém stavu spotřebuje 0,2 až 0,5 litru oleje každých 1000 km), ale postupné doplnění není náhradou za výměnu oleje. Proto je přirozené, že motor spotřebovává malé množství oleje, které může být kompenzováno doplněním mezi výměnami oleje; nadměrná spotřeba však může být známkou mechanických problémů (úniky atd.).
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Stejně jako váš motor potřebuje olej k mazání různých komponentů a ochraně je před opotřebením a korozi, je váš převod také mazán speciální tekutinou nazývanou převodová kapalina. Zajištění správné hladiny převodové kapaliny je důležité pro hladký běh vaší převodovky a tím i vozidla.
Nejdříve zontrolujte příručku. Máte manuální nebo automatickou převodovku? Manuální převodovky obvykle nemají měrku. Jsou plněny z výroby a není zapotřebí je doplňovat, tekutina se musí měnit pouze v případě oprav.
Pokud máte automatickou převodovku, zkontrolujte měrku. Měrka převodovky je obvykle červená (žlutá nebo bílá je pro měrku oleje motoru). Uživatelská příručka vám ji pomůže najít. Mnoho automobilů ale měřicí měrku jednoduše nemá. Hladina oleje může být zkontrolována elektronickým zařízením nebo odšroubováním šroubu v krytu převodovky. Kontrola hladiny kapaliny v uzavřeném prostoru je mnohem složitější proces. Běžný vlastník vozu nemá dovednosti potřebné pro kontrolu hladiny kapaliny převodovky. Pokud auto nemá měrku, požádejte o kontrolu místní autorizovaný servis, např. při výměně motorového oleje.
Pokud má vaše vozidlo měrku, měli byste pravidelně kontrolovat hladinu převodového oleje. Měrku vyndejte, utřete ji čistou utěrkou, znovu ji vložte, ponechte ji zde zhruba 5 vteřin, pak vytáhněte zpět a zkontrolujte. V případě potřeby dolite kapalinu doporučenou výrobcem.
Přidávejte vždy jen po malém množství a vždy kontrolujte hladinu měrky. Je snadné kapalinu přidávat, ale poměrně obtížně ji ubrat.
Pokud převodovka vyžaduje více než jeden litr nebo pravidelně kapalinu spotřebovává, nechte vozidlo zkontrolovat, zda nedochází k úniku.
Můžete také zkontrolovat barvu a vůni. Barva je pro převodový olej velmi důležitá, neměla by se měnit z normální světle hnědého, poloprůhledného vzhledu. Automatická převodová kapalina (ATF) je třešňově červená. Pokud je tmavě červená nebo hnědá, měli byste tekutinu vyměnit. Pokud cítíte spáleninu nebo má kapalina v sobě hrubé částice, měli byste nechat převodovku zkontrolovat.
Stejně jako váš motor potřebuje olej k mazání různých komponentů a ochraně je před opotřebením a korozi, je váš převod také mazán speciální tekutinou nazývanou převodová kapalina. Zajištění správné hladiny převodové kapaliny je důležité pro hladký běh vaší převodovky a tím i vozidla.
Nejdříve zontrolujte příručku. Máte manuální nebo automatickou převodovku? Manuální převodovky obvykle nemají měrku. Jsou plněny z výroby a není zapotřebí je doplňovat, tekutina se musí měnit pouze v případě oprav.
Pokud máte automatickou převodovku, zkontrolujte měrku. Měrka převodovky je obvykle červená (žlutá nebo bílá je pro měrku oleje motoru). Uživatelská příručka vám ji pomůže najít. Mnoho automobilů ale měřicí měrku jednoduše nemá. Hladina oleje může být zkontrolována elektronickým zařízením nebo odšroubováním šroubu v krytu převodovky. Kontrola hladiny kapaliny v uzavřeném prostoru je mnohem složitější proces. Běžný vlastník vozu nemá dovednosti potřebné pro kontrolu hladiny kapaliny převodovky. Pokud auto nemá měrku, požádejte o kontrolu místní autorizovaný servis, např. při výměně motorového oleje.
Pokud má vaše vozidlo měrku, měli byste pravidelně kontrolovat hladinu převodového oleje. Měrku vyndejte, utřete ji čistou utěrkou, znovu ji vložte, ponechte ji zde zhruba 5 vteřin, pak vytáhněte zpět a zkontrolujte. V případě potřeby dolite kapalinu doporučenou výrobcem.
Přidávejte vždy jen po malém množství a vždy kontrolujte hladinu měrky. Je snadné kapalinu přidávat, ale poměrně obtížně ji ubrat.
Pokud převodovka vyžaduje více než jeden litr nebo pravidelně kapalinu spotřebovává, nechte vozidlo zkontrolovat, zda nedochází k úniku.
Můžete také zkontrolovat barvu a vůni. Barva je pro převodový olej velmi důležitá, neměla by se měnit z normální světle hnědého, poloprůhledného vzhledu. Automatická převodová kapalina (ATF) je třešňově červená. Pokud je tmavě červená nebo hnědá, měli byste tekutinu vyměnit. Pokud cítíte spáleninu nebo má kapalina v sobě hrubé částice, měli byste nechat převodovku zkontrolovat.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Jedná se o míru změny viskozity s teplotou. Čím je viskozitní index nižší, tím výraznější je pokles viskozity při zahřátí oleje. Čím vyšší je hodnota VI, tím menší je pokles viskozity při zahřátí oleje. Obecně řečeno, čím méně se viskozita mění v závislosti na teplotě, tím lépe.
VI se pohybují od 0 do 100, přičemž 0 je nejhorší a 100 je lepší. Nové oeleje jsou nyní lepší než v době, kdy byla tato metodika připravena, proto mají dnes některé produkty viskozitní index až 400.
Jakmile se olej zahřívá, jeho schopnost zajistit účinné mazání se snižuje. Tím se snižuje tření a zvyšuje se teplo, což může vést k mechanickým poruchám. Proto čím déle může si olej udrží optimální viskozitu, tím účinněji maže motor a zabraňuje jeho poškození. Tímto způsobem může být viskozitní index užitečným nástrojem, jak posoudit celkovou kvalitu oleje a je navíc podstatnou informací při výběru oleje pro náročné provozy s velkými teplotními změnami.
Jedná se o míru změny viskozity s teplotou. Čím je viskozitní index nižší, tím výraznější je pokles viskozity při zahřátí oleje. Čím vyšší je hodnota VI, tím menší je pokles viskozity při zahřátí oleje. Obecně řečeno, čím méně se viskozita mění v závislosti na teplotě, tím lépe.
VI se pohybují od 0 do 100, přičemž 0 je nejhorší a 100 je lepší. Nové oeleje jsou nyní lepší než v době, kdy byla tato metodika připravena, proto mají dnes některé produkty viskozitní index až 400.
Jakmile se olej zahřívá, jeho schopnost zajistit účinné mazání se snižuje. Tím se snižuje tření a zvyšuje se teplo, což může vést k mechanickým poruchám. Proto čím déle může si olej udrží optimální viskozitu, tím účinněji maže motor a zabraňuje jeho poškození. Tímto způsobem může být viskozitní index užitečným nástrojem, jak posoudit celkovou kvalitu oleje a je navíc podstatnou informací při výběru oleje pro náročné provozy s velkými teplotními změnami.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Každý majitel vozidla ví, že maziva jsou pro správný chod vašeho motoru nezbytná z důvodů:
chlazení horkých míst motoru a pohyblivých částí,
zachování čistoty motoru,
zajištění těsnosti součástí motoru,
ochrana vnitřních povrchů motoru proti korozi,
přídavné látky přinášejí pomoc s detergenty a dispergačními přísadami a přísadami proti korozi.
Každý majitel vozidla ví, že maziva jsou pro správný chod vašeho motoru nezbytná z důvodů:
chlazení horkých míst motoru a pohyblivých částí,
zachování čistoty motoru,
zajištění těsnosti součástí motoru,
ochrana vnitřních povrchů motoru proti korozi,
přídavné látky přinášejí pomoc s detergenty a dispergačními přísadami a přísadami proti korozi.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Potřebujete vyměnit svůj motorový olej? Dovolte mi, abych vám ukázal, jak změnit svůj olej za pouhých 30 minut! Nejprve nezapomeňte, že váš olej by se měl měnit každých 5000 km.
Budete potřebovat těsnící nádobu pro sběr použitého oleje, rukavice, papírové utěrky, těsnění zátky, trychtýř, olejový filtr, který se hodí do vašeho motocyklu, vypouštěcí klíč a filtr. To je všechno! Umístěte motocykl na rovný povrch a ujistěte se, že je motor mírně teplý a byl vypnutý asi jednu minutu.
Umístěte nádobu pod klikovou skříň.
Odstraňte zátku z klikové skříně a pak opatrně odšroubujte vypouštěcí zátku pomocí klíče. Ujistěte se, že jste si dali pozor na olej a vyčkejte, než se olej zcela vypustí.
Odšroubujte starý filtr. Nyní jste připraveni vyčistit zátku a vyměnit těsnění olejového filtru.
Nalijte malé množství oleje do nového filtru pomocí trychtýře a naneste tenkou vrstvu oleje na nové těsnění. Potom vyčistěte zátku a vyměňte také těsnění vypouštěcího šroubu.
Nasaďte filtr a ujistěte se, že vypouštěcí zátka je utažena na točivý moment specifikovaný výrobcem.
Jak naplníte klikovou skříň novým olejem? Než budete pokračovat dále, zkontrolujte, zda jste zvolili olej doporučený výrobcem - podívejte se na servisní příručku vašeho motocyklu.
Nyní pečlivě nalijte olej do klikové skříně pomocí nálevky.
Počkejte 2 minuty a poté zasuňte zátku.
Spusťte motor a zkontrolujte hladinu oleje. Několikrát opakujte proces, dokud olej nedosáhne maximální hladiny.
Nyní jste připraveni na bezpečnou jízdu.
Potřebujete vyměnit svůj motorový olej? Dovolte mi, abych vám ukázal, jak změnit svůj olej za pouhých 30 minut! Nejprve nezapomeňte, že váš olej by se měl měnit každých 5000 km.
Budete potřebovat těsnící nádobu pro sběr použitého oleje, rukavice, papírové utěrky, těsnění zátky, trychtýř, olejový filtr, který se hodí do vašeho motocyklu, vypouštěcí klíč a filtr. To je všechno! Umístěte motocykl na rovný povrch a ujistěte se, že je motor mírně teplý a byl vypnutý asi jednu minutu.
Umístěte nádobu pod klikovou skříň.
Odstraňte zátku z klikové skříně a pak opatrně odšroubujte vypouštěcí zátku pomocí klíče. Ujistěte se, že jste si dali pozor na olej a vyčkejte, než se olej zcela vypustí.
Odšroubujte starý filtr. Nyní jste připraveni vyčistit zátku a vyměnit těsnění olejového filtru.
Nalijte malé množství oleje do nového filtru pomocí trychtýře a naneste tenkou vrstvu oleje na nové těsnění. Potom vyčistěte zátku a vyměňte také těsnění vypouštěcího šroubu.
Nasaďte filtr a ujistěte se, že vypouštěcí zátka je utažena na točivý moment specifikovaný výrobcem.
Jak naplníte klikovou skříň novým olejem? Než budete pokračovat dále, zkontrolujte, zda jste zvolili olej doporučený výrobcem - podívejte se na servisní příručku vašeho motocyklu.
Nyní pečlivě nalijte olej do klikové skříně pomocí nálevky.
Počkejte 2 minuty a poté zasuňte zátku.
Spusťte motor a zkontrolujte hladinu oleje. Několikrát opakujte proces, dokud olej nedosáhne maximální hladiny.
Nyní jste připraveni na bezpečnou jízdu.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Jaký olej použít pro své auto? Váš motor potřebuje olej, který je dostatečně tekutý pro studené starty a dostatečně viskózní, když je motor zahřátý. Vzhledem k výrazným rozdílům teplot se používají tzv. multigrádní/vícerozsahové oleje.
Jakou viskozitu používat v moderních automobilech?
Dnes se používají téměř výhradně vícerozsahové oleje, protože fungují nejlépe v měnících se přírodních podmínkách. Například motorový olej SAE 30 je při 100 °C z hlediska viskozity totožný s viskozitou oleje 5W-30, ale druhý jmenovaný nabízí lepší výkon i za nízkých teplot. Je to také díky aditivaci udržující viskozitu i při vysokých teplotách.
Jaký typ oleje je vhodný pro mé auto, pokud je to nové?
Většina moderních automobilů používá olej 5W-30 nebo 5W-40. Moderní oleje mají nižší viskozitu, to znamená, že jsou tenčí a pomáhají rychlému rozběhu po jeho spuštění. Nižší viskozita oleje pomáhá i při snižování spotřeby paliva.
Jaký olej je vhodný pro mé auto, pokud je staré?
Starší automobily s těmito oleji neběží dobře, protože nejsou navrženy pro tak nízké tolerance součástí motoru. Automobily ve věku 10 let nebo starší byly navrženy pro práci s motorovým olejem 10W-30 nebo 10W-40.
Jaký motorový olej použijete, pokud má vozidlo najetu už více kilometrů?
Vozy s vyšším kilometrovým náběhem, které mají více než 200 000 km, mohou dokonce potřebovat olej viskozity 20W-50.
Jaký olej použít pro své auto? Váš motor potřebuje olej, který je dostatečně tekutý pro studené starty a dostatečně viskózní, když je motor zahřátý. Vzhledem k výrazným rozdílům teplot se používají tzv. multigrádní/vícerozsahové oleje.
Jakou viskozitu používat v moderních automobilech?
Dnes se používají téměř výhradně vícerozsahové oleje, protože fungují nejlépe v měnících se přírodních podmínkách. Například motorový olej SAE 30 je při 100 °C z hlediska viskozity totožný s viskozitou oleje 5W-30, ale druhý jmenovaný nabízí lepší výkon i za nízkých teplot. Je to také díky aditivaci udržující viskozitu i při vysokých teplotách.
Jaký typ oleje je vhodný pro mé auto, pokud je to nové?
Většina moderních automobilů používá olej 5W-30 nebo 5W-40. Moderní oleje mají nižší viskozitu, to znamená, že jsou tenčí a pomáhají rychlému rozběhu po jeho spuštění. Nižší viskozita oleje pomáhá i při snižování spotřeby paliva.
Jaký olej je vhodný pro mé auto, pokud je staré?
Starší automobily s těmito oleji neběží dobře, protože nejsou navrženy pro tak nízké tolerance součástí motoru. Automobily ve věku 10 let nebo starší byly navrženy pro práci s motorovým olejem 10W-30 nebo 10W-40.
Jaký motorový olej použijete, pokud má vozidlo najetu už více kilometrů?
Vozy s vyšším kilometrovým náběhem, které mají více než 200 000 km, mohou dokonce potřebovat olej viskozity 20W-50.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Označení výrobků poskytuje značné množství informací o výkonu maziva.
Více o: Jak číst štítek na balení
Označení výrobků poskytuje značné množství informací o výkonu maziva.
Více o: Jak číst štítek na balení
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Zajímá vás, proč potřebujete doplnit svůj olej? V podstatě tím prodlužujete životnost vašeho vozu. Výše uvedené video vysvětluje jak na to. Kontrola by měla být prováděna každých 2000 km.
První krok: Zkontrolujte hladinu oleje v motoru
Budete potřebovat rukavice, papírové utěrky a trychtýř. Ujistěte se, že vaše vozidlo stojí na rovném povrchu
Motor ještě musí být ještě teplý.
Chcete-li zkontrolovat hladinu oleje, vytáhněte měrku umístěnou v blízkosti motoru. Většinou je její vrch žlutý nebo oranžový.
Vyjměte ji, otřete a pak ji vložte zpět. Počkejte několik sekund před tím, než zkontrolujete hladinu oleje. Minimální a maximální úroveň je označena na konci tyče. Pokud je hladina pod minimální značkou, olej okamžitě doplňte. Většina vozidel má na palubní desce kontrolku upozorňující na potřebu zkontrolovat hladinu oleje.
Druhý krok: doplňte olej
Začněte kontrolou doporučení výrobce. Podrobnější informace najdete v návodu k obsluze. Jemně odšroubujte uzávěr a přidejte trochu oleje. Zkontrolujte hladinu oleje znovu a opakujte několikrát, dokud olej nedosáhne maximální hodnoty.
Nyní jste připraveni na bezpečnou jízdu.
Zajímá vás, proč potřebujete doplnit svůj olej? V podstatě tím prodlužujete životnost vašeho vozu. Výše uvedené video vysvětluje jak na to. Kontrola by měla být prováděna každých 2000 km.
První krok: Zkontrolujte hladinu oleje v motoru
Budete potřebovat rukavice, papírové utěrky a trychtýř. Ujistěte se, že vaše vozidlo stojí na rovném povrchu
Motor ještě musí být ještě teplý.
Chcete-li zkontrolovat hladinu oleje, vytáhněte měrku umístěnou v blízkosti motoru. Většinou je její vrch žlutý nebo oranžový.
Vyjměte ji, otřete a pak ji vložte zpět. Počkejte několik sekund před tím, než zkontrolujete hladinu oleje. Minimální a maximální úroveň je označena na konci tyče. Pokud je hladina pod minimální značkou, olej okamžitě doplňte. Většina vozidel má na palubní desce kontrolku upozorňující na potřebu zkontrolovat hladinu oleje.
Druhý krok: doplňte olej
Začněte kontrolou doporučení výrobce. Podrobnější informace najdete v návodu k obsluze. Jemně odšroubujte uzávěr a přidejte trochu oleje. Zkontrolujte hladinu oleje znovu a opakujte několikrát, dokud olej nedosáhne maximální hodnoty.
Nyní jste připraveni na bezpečnou jízdu.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Jedná se o tabulku viskozit pro porovnání viskozity některých kapalin v každé ze standardních měrných jednotek (Centipoise cp, Centistokes cSt, Saybolt Second Universal (SSU).
Pokud jde o minerální produkty, raději použijeme následující pojmy:
Tabulka konverze viskozity: jedná se o tabulku konverze viskozity mezi jednotky jako Centipoises, milliPascal, CentiStokes a SSU
Porovnávací tabulka viskozit: udává viskozitu v Centipoise podle typu oleje (motorový olej, převodový olej, ...)
Jedná se o tabulku viskozit pro porovnání viskozity některých kapalin v každé ze standardních měrných jednotek (Centipoise cp, Centistokes cSt, Saybolt Second Universal (SSU).
Pokud jde o minerální produkty, raději použijeme následující pojmy:
Tabulka konverze viskozity: jedná se o tabulku konverze viskozity mezi jednotky jako Centipoises, milliPascal, CentiStokes a SSU
Porovnávací tabulka viskozit: udává viskozitu v Centipoise podle typu oleje (motorový olej, převodový olej, ...)
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
V oblasti technologií se musí motorová maziva důsledně vyvíjet k vyšším výkonům ve spojení s vývojem a požadavky výrobců, uživatelů i zákonodárců:
přísnější požadavky na životní prostředí,
rostoucí výkony motorů,
nižší kapacity klikových skříní,
delší období mezi výměnami oleje.
V oblasti technologií se musí motorová maziva důsledně vyvíjet k vyšším výkonům ve spojení s vývojem a požadavky výrobců, uživatelů i zákonodárců:
přísnější požadavky na životní prostředí,
rostoucí výkony motorů,
nižší kapacity klikových skříní,
delší období mezi výměnami oleje.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Hlavní funkce motorového oleje jsou:
- snižování tření součástí motoru a omezení opotřebení kovových ploch jež jsou v kontaktu
- zabránění tvorbě usazenin v motorovém prostoru
- utěsnění motoru
- chlazení součástí motoru
- ochrana kovů před korozí
Základem olejového systému je olejová vana, odkud je olej nasáván sací trubkou do olejového čerpadla poháněného rozvodovým řemenem či řetězem. Olej je přes filtr zachycující nečistoty pumpován mezi ojnici a klikovou hřídel a také mezi klikovou hřídel a její uložení. Olej je následně nanášen na písty a stěny válců a dále do hlavy válců k vačkové hřídeli a ventilům.
Hlavní funkce motorového oleje jsou:
- snižování tření součástí motoru a omezení opotřebení kovových ploch jež jsou v kontaktu
- zabránění tvorbě usazenin v motorovém prostoru
- utěsnění motoru
- chlazení součástí motoru
- ochrana kovů před korozí
Základem olejového systému je olejová vana, odkud je olej nasáván sací trubkou do olejového čerpadla poháněného rozvodovým řemenem či řetězem. Olej je přes filtr zachycující nečistoty pumpován mezi ojnici a klikovou hřídel a také mezi klikovou hřídel a její uložení. Olej je následně nanášen na písty a stěny válců a dále do hlavy válců k vačkové hřídeli a ventilům.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Komponenty našich olejů byly navrženy tak, aby finální produkty dosáhly optimálního výsledku. Přidání aditivace navíc může způsobit nežádoucí reakce a narušení stability stávajících přítomných aditiv. Někteří výrobci dokonce zakazují přidávání přísad do olejů.
Komponenty našich olejů byly navrženy tak, aby finální produkty dosáhly optimálního výsledku. Přidání aditivace navíc může způsobit nežádoucí reakce a narušení stability stávajících přítomných aditiv. Někteří výrobci dokonce zakazují přidávání přísad do olejů.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Polosyntetické a syntetické oleje jsou vyráběny z nekonvenčních základů s použitím sofistikovaných chemických procesů, které dodávají konečnému produktu zvláštní vlastnosti. Zaprvé, vysoká úroveň viskozity používaných základových olejů dává výslednému mazivu pozoruhodně stabilní viskozitu bez ohledu na teplotu. Tato vlastnost je jednou z hlavních výhod oproti minerálním olejům vyrobeným z běžných základů, které vyžadují větší počet přísad pro vylepšení viskozity. Stabilita mazání při všech teplotách zaručuje optimální účinnost ve studené startovací fázi, která je obzvláště náročná na motor, jakož i za extrémních teplot. Maziva na bázi syntetických olejů vykazují vyšší odolnost vůči oxidaci, což jim poskytuje delší životnost a zaručuje tak i delší životnost motoru. Použití nekonvenčních základů umožňuje vyvinutí velmi tekutých olejů bez zvýšení těkavosti, čímž je dosaženo snížení spotřeby oleje.
Proto je výběr syntetického produktu technologicky výhodnou volbou pro větší účinnost, dlouhověkost a řízenou spotřebu oleje.
Polosyntetické a syntetické oleje jsou vyráběny z nekonvenčních základů s použitím sofistikovaných chemických procesů, které dodávají konečnému produktu zvláštní vlastnosti. Zaprvé, vysoká úroveň viskozity používaných základových olejů dává výslednému mazivu pozoruhodně stabilní viskozitu bez ohledu na teplotu. Tato vlastnost je jednou z hlavních výhod oproti minerálním olejům vyrobeným z běžných základů, které vyžadují větší počet přísad pro vylepšení viskozity. Stabilita mazání při všech teplotách zaručuje optimální účinnost ve studené startovací fázi, která je obzvláště náročná na motor, jakož i za extrémních teplot. Maziva na bázi syntetických olejů vykazují vyšší odolnost vůči oxidaci, což jim poskytuje delší životnost a zaručuje tak i delší životnost motoru. Použití nekonvenčních základů umožňuje vyvinutí velmi tekutých olejů bez zvýšení těkavosti, čímž je dosaženo snížení spotřeby oleje.
Proto je výběr syntetického produktu technologicky výhodnou volbou pro větší účinnost, dlouhověkost a řízenou spotřebu oleje.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Kovové části vašeho motoru trpí v důsledku jejich vzájemného tření, což vytváří teplo a vede k předčasnému opotřebení. Je to trochu jako vodní lyžování. Vztlak vody vám pomůže lépe se pohybovat po vlnách. Stejný princip platí pro mazivo uvnitř vašeho motoru. Mazivo pomáhá snižovat účinky tření mezi pohyblivými částmi. V důsledku toho se opotřebovávají pomaleji a nezahřívají. Olej snižuje míru tření, což zlepšuje výkon motoru a také snižuje spotřebu paliva.
Ale to není všechno - vaše mazivo chrání motor před korozí a kyselými látkami.
Navíc také odstraňuje veškeré nečistoty, které se mohou časem hromadit (saze, prach a úlomky materiálů v důsledku opotřebení), čímž udržuje vysoký výkon vašeho motoru.
Váš olej se obvykle skládá ze 70 % základového oleje a 30 % přísad.
Přísady poskytují základní vlastnosti:
- Antioxidační přísady zvyšují schopnost oleje odolávat vysokým teplotám, což má za následek méně časté změny oleje.
- Další přísady udržují mazivost oleje.
- Detergentní přísady zabraňují tvorbě usazenin, zajišťují čistotu motoru a udržují jeho výkonnost po celou dobu životnosti.
- Přísady proti pěnění zabraňují opotřebení oleje a chrání olejové čerpadlo.
- Přísady pro nízké teploty pomáhají oleji zůstat tekutinou i při extrémně nízkých teplotách. Tím umožňuje rychlejší nastartování motoru.
- Aditiva proti opotřebení zvyšují životnost motoru tím, že vytvářejí ochrannou bariéru na povrchu dílů.
- Přísady pro vysoké tlaky zvyšují odolnost vůči opotřebení a snižují tření.
- A nakonec antikorozní aditiva, ta brání kyselinám, vodě a vzduchu napadat různé kovové části. To znamená, že váš motor zůstane déle mladý.
Takže teď už víte vše, co je třeba vědět o úloze olejů a jejich přísad.
Kovové části vašeho motoru trpí v důsledku jejich vzájemného tření, což vytváří teplo a vede k předčasnému opotřebení. Je to trochu jako vodní lyžování. Vztlak vody vám pomůže lépe se pohybovat po vlnách. Stejný princip platí pro mazivo uvnitř vašeho motoru. Mazivo pomáhá snižovat účinky tření mezi pohyblivými částmi. V důsledku toho se opotřebovávají pomaleji a nezahřívají. Olej snižuje míru tření, což zlepšuje výkon motoru a také snižuje spotřebu paliva.
Ale to není všechno - vaše mazivo chrání motor před korozí a kyselými látkami.
Navíc také odstraňuje veškeré nečistoty, které se mohou časem hromadit (saze, prach a úlomky materiálů v důsledku opotřebení), čímž udržuje vysoký výkon vašeho motoru.
Váš olej se obvykle skládá ze 70 % základového oleje a 30 % přísad.
Přísady poskytují základní vlastnosti:
- Antioxidační přísady zvyšují schopnost oleje odolávat vysokým teplotám, což má za následek méně časté změny oleje.
- Další přísady udržují mazivost oleje.
- Detergentní přísady zabraňují tvorbě usazenin, zajišťují čistotu motoru a udržují jeho výkonnost po celou dobu životnosti.
- Přísady proti pěnění zabraňují opotřebení oleje a chrání olejové čerpadlo.
- Přísady pro nízké teploty pomáhají oleji zůstat tekutinou i při extrémně nízkých teplotách. Tím umožňuje rychlejší nastartování motoru.
- Aditiva proti opotřebení zvyšují životnost motoru tím, že vytvářejí ochrannou bariéru na povrchu dílů.
- Přísady pro vysoké tlaky zvyšují odolnost vůči opotřebení a snižují tření.
- A nakonec antikorozní aditiva, ta brání kyselinám, vodě a vzduchu napadat různé kovové části. To znamená, že váš motor zůstane déle mladý.
Takže teď už víte vše, co je třeba vědět o úloze olejů a jejich přísad.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Demontujte uzávěr filtru oleje na motocyklu, umístěte pod něj nádobu a vyjměte zátku. Vyndejte šroub, který na jímce je největší obvykle na dně nebo na boku nádrže.
Po vypuštění oleje vyjměte filtr pomocí klíče.
Vyměňte uzávěr a předtím než nasadíte nový filtr, utáhněte jej pomocí správného točivého momentu tak, jak je doporučeno v uživatelské příručce. Namontujte pryžové těsnění filtru do čistého oleje před ručním utažením. Zajistěte jej půl otáčky pomocí klíče filtru.
Nalijte nový olej. Můžete znovu nastartovat motor a zkontrolovat netěsnosti. Poté zastavte motor na dobu pěti minut a opět zkontrolujte hladinu oleje.
Demontujte uzávěr filtru oleje na motocyklu, umístěte pod něj nádobu a vyjměte zátku. Vyndejte šroub, který na jímce je největší obvykle na dně nebo na boku nádrže.
Po vypuštění oleje vyjměte filtr pomocí klíče.
Vyměňte uzávěr a předtím než nasadíte nový filtr, utáhněte jej pomocí správného točivého momentu tak, jak je doporučeno v uživatelské příručce. Namontujte pryžové těsnění filtru do čistého oleje před ručním utažením. Zajistěte jej půl otáčky pomocí klíče filtru.
Nalijte nový olej. Můžete znovu nastartovat motor a zkontrolovat netěsnosti. Poté zastavte motor na dobu pěti minut a opět zkontrolujte hladinu oleje.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Tyto oleje poskytují lepší ochranu motoru při nízkých a vysokých teplotách než monogradové oleje, protože udržují optimální viskozitu v celém rozsahu provozních teplot motoru.
Tyto oleje poskytují lepší ochranu motoru při nízkých a vysokých teplotách než monogradové oleje, protože udržují optimální viskozitu v celém rozsahu provozních teplot motoru.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Chystáte se vyměnit olej a přemýšlíte, který z olejů dostupných na trhu byste si měli vybrat? Je to opravdu volba, která závisí především na vašem vozidle.
Správné mazivo splňuje mezinárodní normy (ACEA, API, ILSAC, JASO), stejně jako specifikace příslušného výrobce (např. Renault RN0710, PSA B71 2290, BMW LL-04 ...).
Nejprve tedy zkontrolujte příručku pro údržbu vozidla a zjistěte, jaké oleje jsou doporučené výrobcem. To by mělo odpovídat údajům na zadní straně obalu oleje.
Měli byste také zvolit olej, jehož viskozita odpovídá vašim potřebám. Viskozita je míra vnitřního tření a je popisována ve dvou stupních: viskozita pro nízké teploty a viskozita pro vysoké teploty.
TotalEnergies nabízí vysoce výkonná maziva. Například maziva Low SAPS zabraňují zanesení filtru částic, čímž prodlužují životnost motoru. Částice jsou zachyceny a spáleny ve filtru částic, což významně snižuje množství částic emitovaných do vzduchu.
K dispozici jsou také oleje zajišťující úsporu paliva z produktové řady Total Quartz.
Kdy byste měli změnit svůj olej?
Frekvence výměny oleje by měla vycházet z několika faktorů: doporučení výrobce - obecně uvedeno v km nebo letech, a typ jízdy, který nejčastěji provádíte: město, vesnice nebo dálnice. Prodejci vám případně rádi poradí.
Chystáte se vyměnit olej a přemýšlíte, který z olejů dostupných na trhu byste si měli vybrat? Je to opravdu volba, která závisí především na vašem vozidle.
Správné mazivo splňuje mezinárodní normy (ACEA, API, ILSAC, JASO), stejně jako specifikace příslušného výrobce (např. Renault RN0710, PSA B71 2290, BMW LL-04 ...).
Nejprve tedy zkontrolujte příručku pro údržbu vozidla a zjistěte, jaké oleje jsou doporučené výrobcem. To by mělo odpovídat údajům na zadní straně obalu oleje.
Měli byste také zvolit olej, jehož viskozita odpovídá vašim potřebám. Viskozita je míra vnitřního tření a je popisována ve dvou stupních: viskozita pro nízké teploty a viskozita pro vysoké teploty.
TotalEnergies nabízí vysoce výkonná maziva. Například maziva Low SAPS zabraňují zanesení filtru částic, čímž prodlužují životnost motoru. Částice jsou zachyceny a spáleny ve filtru částic, což významně snižuje množství částic emitovaných do vzduchu.
K dispozici jsou také oleje zajišťující úsporu paliva z produktové řady Total Quartz.
Kdy byste měli změnit svůj olej?
Frekvence výměny oleje by měla vycházet z několika faktorů: doporučení výrobce - obecně uvedeno v km nebo letech, a typ jízdy, který nejčastěji provádíte: město, vesnice nebo dálnice. Prodejci vám případně rádi poradí.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Syntetické základové oleje TotalEnergies se vyrábějí isohydromerizací. Isohydromerizované základní oleje používané firmou TotalEnergies jsou výsledkem nepřetržitého vývoje a jemného ladění v zařízeních TotalEnergies a slouží k výrobě produktů na míru pro každého koncového uživatele.
Syntetické základové oleje TotalEnergies se vyrábějí isohydromerizací. Isohydromerizované základní oleje používané firmou TotalEnergies jsou výsledkem nepřetržitého vývoje a jemného ladění v zařízeních TotalEnergies a slouží k výrobě produktů na míru pro každého koncového uživatele.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Aby bylo možné splnit potřeby mazání a chlazení hřídele turbokompresoru, musí olej odpovídat velmi přísným kritériím. Hřídel dosahuje velmi vysoké teploty a díky blízkosti výfukových plynů také velmi vysoké teplotě. Olej musí kontinuálně mazat hřídel, jinak by jej vysoké teploty mohly trvale poškodit a teplota by pak velmi rychle dosáhla kritcké úrovně.
Z těchto důvodů musí olej nabízet značné detergentní vlastnosti, odolnost vůči oxidaci a tvorbě usazenin a zejména velmi vysokou tepelnou stabilitu. Použití syntetických olejů je proto v těchto podmínkách nejvhodnějším řešením. Turbokompresory jsou charakteristické pro vznětové motory, protože pro benzínové motory je velmi snadné dosáhnout stejného výkonu jinými způsoby, jako jsou elektronické vstřikování, vícenásobné ventily s válcovou hlavou atd.
Aby bylo možné splnit potřeby mazání a chlazení hřídele turbokompresoru, musí olej odpovídat velmi přísným kritériím. Hřídel dosahuje velmi vysoké teploty a díky blízkosti výfukových plynů také velmi vysoké teplotě. Olej musí kontinuálně mazat hřídel, jinak by jej vysoké teploty mohly trvale poškodit a teplota by pak velmi rychle dosáhla kritcké úrovně.
Z těchto důvodů musí olej nabízet značné detergentní vlastnosti, odolnost vůči oxidaci a tvorbě usazenin a zejména velmi vysokou tepelnou stabilitu. Použití syntetických olejů je proto v těchto podmínkách nejvhodnějším řešením. Turbokompresory jsou charakteristické pro vznětové motory, protože pro benzínové motory je velmi snadné dosáhnout stejného výkonu jinými způsoby, jako jsou elektronické vstřikování, vícenásobné ventily s válcovou hlavou atd.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Většina lidí neví, že použitý motorový olej může být recyklován.
Jak bezpečně likvidovat olej
Udržujte svůj použitý motorový olej v čistém, nepropustném obalu. Ujistěte se, že je víčko těsně utěsněno a uchovávejte olej na chladném, suchém místě mimo teplo, sluneční světlo, děti a domácí zvířata. Použité motorové oleje nelze recyklovat, pokud jsou smíchány s jinými kapalinami, jako jsou nemrznoucí a brzdové kapaliny.
Kde se zbavit oleje a olejové filtry
Kde můžete zlikvidovat použitý motorový olej a olejový filtr? Mnoho obchodů s autodíly a také některé čerpací stanice zajišťují recyklaci motorových olejů a olejových filtrů.
Použité oleje nevyhazujte do normálního odpadu!
Většina lidí neví, že použitý motorový olej může být recyklován.
Jak bezpečně likvidovat olej
Udržujte svůj použitý motorový olej v čistém, nepropustném obalu. Ujistěte se, že je víčko těsně utěsněno a uchovávejte olej na chladném, suchém místě mimo teplo, sluneční světlo, děti a domácí zvířata. Použité motorové oleje nelze recyklovat, pokud jsou smíchány s jinými kapalinami, jako jsou nemrznoucí a brzdové kapaliny.
Kde se zbavit oleje a olejové filtry
Kde můžete zlikvidovat použitý motorový olej a olejový filtr? Mnoho obchodů s autodíly a také některé čerpací stanice zajišťují recyklaci motorových olejů a olejových filtrů.
Použité oleje nevyhazujte do normálního odpadu!
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Odpověď je jasná a stručná: NE.
Úkolem katalyzátoru je dokončit spalování výfukových plynů těsně před tím, než uniknou do atmosféry. Z důvodu ochrany životního prostředí musí oleje poskytovat vysokou mazací schopnost, lepší čisticí a dispergační vlastnosti, stejně jako nízký obsah síry a fosforu. Tyto vlastnosti jsou podstatné pro oleje ve vozidlech vybavených katalyzátorem. Použití nesprávného oleje může poškodit katalyzátor. Syntetická maziva jsou vysoce doporučována vzhledem k vlastnostem jejich základových olejů.
Odpověď je jasná a stručná: NE.
Úkolem katalyzátoru je dokončit spalování výfukových plynů těsně před tím, než uniknou do atmosféry. Z důvodu ochrany životního prostředí musí oleje poskytovat vysokou mazací schopnost, lepší čisticí a dispergační vlastnosti, stejně jako nízký obsah síry a fosforu. Tyto vlastnosti jsou podstatné pro oleje ve vozidlech vybavených katalyzátorem. Použití nesprávného oleje může poškodit katalyzátor. Syntetická maziva jsou vysoce doporučována vzhledem k vlastnostem jejich základových olejů.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
TotalEnergies - Committed to Better Energy - součástí této politiky je mimo jiné recyklace našich výrobků, zejména olejů.
Většina poboček TotalEnergies spolupracuje s firmami zabývajícími se recyklací ropných produktů.
Ve spolupráci se společností Veolia vyvinula společnost TotalEnergies továrnu Osilub, kde za použití nejmodernějších technologií regeneruje použité oleje.
TotalEnergies - Committed to Better Energy - součástí této politiky je mimo jiné recyklace našich výrobků, zejména olejů.
Většina poboček TotalEnergies spolupracuje s firmami zabývajícími se recyklací ropných produktů.
Ve spolupráci se společností Veolia vyvinula společnost TotalEnergies továrnu Osilub, kde za použití nejmodernějších technologií regeneruje použité oleje.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Výměny oleje jsou nezbytnou operací při udržování vozidla v špičkovém stavu.
Výměny oleje jsou nezbytnou operací při udržování vozidla v špičkovém stavu.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Spotřeba oleje závisí na výkonu motoru a spotřebě paliva. To znamená, že váš motor spotřebuje více oleje, když řídíte sportovnější auto nebo jezdíte rychleji či s přívěsem na přepravu koní nebo lodí. Kdykoli zjistíte, že vaše vozidlo spotřebuje více oleje než dříve za stejných podmínek, musíte zjistit, proč se tak děje. Vysoká spotřeba oleje může způsobit znečištění ovzduší a může ovlivnit filtry pevných částic a katalyzátory. Níže jsou uvedeny některé důvody vyšší spotřeby oleje:
Abnormální opotřebení pístního kroužku a válce.
Vadné větrání klikové skříně.
Opotřebované těsnění ventilu.
Abnormální opotřebení turbodmychadla.
Tento seznam není vyčerpávající. Existuje mnoho důvodů, proč může být spotřeba oleje vysoká. Doporučujeme návštěvu kvalifikovaného mechanika.
Spotřeba oleje závisí na výkonu motoru a spotřebě paliva. To znamená, že váš motor spotřebuje více oleje, když řídíte sportovnější auto nebo jezdíte rychleji či s přívěsem na přepravu koní nebo lodí. Kdykoli zjistíte, že vaše vozidlo spotřebuje více oleje než dříve za stejných podmínek, musíte zjistit, proč se tak děje. Vysoká spotřeba oleje může způsobit znečištění ovzduší a může ovlivnit filtry pevných částic a katalyzátory. Níže jsou uvedeny některé důvody vyšší spotřeby oleje:
Abnormální opotřebení pístního kroužku a válce.
Vadné větrání klikové skříně.
Opotřebované těsnění ventilu.
Abnormální opotřebení turbodmychadla.
Tento seznam není vyčerpávající. Existuje mnoho důvodů, proč může být spotřeba oleje vysoká. Doporučujeme návštěvu kvalifikovaného mechanika.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
Nejméně jednou za rok. Frekvence doporučená výrobcem může být upravena podle:
- použitého maziva,
- použití vozidla (země, města, dálnice),
- tepelných a mechanických požadavků.
Nikdy nejezděte s hladinou oleje pod minimální značkou na měrce. Pod touto značkou není v motoru dostatek oleje, což způsobuje rychlejší oběh kapaliny a zrychlené opotřebení oleje.
Doporučuje se kontrolovat hladinu pravidelně každých 1000 km a to zejména před dlouhou cestou.
Nejméně jednou za rok. Frekvence doporučená výrobcem může být upravena podle:
- použitého maziva,
- použití vozidla (země, města, dálnice),
- tepelných a mechanických požadavků.
Nikdy nejezděte s hladinou oleje pod minimální značkou na měrce. Pod touto značkou není v motoru dostatek oleje, což způsobuje rychlejší oběh kapaliny a zrychlené opotřebení oleje.
Doporučuje se kontrolovat hladinu pravidelně každých 1000 km a to zejména před dlouhou cestou.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.
V optimálních podmínkách (uložení v originálních neotevřených obalech při mírných teplotách) motorový olej obvykle zůstává stabilní po delší dobu. Na dně nádoby by neměly být usazeniny, pokud ano, olej musí být vyměněn.
Vlastnosti motorového oleje jsou nejlepší, pokud se používá do dvou let od výroby. Poté doporučujeme výměnu oleje.
Nevyhazujte starý olej do odpadu. Olej by měl být recyklován.
V optimálních podmínkách (uložení v originálních neotevřených obalech při mírných teplotách) motorový olej obvykle zůstává stabilní po delší dobu. Na dně nádoby by neměly být usazeniny, pokud ano, olej musí být vyměněn.
Vlastnosti motorového oleje jsou nejlepší, pokud se používá do dvou let od výroby. Poté doporučujeme výměnu oleje.
Nevyhazujte starý olej do odpadu. Olej by měl být recyklován.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Kontaktujte nás a my vám dotaz rádi zodpovíme.